...
Home Case studies Globalna ekspansja i wzrost – efektywne kampanie PPC

Globalna ekspansja i wzrost – efektywne kampanie PPC

Klient: SneakerStudio

Wyzwanie

Rozwój dotychczasowych kampanii oraz wejście na nowe rynki zagraniczne

Zwiększenie sprzedaży min. 30% rok do roku. Utrzymanie ROAS-u z kampanii efektywnościowych na poziomie min. 1000%

Zwiększenie rozpoznawalności marki na rynkach o największym potencjale.

Klient

SneakerStudio to multibrandowy sklep online z obuwiem typu sneakers oraz odzieżą z segmentu street fashion od znanych i renomowanych producentów. Sklep działa od 2015 roku w ramach portfolio spółki Fashion Trends Group, która dodatkowo zarządza sklepem YesSport. Sklep posiada w ofercie asortyment ponad 80 marek.

Jest jednym z największych tego typu e-commerce’ów w Polsce, a sprzedaż zagraniczną prowadzi m.in na wielu zagranicznych rynkach.

Efekty

Skuteczne działania oparte na danych przyniosły rezultaty w postaci:

>30% wzrostu sprzedaży całego sklepu rok do roku

20% rynku objęte kampaniami PPC

>1000% ROAS w kampaniach Google Ads i Facebook Ads

1

O co

musieliśmy zadbać?

Przed Zespołem stanęły następujące wyzwania:
– Działania wyspecjalizowane w zakresie eksportowym;
– Dostosowanie strategii do 20 rynków zagranicznych
– Zwiększenie rozpoznawalności marki
– Dostosowanie działań do lejka zakupowego
– Prowadzenie kampanii i tworzenie treści reklamowych w 16 językach

2

Jak

rozpoczęliśmy projekt?

Przygotowania do projektu oparliśmy o dwa filary: wypracowana wiedza i doświadczenie oraz dedykowane szkolenia zewnętrzne.
Ukończyliśmy szkolenie International Growth Program od Google tak, aby własną wiedzę uzupełnić wskazówkami technicznymi.

Opracowaliśmy zróżnicowane pod względem rynku strategie działania, zarówno pod kątem contentu i treści reklamowych, jak i KPI i potencjału.

3

Jakie

działanie wdrożyliśmy?

Projekt wymagał rozbudowanych działań i opierał się o ścisłą współpracę z Klientem.
Standardowe działania reklamowe uzupełniliśmy o kampanie efektywnościowe, które stały się corem rozwoju działań wizerunkowych i nastawionych na rozpoznawlaność marki.

Zarządzanie projektem wymagało współpracy kilkuosobowego Zespołu zarówno po stronie PromoTraffic, jak i Klienta. Istotnym aspektem stało się bieżące raportowanie i automatyzacja śledzenia wyników. Postawiliśmy na narzędzie Supermetrics, które nie tylko pomagało w automatyzacji, ale i estymacji akcji specjalnych.

Aby lepiej analizować wyniki kampanii Google Ads, zrezygnowaliśmy z modelu „Last Click”, a na jego miejsce wybraliśmy model oparty na danych „Data Driven”.
Weryfikując wyniki w GA, zawsze uwględnialiśmy konwersje wspomagane, analizując dane na bazie najważniejszych ścieżek konwersji.
W przypadku kampanii Facebook Ads bardzo pomocne do właściwej oceny kampanii były dla nas dane z panelu Business Manager’a, gdzie mogliśmy przeanalizować konwersje po wyświetleniu lub na różnych urządzeniach. Wyniki kampanii wizerunkowych Google Ads i Facebook Ads analizowaliśmy po kliknięciu i po wyświetleniu w szerszym oknie czasowym konwersji.

4

Co

wydarzyło się po drodze?

W celu zwiększenia rozpoznawalności marki SneakerStudio do strategii włączone zostały kampanie Google Ads (YouTube: TrueView In-Stream, TrueView For Action, TrueView Discovery i Bumper Ads oraz GDN), Facebook Ads (cel: rozpoznawalność marki, zasięg, ruch, aktywność i wyświetlenia filmu), Criteo oraz emisja reklam w portalu Onet.pl.

Wspólnie z Zespołem Klienta zrealizowaliśmy kampanie wizerunkowe, które uzyskały kilkadziesiąt milionów wyświetleń i kilkumilionowe zasięgi. Odpowiadaliśmy za kluczowe KPI, dobór kanałów i typów kampanii, przygotowanie media planu, estymacji wyników i harmonogramu działań, wdrożenie i bieżącą optymalizację kampanii, oraz badanie Brand Lift.

5

Jaki

był rezultat?

Pomimo znaczącego skalowania budżetów, udało się utrzymać ROAS z kampanii ponad ustalonym minimalnym poziomem oraz wpłynąć na wzrost pozostałych kanałów.

Nasze działania reklamowe PPC w zakresie kampanii efektywnościowych i wizerunkowych, działania SEO na wybranych rynkach oraz kreatywne podejście SneakerStudio do kampanii wizerunkowych i prowadzenie dodatkowych działań efektywnościowych przez Klienta w innych kanałach przełożyło się na zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie o ponad 30%.

Z jakich narzędzi korzystaliśmy?

Kampanie efektywnościowe

Działania Google Ads opierały się głównie o kampanie produktowe. Od początku współpracy korzystaliśmy z różnych rozwiązań, od kampanii standardowych, przez kampanie oparte na narzędziu Whoop!, po kampanie inteligentne, na które kładziemy istotny nacisk.

Kampanie produktowe uzupełniały reklamy tekstowe w wyszukiwarce na frazy brandowe i słowa kluczowe powiązane z reklamowanym asortymentem oraz reklamy dynamiczne. Wykorzystywaliśmy również kampanie w sieci reklamowej, korzystając z reklam elastycznych.

Facebook Ads to głównie kampanie nastawione na konwersje oraz sprzedaż z katalogu, uzupełniane przez pozyskiwanie nowego ruchu. Aby zwiększyć liczbę konwersji w ramach kampanii sprzedaży z katalogu, skorzystaliśmy z narzędzia ROI Hunter, tworząc atrakcyjne kreacje reklamowe.

Okiem Marki

Zobacz, co o naszej współpracy mówi Klient.

To ważne, by mieć Partnera, który sprosta naszym oczekiwaniom związanym z globalizacją naszej marki. PromoTraffic bez wątpienia dotrzymuję nam kroku i wychodzi nam naprzeciw z najnowszymi rozwiązaniami promocji i wsparcia sprzedaży. Od początku naszej produkcji materiałów ściśle współpracujemy, tak by maksymalnie wykorzystać potencjał każdej kampanii.

Porozmawiajmy

Pora, by opisać Twoją historię

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.