Największymi wyzwaniami w projekcie SneakerStudio było:
-
Specjalizacja w zakresie działań eksportowych – aby lepiej przygotować się do współpracy, ukończyliśmy szkolenie "International Growth Program" od Google i dołączyliśmy do grupy kilkudziesięciu agencji na świecie (siedmiu w Polsce), które wyspecjalizowały się w kampaniach kierowanych na nowe rynki.
-
Dostosowanie strategii do poszczególnych rynków – do 20 rynków działalności sklepu SneakerStudio zaliczają się zarówno rynki wysoko rozwinięte, jak i rynki wschodzące. Każdy z tych krajów charakteryzuje się m.in. innym potencjałem, innym poziomem konkurencji w branży Klienta, inną konkurencją bezpośrednią, innymi topowymi markami w sprzedaży, innymi możliwościami reklamowymi, inną wysokością stawek (CPC, CPM, CPV itd.) oraz inną skalą budżetów, które trzeba przeznaczyć na działania efektywnościowe i wizerunkowe. Wymagało to od nas poznania specyfiki każdego rynku i odpowiedniego dostosowania strategii działania, tak aby wszędzie uzyskać możliwie maksymalny ROAS.
-
Dostosowanie strategii do lejka zakupowego – dotarcie do użytkowników na różnych etapach styku z marką wymagało synergii działań Google Ads i Facebook Ads oraz różnych typów kampanii. Istotne było uzupełnienie kampanii efektywnościowych, które są corem strategii o działania wizerunkowe, nastawione na budowanie rozpoznawalności marki.
-
Tworzenie treści reklamowych w 16 językach – proste komunikaty do reklam tworzyliśmy sami, bazując na rozbudowanym pliku z podstawowymi zagadnieniami we wszystkich 16 językach, jednak było to wystarczające w przypadku większości wdrażanych promocji. W przypadku bardziej wymagających treści współpracowaliśmy z tłumaczami po stronie Klienta.
-
Automatyzacja działań i procesów – aby efektywnie rozwijać Klienta, wdrożyliśmy kilka innowacyjnych narzędzi, m.in. Whoop!, PPC Bee, Feedink, Orbiter, Keyword Tool, Supermetrics i ROI Hunter. Wykorzystaliśmy również inteligentne kampanie w Google Ads.
-
Skalowanie budżetów przy utrzymaniu ROAS-u – zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie wymagało realizacji kampanii w coraz wyższych budżetach, przy zachowaniu ROAS-u w ustalonym przedziale. Wymagało to od nas ciągłego szukania nowych rozwiązań i bieżącej optymalizacji wdrożonych już kampanii.
-
Zarządzanie projektem – bardzo duża skala projektu i współpraca kilkuosobowego zespołu po stronie PromoTraffic, jak i SneakerStudio wymagała niestandardowego podejścia do współpracy w obszarze komunikacji, realizacji i raportowania. Kluczowym narzędziem był tutaj Supermetrics, dzięki któremu mieliśmy zautomatyzowane bieżące śledzenie wyników oraz raportowanie. Narzędzie było również przydatne przy przygotowaniu estymacji do wielu akcji specjalnych.
-
Analiza wyników w modelu Data Driven – aby lepiej analizować wyniki kampanii Google Ads, zrezygnowaliśmy z modelu "Last Click", a na jego miejsce wybraliśmy model oparty na danych "Data Driven". Weryfikując wyniki w Google Analytics zawsze uwględnialiśmy konwersje wspomagane, analizując dane na bazie najważniejszych ścieżek konwersji. W przypadku kampanii Facebook Ads bardzo pomocne do właściwej oceny kampanii były dla nas dane z panelu Business Manager’a, gdzie mogliśmy przeanalizować konwersje po wyświetleniu lub na różnych urządzeniach. Wyniki kampanii wizerunkowych Google Ads i Facebook Ads analizowaliśmy po kliknięciu i po wyświetleniu w szerszym oknie czasowym konwersji.
Wdrożone narzędzia
-
Whoop! – to przewidujący Bid Management dla Google Zakupy. Narzędzie pomagało nam automatycznie tworzyć, aktualizować i optymalizować kampanie.
-
PPC Bee – narzędzie wykorzystaliśmy do automatycznego tworzenia i aktualizowania struktury kampanii w sieci wyszukiwania na bazie pliku produktu.
-
Feedink – narzędziem zostały skonfigurowane osobne feedy do kampanii Google Ads i Facebook Ads oraz dodane dodatkowe parametry do custom label.
-
Orbiter – narzędzie pomagało nam w analizie wskaźników KPI i sezonowości na bazie prostych wizualizacji w kampaniach w wyszukiwarce i PLA.
-
Keyword Tool – narzędzie wspierało nas w tworzenie listy słów kluczowych do kampanii w wyszukiwarce oraz w badaniu potencjału poszczególnych marek i kolekcji z oferty Klienta.
-
Supermetrics – narzędziem analizowaliśmy m.in. efektywności poszczególnych rynków i kampanii przy wykorzystaniu aktualizowanych automatycznie arkuszy Google Sheets.
-
ROI Hunter – to narzędzie stworzone do obsługi kampanii e-commerce na Facebooku. Wykorzystaliśmy możliwość dostosowania reklam na podstawie pliku produktu poprzez utworzenie atrakcyjnych nakładek.
Kampanie efektywnościowe
Google Ads
Filarem działań Google Ads były kampanie produktowe. Od początku współpracy korzystaliśmy z różnych rozwiązań, od kampanii standardowych, przez kampanie oparte na narzędziu Whoop!, po kampanie inteligentne, na które kładziemy teraz największy nacisk. Odpowiednia struktura kampanii z podziałem na marki według ustalonego klucza, w połączeniu z zastosowanymi strategiami optymalizacji rekomendowanymi przez dedykowanego opiekuna z działu Google Shopping zapewniła nam wysoki ROAS.

