...
Home Case studies Minti Shop – efektywne kampanie PPC

Minti Shop – efektywne kampanie PPC

Dzięki kampaniom Google Ads oraz działaniom na Facebooku zwiększyliśmy przychody Klienta w okresie od czerwca 2019 do stycznia 2020 aż o 12,24%, natomiast liczba użytkowników wzrosła o 41,44%. Zobacz, jak to osiągnęliśmy!

43,02 %

wzrostu współczynnika konwersji dla google / cpc

12,24 %

wzrostu przychodów w całym sklepie

45,21 %

wzrostu nowych użytkowników w całym sklepie

Przeczytaj, jak zwiększyliśmy przychody oraz liczbę użytkowników

Minti Shop to drogeria internetowa, w której asortymencie znajdują się kultowe marki podbijające Internet, koreańskie kosmetyki do pielęgnacji, a także zdobywające uznanie polskie, naturalne kosmetyki i niszowe kosmetyki dla kobiet.

Współpracę z Minti Shop rozpoczęliśmy pod koniec lutego 2019 roku. Na początku było to jedynie prowadzenie kampanii płatnych w Google Ads, a pod koniec czerwca zaczęliśmy prowadzić działania również na Facebooku.

Problemy do rozwiązania

Zwiększenie sprzedaży w całym sklepie o 10%

Zwiększenie rozpoznawalności marki

Rozszerzenie grupy docelowej

Poprawa konwersji

Wyzwania

Co miesiąc do sklepu wchodzi wiele premier produktowych. Niezbędne jest śledzenie wydarzeń branżowych oraz kanałów YouTube’owych, które polecają produkty makijażowe. Z tego powodu bardzo ważna jest dobra komunikacja na linii e-commerce – agencja oraz szybkie wprowadzanie zmian w kampanii.

W celu zwiększenia rozpoznawalności marki do strategii włączona została kampania na YouTube’ie, która kierowana była na popularne kanały makijażowe oraz odbiorców zainteresowanych makijażem i pielęgnacją. Kampania ruszyła przed największym pikiem sprzedażowym – w październiku 2019 roku.

Obecnie w sklepie znajduje się 400 różnych marek kosmetyków, a z dnia na dzień ta liczba ciągle rośnie. Z tego względu struktura konta musi być cały czas rozbudowywana. W asortymencie znajdują się zarówno tańsze, jak i droższe kosmetyki o różnym poziomie marży. Ponadto w sklepie sprzedawane są także marki własne.

Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore

fot. Piotr Szałański www.storymakers.pl

Kampanie PPC

Zastosowaliśmy kilka rodzajów kampanii:

  • ogólne – zawierające wszystkie marki w sklepie, których koszt do przychodów miał być na poziomie 12%
  • dedykowane markom priorytetowym – w których najważniejsza była widoczność sklepu Minti Shop
  • dedykowane premierom w sklepie.

Wydzielone zostały marki, które miały budować wizerunek sklepu i te, które generowały największe zyski dla Klienta. Aby lepiej analizować wyniki, zrezygnowaliśmy z modelu „last click”, a na jego miejsce wybraliśmy model Data Driven – oparty o dane. Ze względu na różne cele kampanii oraz dużą zmienność w sklepie zdecydowaliśmy o zastosowaniu trzech różnych typów kampanii produktowych:

  • kampanii tradycyjnych – wykorzystywanych przy markach, które mają budować wizerunek
  • Whoop – aby lepiej zarządzać dużą bazą produktów oraz nowymi markami wdrożyliśmy  automatyzacje kampanii produktowych; narzędzie to przy wykorzystaniu zaawansowanych strategii stawek dostosowuje wyświetlane reklamy do zapytania oraz wykorzystuje cały potencjał pliku produktowego, dając szansę nawet nowym produktom w sklepie – stawki w kampaniach są dostosowywane w ciągu dnia nawet 20 000 razy.
  • kampanii inteligentnych – zautomatyzowanych kampanii nastawionych na maksymalizację liczby konwersji lub ROAS; mają one zastosowanie przy markach generujących największe zyski dla sklepu oraz tych z dużą konkurencją.

43,02 %

wzrostu współczynnika konwersji dla google / cpc

12,24 %

wzrostu przychodów w całym sklepie

45,21 %

wzrostu nowych użytkowników w całym sklepie

Jakie były rezultaty naszej współpracy?

Mimo ogromnej konkurencji ze strony innych niezależnych drogerii i e-commerce’ów kosmetycznych dywersyfikacja kampanii i zastosowanie narzędzi automatyzujących procesy przynoszą oczekiwane rezultaty. Specyfika branży nakazała zastosowanie niestandardowych środków, ale nie może być w wypadku sukcesu Minti Shop mowy o ryzyku. Nasze działania opierają się bowiem na danych. Skuteczne ich wykorzystanie pozwoliło Klientowi wejść na wyższy poziom, a więcej niż zadowalające wyniki poskutkowały rozszerzeniem współpracy z PromoTraffic na obszar SEO.

Przychody całościowe w sklepie wzrosły o ponad 12,24%. Największy wzrost odnotował kanał płatny, czyli „google / cpc”. Dane dotyczą okresu od czerwca 2019 do stycznia 2020 roku.

A co o współpracy
sądzi klient?

Zobacz opinię:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud.
At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas.

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.