Zwiększenie sprzedaży min. 30% rok do roku. Utrzymanie ROAS-u z kampanii efektywnościowych na poziomie min. 1000%
Zwiększenie rozpoznawalności marki na rynkach o największym potencjale.
SneakerStudio to multibrandowy sklep online z obuwiem typu sneakers oraz odzieżą z segmentu street fashion od znanych i renomowanych producentów. Sklep działa od 2015 roku w ramach portfolio spółki Fashion Trends Group, która dodatkowo zarządza sklepem YesSport. Sklep posiada w ofercie asortyment ponad 80 marek.
Jest jednym z największych tego typu e-commerce’ów w Polsce, a sprzedaż zagraniczną prowadzi m.in na wielu zagranicznych rynkach.
O co
musieliśmy zadbać?
Przed Zespołem stanęły następujące wyzwania:
– Działania wyspecjalizowane w zakresie eksportowym;
– Dostosowanie strategii do 20 rynków zagranicznych
– Zwiększenie rozpoznawalności marki
– Dostosowanie działań do lejka zakupowego
– Prowadzenie kampanii i tworzenie treści reklamowych w 16 językach
Jak
rozpoczęliśmy projekt?
Przygotowania do projektu oparliśmy o dwa filary: wypracowana wiedza i doświadczenie oraz dedykowane szkolenia zewnętrzne.
Ukończyliśmy szkolenie International Growth Program od Google tak, aby własną wiedzę uzupełnić wskazówkami technicznymi.
Opracowaliśmy zróżnicowane pod względem rynku strategie działania, zarówno pod kątem contentu i treści reklamowych, jak i KPI i potencjału.
Jakie
działanie wdrożyliśmy?
Projekt wymagał rozbudowanych działań i opierał się o ścisłą współpracę z Klientem.
Standardowe działania reklamowe uzupełniliśmy o kampanie efektywnościowe, które stały się corem rozwoju działań wizerunkowych i nastawionych na rozpoznawlaność marki.
Zarządzanie projektem wymagało współpracy kilkuosobowego Zespołu zarówno po stronie PromoTraffic, jak i Klienta. Istotnym aspektem stało się bieżące raportowanie i automatyzacja śledzenia wyników. Postawiliśmy na narzędzie Supermetrics, które nie tylko pomagało w automatyzacji, ale i estymacji akcji specjalnych.
Aby lepiej analizować wyniki kampanii Google Ads, zrezygnowaliśmy z modelu „Last Click”, a na jego miejsce wybraliśmy model oparty na danych „Data Driven”.
Weryfikując wyniki w GA, zawsze uwględnialiśmy konwersje wspomagane, analizując dane na bazie najważniejszych ścieżek konwersji.
W przypadku kampanii Facebook Ads bardzo pomocne do właściwej oceny kampanii były dla nas dane z panelu Business Manager’a, gdzie mogliśmy przeanalizować konwersje po wyświetleniu lub na różnych urządzeniach. Wyniki kampanii wizerunkowych Google Ads i Facebook Ads analizowaliśmy po kliknięciu i po wyświetleniu w szerszym oknie czasowym konwersji.
Co
wydarzyło się po drodze?
W celu zwiększenia rozpoznawalności marki SneakerStudio do strategii włączone zostały kampanie Google Ads (YouTube: TrueView In-Stream, TrueView For Action, TrueView Discovery i Bumper Ads oraz GDN), Facebook Ads (cel: rozpoznawalność marki, zasięg, ruch, aktywność i wyświetlenia filmu), Criteo oraz emisja reklam w portalu Onet.pl.
Wspólnie z Zespołem Klienta zrealizowaliśmy kampanie wizerunkowe, które uzyskały kilkadziesiąt milionów wyświetleń i kilkumilionowe zasięgi. Odpowiadaliśmy za kluczowe KPI, dobór kanałów i typów kampanii, przygotowanie media planu, estymacji wyników i harmonogramu działań, wdrożenie i bieżącą optymalizację kampanii, oraz badanie Brand Lift.
Jaki
był rezultat?
Pomimo znaczącego skalowania budżetów, udało się utrzymać ROAS z kampanii ponad ustalonym minimalnym poziomem oraz wpłynąć na wzrost pozostałych kanałów.
Nasze działania reklamowe PPC w zakresie kampanii efektywnościowych i wizerunkowych, działania SEO na wybranych rynkach oraz kreatywne podejście SneakerStudio do kampanii wizerunkowych i prowadzenie dodatkowych działań efektywnościowych przez Klienta w innych kanałach przełożyło się na zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie o ponad 30%.
Działania Google Ads opierały się głównie o kampanie produktowe. Od początku współpracy korzystaliśmy z różnych rozwiązań, od kampanii standardowych, przez kampanie oparte na narzędziu Whoop!, po kampanie inteligentne, na które kładziemy istotny nacisk.
Kampanie produktowe uzupełniały reklamy tekstowe w wyszukiwarce na frazy brandowe i słowa kluczowe powiązane z reklamowanym asortymentem oraz reklamy dynamiczne. Wykorzystywaliśmy również kampanie w sieci reklamowej, korzystając z reklam elastycznych.
Facebook Ads to głównie kampanie nastawione na konwersje oraz sprzedaż z katalogu, uzupełniane przez pozyskiwanie nowego ruchu. Aby zwiększyć liczbę konwersji w ramach kampanii sprzedaży z katalogu, skorzystaliśmy z narzędzia ROI Hunter, tworząc atrakcyjne kreacje reklamowe.
Zobacz, co o naszej współpracy mówi Klient.
To ważne, by mieć Partnera, który sprosta naszym oczekiwaniom związanym z globalizacją naszej marki. PromoTraffic bez wątpienia dotrzymuję nam kroku i wychodzi nam naprzeciw z najnowszymi rozwiązaniami promocji i wsparcia sprzedaży. Od początku naszej produkcji materiałów ściśle współpracujemy, tak by maksymalnie wykorzystać potencjał każdej kampanii.
Jakub Sztyler
CHIEF MARKETING & E-COMMERCE OFFICER
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.
Kamil Bobka
SneakerStudio
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Łukasz Gwóźdź
Picodi