W momencie rozpoczęcia współpracy marka nie posiadała rozbudowanych kanałów w social mediach. Brakowało zaangażowanej społeczności i wyróżnika, który pozwoliłby wybić się na tle konkurencji.
Marka potrzebowała skutecznej strategii komunikacji i wdrożenia działań, które wpłynął na rozwój biznesu.
O co
musieliśmy zadbać?
Przed Zespołem stanęły następujące wyzwania:
– Zbudowanie pozytywnego wizerunku w sieci
– Stworzenie skutecznej strategii komunikacji
– Zwiększenie sprzedaży z kanałów SoMe
– Wzrost liczby zaangażowanych fanów
– Wzrost udziału ruchu w SoMe w konwersjach w sklepie
Jakie
działanie wdrożyliśmy?
Rozpoczęliśmy od analizy konkurencji i popularnych postów na Facebooku.
Dostrzegliśmy potencjał w działaniach wizerunkowych zachęcających do właściwych praktyk (np. zadbaj o pupila w upalne dni), jak i artykułach z cyklu porad dla opiekunów pupili. W celu zaangażowania odbiorców skupiliśmy się na różnych formatach treści.
Stworzyliśmy m.in. cykle postów o: dbaniu i wychowywaniu pupili, cytatach z którymi utożsamiają się odbiorcy, angażowaniem w dzielenie się własnymi zdjęciami.
Organizowaliśmy konkursy, które owocowały współtworzeniem profilu marki.
Zrealizowaliśmy Live Koło Fortuny, który pozwolił na wprowadzenie interaktywnej rozgrywki.
Zorganizowaliśmy Live Memory, gdzie odbiorcy angażowali się, by wygrać nagrody.
Co
wydarzyło się po drodze?
Ważnym elementem działań był udział w zbiórkach dla potrzebujących zwierząt, schronisk i akcji charytatywnych. W taki sposób uruchomiliśmy 3 edycje akcji „Serce dla zwierzaka”. Celem było wsparcie potrzebujących zwierząt, budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz zaangażowanie społeczności.
Treści te były chętnie udostępniane dalej, co przyczyniło się do wzrostu świadomości marki w Internecie.
Jaki
był rezultat?
Dzięki odpowiednio dobranej strategii, jej skutecznej realizacji oraz nieustannym badaniu rynku wypracowaliśmy wzrost zaangażowanych użytkowników o 92% w 2021 roku, względem roku 2020 roku w analogicznym okresie.
Dzięki przemyślanej strategii działań w Social Media mogliśmy skutecznie wesprzeć działania sprzedażowe marki.Na Facebooku wzrost przychodów zwiększył o 52,41% w porównaniu z poprzednim okresem.Na Instagramie wzrost liczby użytkowników przyrósł o 15,54%. Natomiast wzrost przychodów zwiększył się o 192% w porównaniu z poprzednim okresem.
Istotnym projektem, który wspierał zaangażowanie odbiorców było przygotowanie przez nas BOTa, który odpowiadał na komentarze.
Dzięki automatyzacji i odpowiedniemu zbudowaniu posta wygenerowaliśmy większą liczbę komentarzy, dbając o edukacyjny segment i natychmiastowe odpowiedzi.
W maju 2021 roku wdrożyliśmy dla Klienta nową platformę – TikTok. Nasze zadanie polegało na przygotowaniu strategii publikacji, analizie rynku oraz obserwacji i analizie dotychczasowych działań.
Obserwowaliśmy najbardziej angażujące godziny publikacji. Analizowaliśmy popularne filmy. Badaliśmy zaangażowanie widzów. Klient otrzymał nasze pełne wsparcie, również w zakresie przygotowania scenariuszy do filmów.
Zobacz, co o naszej współpracy mówi Klient.
Z PromoTraffic współpracujemy nieprzerwanie od 2019 roku. Kompleksowa wiedza, bogate doświadczenie w branży e-commerce oraz kreatywność zespołu PromoTraffic to elementy, które cenimy najbardziej. Dzięki temu wspólnie realizujemy cele, czego efektem jest dynamiczny wzrost świadomości naszej marki, co przekłada się na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Gorąco polecamy agencję jako odpowiedzialnego Partnera do współpracy w zakresie działań Social Media.
Renata Piątkowska
E-commerce Manager
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.
Kamil Bobka
SneakerStudio
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Łukasz Gwóźdź
Picodi