Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

> 30% wzrostu sprzedaży całego sklepu rok do roku
20 rynków z kampaniami PPC
> 1000% ROAS-u w kampaniach Google Ads i Facebook Ads

Case study SneakerStudio


Rozwój na rynku polskim i ekspansja biznesu e-commerce na aż 19 rynków zagranicznych to ogromne wyzwanie. Sprostaliśmy mu dzięki zastosowaniu dopasowanej do potrzeb Klienta strategii, wdrożeniu innowacyjnych narzędzi, automatyzacji działań i procesów, wykorzystaniu inteligentnych kampanii Google Ads, zaangażowaniu 5-osobowego zespołu PPC wraz ze wsparciem dedykowanego opiekuna projektu po stronie działu Customer Success, ukończeniu "International Growth Program" oraz bliskiej współpracy z opiekunami agencyjnymi Google i Facebook’a.

Wstęp

SneakerStudio to multibrandowy sklep online z obuwiem typu sneakers oraz odzieżą z segmentu street fashion od znanych i renomowanych producentów. Sklep działa od 2015 roku w ramach portfolio spółki Fashion Trends Group, która dodatkowo zarządza sklepem YesSport. Sklep posiada w ofercie asortyment ponad 80 marek. Jest jednym z największych tego typu e-commerce’ów w Polsce a sprzedaż zagraniczną prowadzi na rynkach: CZ, SK, HU, RO, UA, SI, HR, BG, DE, FR, IT, UK, US, ES, NL, AT, IE, AU i RU.

Problem

Współpraca PromoTraffic ze SneakerStudio rozpoczęła się w styczniu 2018 roku i trwa do dziś. Celem naszych dotychczasowych działań było:

  • rozwój obecnych rynków działalności sklepu i wejście na nowe rynki,
  • zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie o min. 30%, 
  • realizowanie kampanii Google Ads i Facebook Ads (efektywnościowych i wizerunkowych) w oparciu o ustalone KPI,
  • utrzymywanie ROAS-u z kampanii efektywnościowych na poziomie min. 1000%,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki na rynkach o największym potencjale.

skuteczne kampanie międzynarodowe z Promotraffic

Rezultat

Największymi wyzwaniami w projekcie SneakerStudio było:

  • Specjalizacja w zakresie działań eksportowych – aby lepiej przygotować się do współpracy, ukończyliśmy szkolenie "International Growth Program" od Google i dołączyliśmy do grupy kilkudziesięciu agencji na świecie (siedmiu w Polsce), które wyspecjalizowały się w kampaniach kierowanych na nowe rynki.

  • Dostosowanie strategii do poszczególnych rynków – do 20 rynków działalności sklepu SneakerStudio zaliczają się zarówno rynki wysoko rozwinięte, jak i rynki wschodzące. Każdy z tych krajów charakteryzuje się m.in. innym potencjałem, innym poziomem konkurencji w branży Klienta, inną konkurencją bezpośrednią, innymi topowymi markami w sprzedaży, innymi możliwościami reklamowymi, inną wysokością stawek (CPC, CPM, CPV itd.) oraz inną skalą budżetów, które trzeba przeznaczyć na działania efektywnościowe i wizerunkowe. Wymagało to od nas poznania specyfiki każdego rynku i odpowiedniego dostosowania strategii działania, tak aby wszędzie uzyskać możliwie maksymalny ROAS.

  • Dostosowanie strategii do lejka zakupowego – dotarcie do użytkowników na różnych etapach styku z marką wymagało synergii działań Google Ads i Facebook Ads oraz różnych typów kampanii. Istotne było uzupełnienie kampanii efektywnościowych, które są corem strategii o działania wizerunkowe, nastawione na budowanie rozpoznawalności marki.

  • Tworzenie treści reklamowych w 16 językach – proste komunikaty do reklam tworzyliśmy sami, bazując na rozbudowanym pliku z podstawowymi zagadnieniami we wszystkich 16 językach, jednak było to wystarczające w przypadku większości wdrażanych promocji. W przypadku bardziej wymagających treści współpracowaliśmy z tłumaczami po stronie Klienta.

  • Automatyzacja działań i procesów – aby efektywnie rozwijać Klienta, wdrożyliśmy kilka innowacyjnych narzędzi, m.in. Whoop!, PPC Bee, Feedink, Orbiter, Keyword Tool, Supermetrics i ROI Hunter. Wykorzystaliśmy również inteligentne kampanie w Google Ads.

  • Skalowanie budżetów przy utrzymaniu ROAS-u – zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie wymagało realizacji kampanii w coraz wyższych budżetach, przy zachowaniu ROAS-u w ustalonym przedziale. Wymagało to od nas ciągłego szukania nowych rozwiązań i bieżącej optymalizacji wdrożonych już kampanii.