Kampanie produktowe uzupełniały reklamy tekstowe w wyszukiwarce na frazy brandowe i słowa kluczowe powiązane z reklamowanym asortymentem oraz reklamy dynamiczne. Wykorzystywaliśmy również kampanie w sieci reklamowej, korzystając z reklam elastycznych i materiałów banerowych otrzymanych od Klienta.

Facebook Ads
Filarem działań Facebook Ads były kampanie nastawione na konwersje oraz sprzedaż z katalogu, uzupełniane przez pozyskiwanie nowego ruchu. Korzystaliśmy z dark postów, reklam w postaci karuzeli lub kolekcji i promocji postów wielojęzycznych. Aby zwiększyć liczbę konwersji w ramach kampanii sprzedaży z katalogu, skorzystaliśmy z narzędzia ROI Hunter i stworzyliśmy atrakcyjne nakładki na zdjęcia zaciągane z pliku produktowego.

Kampanie wizerunkowe
W celu zwiększenia rozpoznawalności marki SneakerStudio do strategii włączone zostały kampanie Google Ads (YouTube: TrueView In-Stream, TrueView For Action, TrueView Discovery i Bumper Ads oraz GDN), Facebook Ads (cel: rozpoznawalność marki, zasięg, ruch, aktywność i wyświetlenia filmu), Criteo oraz emisja reklam w portalu Onet.pl.


W 2019 zrealizowaliśmy roku kampanie "Dress On The Edge, Be In Sneaker Girl", "Join The Hunt" i "We Have A Hunter’s Instinct" oraz w 2020 roku "Quarantine With Style #STAYHOME" i dwie duże kampanie – letnią pod hasłem "Join The Cult Of The Shoe" i zimową z odważną kreacją "Join The New Radicals", które przy naszych działaniach promocyjnych uzyskały kilkadziesiąt milionów wyświetleń wszystkich reklam i kilkumilionowe zasięgi. Za koncepcję kreatywną wszystkich kampanii i przygotowanie materiałów video i graficznych odpowiadał wewnętrzny dział marketingu SneakerStudio.
Nasze działania w przypadku kampanii wizerunkowych obejmowały ustalenie kluczowych KPI, dobór najlepszych kanałów i typów kampanii, przygotowanie media planu, estymacji wyników i harmonogramu działań, wdrożenie i bieżącą optymalizację kampanii, ustawienie badania Brand Lift, cotygodniowy kontakt z Klientem w celu omówienia postępów w realizacji kampanii oraz przygotowanie raportu końcowego.
Uzyskane wyniki
ROAS z kampanii efektywnościowych w Google Ads był wyliczany na bazie najważniejszych ścieżek konwersji w Google Analytics (z okresem ważności 30 dni przed konwersją), a z kampanii Facebook Ads na bazie danych z Business Manager’a (w oknie konwersji 7 dni po kliknięciu i 1 dzień po wyświetleniu). Pomimo znaczącego skalowania budżetów, udało się utrzymać ROAS z kampanii ponad ustalonym minimalnym poziomem oraz wpłynąć na wzrost pozostałych kanałów.


Nasze działania reklamowe PPC w zakresie kampanii efektywnościowych i wizerunkowych, działania SEO na wybranych rynkach oraz kreatywne podejście SneakerStudio do kampanii wizerunkowych i prowadzenie dodatkowych działań efektywnościowych przez Klienta w innych kanałach przełożyło się na zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie o ponad 30%.

Jak mówi Kamil Bobka, CEO w SneakerStudio: "PromoTraffic zdecydowanie należy pochwalić za jakość usług. To agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie. To zespół profesjonalnych, kompetentnych i otwartych ludzi. Nie byłoby to możliwe bez profesjonalnego wsparcia doświadczonych ekspertów z zakresu działań PPC i analityki internetowej, ale także w optymalizacji procesów zwiększających efektywność sklepu internetowego. Ich zaangażowanie i solidność wielokrotnie pokazały, że ta współpraca to udana inwestycja."
Jakub Sztyler, Chief marketing & e-commerce officer w SneakerStudio dodaje: "To ważne by mieć partnera, który sprosta naszym oczekiwaniom związanym z globalizacją naszej marki. Promotraffic bez wątpienia dotrzymuję nam kroku i wychodzi nam naprzeciw z najnowszymi rozwiązaniami promocji i wsparcia sprzedaży. Od początku naszej produkcji materiałów ściśle współpracujemy tak by maksymalnie wykorzystać potencjał każdej kampanii."

Case study współpracy PromoTraffic ze SneakerStudio było wielokrotnie wyróżniane w kraju i za granicą w branżowych konkursach, otrzymując: nominację w konkursie MIXX Awards Europe 2019 w kategorii "Campaign Effectiveness", nominację w konkursie European Search Awards 2019 w kategorii "Best PAN European Campaign", 1. miejsce w konkursie semKRK Awards 2019 w kategorii "Najlepsza kampania dla e-commerce", nominację w konkursie European Search Awards 2020 w kategoriach "Best PPC Campaign" i "Best PAN European Campaign" oraz nominację w konkursie Global Search Awards 2020 w kategorii "Best Global PPC Campaign".