Home Case studies Piękno udanej współpracy – PPC dla branży kosmetycznej

Piękno udanej współpracy – PPC dla branży kosmetycznej

Klient: Minti Shop

Wyzwanie

Zwiększenie przychodów i rozpoznawalności marki

Drogerie kosmetyczne to niezwykle dynamiczna branża. Multibrand i wymagająca grupa docelowa wymaga zarówno budowania silnego brandu, jak i elastycznych działań performance.

Powiększenie grupy docelowej i rozpoznawalności marki, musiało współgrać z nieustanną walką o Klienta nie tylko ceną, ale i gamą prduktów.

Klient

Minti Shop to drogeria internetowa, w której asortymencie znajdują się kultowe marki podbijające Internet, koreańskie kosmetyki do pielęgnacji, a także zdobywające uznanie polskie, naturalne kosmetyki i niszowe kosmetyki dla kobiet.

Współpracę z Minti Shop rozpoczęliśmy pod koniec lutego 2019 roku. Rozpoczęliśmy od kampanii w Google Ads, następnie włączyliśmy działania Facebook Ads, aż do dnia dzisiejszego, gdy wspólnie realizujemy również SEO i kampanie programatyczne.

Efekty

W okresie od czerwca 2019 do stycznia 2020 uzyskaliśmy:

43,02 % wzrostu współczynnika konwersji dla google / cpc

12,24% wzrostu przychodów w całym sklepie

45,21% wzrostu nowych użytkowników w sklepie

1

O co

musieliśmy zadbać?

Przed Zespołem stanęły następujące wyzwania:
– Zwiększenie sprzedaży w całym sklepie o min. 10%
– Zwiększenie rozpoznawalności marki
– Rozszerzenie grupy docelowe
– Poprawa konwersji

2

Jak

rozpoczęliśmy projekt?

Działania rozpoczęliśmy od analizy i audytu dotychczasowych kampanii. Przeanalizowaliśmy również asortyment i grupę docelową Klienta. Następnie wnioski skonfrontowaliśmy z analiza konkurencji i tak powstał plan na działania performance dostosowane do dynamiki rynku.

Dużą rolę w projekcie odegrała rola Opiekuna Customer Success.
To możliwość całkowitego wejścia w biznes Klienta i kompleksowego spojrzenia na sklep, pozwoliła wypracować ze Specjalistami strategię działania.

3

Jakie

działanie wdrożyliśmy?

Zastosowaliśmy kilka rodzajów kampanii:
ogólne – dla wszystkich marek. COS tych kampanii utrzymamy miał zostać na poziomie 12%
dedykowane markom priorytetowym – kampanie nastawione na widoczność sklepu Minti Shop
dedykowane premierom w sklepie – kampanie dla marek, które miały budować wizerunek sklepu i dla tych, które generowały największe zyski dla Klienta.

Ze względu na różne cele kampanii oraz dużą zmienność w sklepie zdecydowaliśmy o zastosowaniu trzech różnych typów kampanii produktowych:
kampanii tradycyjnych – wykorzystywanych przy markach, które miały budować wizerunek;
Whoop – kampanie do zarządzania dużą ilością produktów i zmiennymi cenami;
kampanii inteligentnych – zautomatyzowanych kampanii nastawionych na maksymalizację liczby konwersji lub ROAS; mają one zastosowanie przy markach generujących największe zyski dla sklepu oraz tych z dużą konkurencją.

4

Co

wydarzyło się po drodze?

Wiedzą, że asortyment sklepu jest złożony, aby lepiej analizować wyniki, zrezygnowaliśmy z modelu „last click”, a na jego miejsce wybraliśmy model Data Driven – oparty o dane.

W celu zwiększenia rozpoznawalności marki do strategii włączona została kampania na YouTube’ie, która kierowana była na popularne kanały makijażowe oraz odbiorców zainteresowanych makijażem i pielęgnacją.

5

Jaki

był rezultat?

Mimo ogromnej konkurencji ze strony innych niezależnych drogerii i e-commerce’ów kosmetycznych dywersyfikacja kampanii i zastosowanie narzędzi automatyzujących procesy przynoszą oczekiwane rezultaty.

Specyfika branży nakazała zastosowanie niestandardowych środków. Nasze działania opierają się na danych, dlatego minimalizujemy ryzyko decyzji biznesowych. Skuteczne ich wykorzystanie pozwoliło Klientowi, wejść na wyższy poziom, a więcej niż zadowalające wyniki poskutkowały rozszerzeniem współpracy z PromoTraffic na obszar SEO, a następnie kampanii programatycznych.
Przychody całościowe w sklepie wzrosły o ponad 12,24%. Największy wzrost odnotował kanał płatny, czyli „google / cpc”. Dane dotyczą okresu od czerwca 2019 do stycznia 2020 roku.

Automatyzacja kampanii produktowych

Whoop – aby lepiej zarządzać dużą bazą produktów oraz nowymi markami, wdrożyliśmy automatyzacje kampanii produktowych; narzędzie to przy wykorzystaniu zaawansowanych strategii stawek dostosowuje wyświetlane reklamy do zapytania oraz wykorzystuje cały potencjał pliku produktowego, dając szansę nawet nowym produktom w sklepie – stawki w kampaniach są dostosowywane w ciągu dnia nawet 20 000 razy.

Porozmawiajmy

Pora, by opisać Twoją historię

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.