  • Zarządzanie projektem – bardzo duża skala projektu i współpraca kilkuosobowego zespołu po stronie PromoTraffic, jak i SneakerStudio wymagała niestandardowego podejścia do współpracy w obszarze komunikacji, realizacji i raportowania. Kluczowym narzędziem był tutaj Supermetrics, dzięki któremu mieliśmy zautomatyzowane bieżące śledzenie wyników oraz raportowanie. Narzędzie było również przydatne przy przygotowaniu estymacji do wielu akcji specjalnych.

  • Analiza wyników w modelu Data Driven – aby lepiej analizować wyniki kampanii Google Ads, zrezygnowaliśmy z modelu "Last Click", a na jego miejsce wybraliśmy model oparty na danych "Data Driven". Weryfikując wyniki w Google Analytics zawsze uwględnialiśmy konwersje wspomagane, analizując dane na bazie najważniejszych ścieżek konwersji. W przypadku kampanii Facebook Ads bardzo pomocne do właściwej oceny kampanii były dla nas dane z panelu Business Manager’a, gdzie mogliśmy przeanalizować konwersje po wyświetleniu lub na różnych urządzeniach. Wyniki kampanii wizerunkowych Google Ads i Facebook Ads analizowaliśmy po kliknięciu i po wyświetleniu w szerszym oknie czasowym konwersji.

Wdrożone narzędzia

  • Whoop! – to przewidujący Bid Management dla Google Zakupy. Narzędzie pomagało nam automatycznie tworzyć, aktualizować i optymalizować kampanie.

  • PPC Bee – narzędzie wykorzystaliśmy do automatycznego tworzenia i aktualizowania struktury kampanii w sieci wyszukiwania na bazie pliku produktu.

  • Feedink – narzędziem zostały skonfigurowane osobne feedy do kampanii Google Ads i Facebook Ads oraz dodane dodatkowe parametry do custom label.

  • Orbiter – narzędzie pomagało nam w analizie wskaźników KPI i sezonowości na bazie prostych wizualizacji w kampaniach w wyszukiwarce i PLA.

  • Keyword Tool – narzędzie wspierało nas w tworzenie listy słów kluczowych do kampanii w wyszukiwarce oraz w badaniu potencjału poszczególnych marek i kolekcji z oferty Klienta.

  • Supermetrics – narzędziem analizowaliśmy m.in. efektywności poszczególnych rynków i kampanii przy wykorzystaniu aktualizowanych automatycznie arkuszy Google Sheets.

  • ROI Hunter – to narzędzie stworzone do obsługi kampanii e-commerce na Facebooku. Wykorzystaliśmy możliwość dostosowania reklam na podstawie pliku produktu poprzez utworzenie atrakcyjnych nakładek.

Kampanie efektywnościowe

Google Ads

Filarem działań Google Ads były kampanie produktowe. Od początku współpracy korzystaliśmy z różnych rozwiązań, od kampanii standardowych, przez kampanie oparte na narzędziu Whoop!, po kampanie inteligentne, na które kładziemy teraz największy nacisk. Odpowiednia struktura kampanii z podziałem na marki według ustalonego klucza, w połączeniu z zastosowanymi strategiami optymalizacji rekomendowanymi przez dedykowanego opiekuna z działu Google Shopping zapewniła nam wysoki ROAS.

Kampanie produktowe uzupełniały reklamy tekstowe w wyszukiwarce na frazy brandowe i słowa kluczowe powiązane z reklamowanym asortymentem oraz reklamy dynamiczne. Wykorzystywaliśmy również kampanie w sieci reklamowej, korzystając z reklam elastycznych i materiałów banerowych otrzymanych od Klienta.

Facebook Ads

Filarem działań Facebook Ads były kampanie nastawione na konwersje oraz sprzedaż z katalogu, uzupełniane przez pozyskiwanie nowego ruchu. Korzystaliśmy z dark postów, reklam w postaci karuzeli lub kolekcji i promocji postów wielojęzycznych. Aby zwiększyć liczbę konwersji w ramach kampanii sprzedaży z katalogu, skorzystaliśmy z narzędzia ROI Hunter i stworzyliśmy atrakcyjne nakładki na zdjęcia zaciągane z pliku produktowego.

Kampanie wizerunkowe

W celu zwiększenia rozpoznawalności marki SneakerStudio do strategii włączone zostały kampanie Google Ads (YouTube: TrueView In-Stream, TrueView For Action, TrueView Discovery i Bumper Ads oraz GDN), Facebook Ads (cel: rozpoznawalność marki, zasięg, ruch, aktywność i wyświetlenia filmu), Criteo oraz emisja reklam w portalu Onet.pl.

W 2019 zrealizowaliśmy roku kampanie "Dress On The Edge, Be In Sneaker Girl", "Join The Hunt" i "We Have A Hunter’s Instinct" oraz w 2020 roku "Quarantine With Style #STAYHOME" i dwie duże kampanie – letnią pod hasłem "Join The Cult Of The Shoe" i zimową z odważną kreacją "Join The New Radicals", które przy naszych działaniach promocyjnych uzyskały kilkadziesiąt milionów wyświetleń wszystkich reklam i kilkumilionowe zasięgi. Za koncepcję kreatywną wszystkich kampanii i przygotowanie materiałów video i graficznych odpowiadał wewnętrzny dział marketingu SneakerStudio.

