Głównym celem działań stał się wzrost świadomości marki wśród wymagającej grupy odbiorców. Dobrze funkcjonująca marka wysokojakościowych karm bytowych dla psów i kotów na Ukrainie, do tej pory nie posiadała zaangażowanej grupy odbiorców na terenie Polski. Działania w social mediach miały wpłynąć nie tylko na sam kanał, ale na wzrost odwiedzin strony marki oraz ruchu na marketplace Allegro.pl
Opitmeal to producent wysokiej jakości karmy dla psów i kotów z segmentu Premium. Marka posiada sieć dystrybucji do 40 krajów, trafiając w gusta najbardziej wymagających zwierzęcych Klientów i ich właścicieli.
Kieruje się ideą „Silny układ odpornościowy – zdrowe zwierzę”
O co
musieliśmy zadbać?
Przed Zespołem stanęły następujące wyzwania:
– Wzrost zasięgów organicznych na Fanpage’u o 30% rok do roku;
– Wzrost zasięgów płatnych na Fabpage’u o 40% rok do roku
– Wzrost zaangażowanych użytkowników na Fanpage o 40% rok do roku
– Wzrost użytkowników na stronie docelowej oraz zewnętrznym marketplace (allegro.pl) o 40% rok do roku
Dodatkowo:
– Brak dedykowanej platformy sprzedażowej na rynku polskim;
– adaptacja ukraińskich materiałów brandowych na rynek polski;
– wysoka konkurencja w obszarze karm weterynaryjnych.
Jakie
działanie wdrożyliśmy?
Działania rozpoczęliśmy od rozszerzonej analizy planu marketingowego dla kanałów social media. Analiza obejmowała:
a) działania konkurencji według przeliczników cenowych;
b) analizę skuteczności brandu, dla poszczególnych grup (właściciele psów/kotów)
c) analizę rynku karm bytowych i weterynaryjnych w Polsce według półki cenowej;
d) Analizę Target Grupy rezonującej z marką
Co
wydarzyło się po drodze?
1. W trakcie działań istotną rolę odegrało stopniowe zwiększanie budżetu i jego optymalizacja. Na bieżąco weryfikowaliśmy zachowanie użytkowników, by skutecznie administrować kampaniami. Średni CPC wyniósł 0,63 zł.
2. Przygotowaliśmy kilka linii postów dopasowanych do brandu marki: okazjonalne, edukacyjne, sprzedażowe, budujące zaangażowanie, poradnikowe.
3. Ze względu na brak platformy e-commerce uruchomiliśmy katalog maketplace na Facebooku. Ruch z fanpage kierowaliśmy natomiast na Allegro.pl
Jaki
był rezultat?
1. Efektem działań jest wzrost parametrów uwzględniających skuteczność fanpage: 0 1590% większy niż w 2021 ruch organiczny.
Wzrost zasięgu kampanii płatnych o 1974% oraz 70332 zaangażowanych użytkowników (wzrost o 2602% r/r)
2. Wzrost zaangażowania na profilu o 3955%, a średniego zaangazowania na post o 1270%.
3. Zwiększenie częstotliwości publikacji w okresie od maja 2022 o 195% w stosunku do całego roku 2021.
4. Kreatywny fanpage przyciągnął o 64% więcej followersów r/r.
Sprzedaż online w 2022 roku, wzrosła o 374% w porównaniu do 2021 roku. Nasza aktywna komunikacja i kampanie reklamowe w mediach społecznościowych miały znaczące wpływ. Największy wzrost sprzedaży online, zbiegł się w IV kwartale z rozwojem mediów społecznościowych.
Ruslan Boryskevych
Marketing manager Optimeal
Badania grupy docelowej, oparliśmy o narzędzie TGI (Target Group Index)
Analizowaliśmy dwie grupy targetowe odbiorców posiadających psy lub koty, ale posiadający różny status materialny. Badanie pozwoliło określić nam wiek, płeć, stan cywilny, sytuację materialną i grupy zawodowe potencjalnych odbiorców marki. Analizowaliśmy również lokalizację, którą porównaliśmy z danymi statystycznymi dla branży zoologicznej w naszym kraju.
Zobacz, co o naszej współpracy mówi Klient.
Dzięki współpracy z firmą PromoTraffic udało nam się wypracować wspólną wizję wizualnej reprezentacji marki. Głównym celem uruchomienia SM w Polsce było zbudowanie wiedzy o marce i stworzenie dodatkowego punktu styku z konsumentem końcowym, ponieważ w 2022 roku nie prowadzono żadnej innej komunikacji. Zespołowi PromoTraffic udało się dostosować SM do atrybutów marki Optimeal i przekazać nasz główny cel – budowanie wizerunku jako eksperta w dziedzinie petfood.
Olena Holub
Digital Marketing Manager optimeal
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.
Kamil Bobka
SneakerStudio
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Łukasz Gwóźdź
Picodi