Nasze działania w przypadku kampanii wizerunkowych obejmowały ustalenie kluczowych KPI, dobór najlepszych kanałów i typów kampanii, przygotowanie media planu, estymacji wyników i harmonogramu działań, wdrożenie i bieżącą optymalizację kampanii, ustawienie badania Brand Lift, cotygodniowy kontakt z Klientem w celu omówienia postępów w realizacji kampanii oraz przygotowanie raportu końcowego.

Uzyskane wyniki

ROAS z kampanii efektywnościowych w Google Ads był wyliczany na bazie najważniejszych ścieżek konwersji w Google Analytics (z okresem ważności 30 dni przed konwersją), a z kampanii Facebook Ads na bazie danych z Business Manager’a (w oknie konwersji 7 dni po kliknięciu i 1 dzień po wyświetleniu). Pomimo znaczącego skalowania budżetów, udało się utrzymać ROAS z kampanii ponad ustalonym minimalnym poziomem oraz wpłynąć na wzrost pozostałych kanałów.

Nasze działania reklamowe PPC w zakresie kampanii efektywnościowych i wizerunkowych, działania SEO na wybranych rynkach oraz kreatywne podejście SneakerStudio do kampanii wizerunkowych i prowadzenie dodatkowych działań efektywnościowych przez Klienta w innych kanałach przełożyło się na zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie o ponad 30%.

Jak mówi Kamil Bobka, CEO w SneakerStudio: "PromoTraffic zdecydowanie należy pochwalić za jakość usług. To agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie. To zespół profesjonalnych, kompetentnych i otwartych ludzi. Nie byłoby to możliwe bez profesjonalnego wsparcia doświadczonych ekspertów z zakresu działań PPC i analityki internetowej, ale także w optymalizacji procesów zwiększających efektywność sklepu internetowego. Ich zaangażowanie i solidność wielokrotnie pokazały, że ta współpraca to udana inwestycja."

Jakub Sztyler, Chief marketing & e-commerce officer w SneakerStudio dodaje: "To ważne by mieć partnera, który sprosta naszym oczekiwaniom związanym z globalizacją naszej marki. Promotraffic bez wątpienia dotrzymuję nam kroku i wychodzi nam naprzeciw z najnowszymi rozwiązaniami promocji i wsparcia sprzedaży. Od początku naszej produkcji materiałów ściśle współpracujemy tak by maksymalnie wykorzystać potencjał każdej kampanii."

Case study współpracy PromoTraffic ze SneakerStudio było wielokrotnie wyróżniane w kraju i za granicą w branżowych konkursach, otrzymując: nominację w konkursie MIXX Awards Europe 2019 w kategorii "Campaign Effectiveness", nominację w konkursie European Search Awards 2019 w kategorii "Best PAN European Campaign", 1. miejsce w konkursie semKRK Awards 2019 w kategorii "Najlepsza kampania dla e-commerce", nominację w konkursie European Search Awards 2020 w kategoriach "Best PPC Campaign" i "Best PAN European Campaign" oraz nominację w konkursie Global Search Awards 2020 w kategorii "Best Global PPC Campaign".

Wnioski

Współpraca PromoTraffic ze SneakerStudio wciąż się rozwija. Cieszymy się, że pomogliśmy tej marce dokonać ekspansji na tak wiele rynków i stać się liderem swojego segmentu rynku e-commerce. Wspólnie udowodniliśmy, że przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi i rzetelnej strategii marketingowej zdecydowane wyjście ze swoją ofertą poza granicę kraju jest całkowicie realne. Potencjał SneakerStudio jest bardzo duży, wciąż badamy możliwości rozwoju i liczymy na więcej!

Największym wyzwaniem we współpracy ze SneakerStudio było przygotowanie optymalnej strategii, uwzględniającej 20 rynków oraz efektywne zarządzanie projektem o tak dużej skali. Osiągniecie założonych celów i skalowanie biznesu było możliwe dzięki wdrożeniu najnowszych rozwiązań i najlepszych praktyk w kampaniach. Niewątpliwie kluczowym aspektem było też wypracowanie partnerskiej relacji z Klientem oraz bardzo dobra komunikacja, które pozwoliły nam sprawnie wdrażać wszelkie pomysły i szybko reagować na zmiany.

Katarzyna Świgost

PPC Team Leader
Consultant

Grzegorz Maliszewski

Head of Business Development

+48 577 997 701

g.maliszewski@promotraffic.pl

Skontaktuj się z nami!

Zostaw nam kontakt do Ciebie. Skontaktujemy się następnego dnia!

Zaznacz pole powyżej*
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.