...
Home Case studies Rikoland – skuteczne działania w social mediach

Rikoland – skuteczne działania w social mediach

76,31 %

wzrostu liczby użytkowników

92 %

wzrostu zaangażowania na Facebooku

192 %

wzrostu przychodów w sklepie online z Instagrama

Jak zwiększyliśmy wzrost liczby użytkowników oraz ich zaangażowanie?

Rikoland to przyjazny sklep zoologiczny online z bogatą ofertą produktów. Markę wyróżnia miłość do czworonogów. Hasło przewodnie biznesu to „Każda chwila dla pupila”. Firma dąży do zbudowania znaczącej pozycji na polskim rynku e-sprzedaży artykułów zoologicznych.

W grudniu 2019 roku rozpoczęliśmy współpracę z marką Rikoland. Firma jest dystrybutorem karm i akcesoriów dla zwierząt. W swoim portfolio posiada marki premium, super premium oraz własną linię produktów Alpet. Grupą docelową są opiekunowie psów, kotów, gryzoni i ptaków. 

Kiedy firma zgłosiła się do agencji PromoTraffic nie posiadała rozbudowanych kanałów social media. Brakowało zaangażowanej społeczności. Nie było również wyróżnika, który odróżniłby markę Rikoland od konkurencji. Marka nie posiada sklepów stacjonarnych, co przekłada się na mniejszą rozpoznawalność brandu.

Firma potrzebowała skutecznej strategii promocji. Dobrze opracowanej linii postów sprzedażowych. Oczekiwała również doradztwa na rynku i wsparcia w rozwoju biznesu.

Problemy do rozwiązania

Zbudowanie pozytywnego wizerunku w Internecie

Stworzenie skutecznej strategii komunikacji

Wzrost udziału ruchu z Social Media w konwersjach w sklepie

Zwiększenie sprzedaży z kanałów social media

Wzrost liczby zaangażowanych fanów

Działania na Facebooku

Ważnym elementem działań był udział w zbiórkach dla potrzebujących zwierząt, schronisk i akcji charytatywnych. W taki sposób uruchomiliśmy 3 edycje akcji „Serce dla zwierzaka”. Celem było wsparcie potrzebujących zwierząt, budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz zaangażowanie społeczności. Treści te były chętnie udostępniane dalej, co przyczyniło się do wzrostu świadomości marki w Internecie.

Działania rozpoczęliśmy od analizy konkurencji i popularnych postów na Facebooku. Dostrzegliśmy potencjał w działaniach wizerunkowych zachęcających do właściwych praktyk (np. zadbaj o pupila w upalne dni), jak i artykułach z cyklu porad dla opiekunów pupili. W celu zaangażowania odbiorców skupiliśmy się na różnych formatach treści.

Formaty, jakie wdrożyliśmy:

  1. Zadawanie pytań odbiorcom. Korzystając z naturalnego contentu w formie przykuwających uwagę zdjęć.
  2. Podejmowanie ważnych dla odbiorców tematów związanych z dbaniem i wychowaniem pupili. Cytaty, z którymi odbiorcy utożsamiają się, komunikowanie się ich językiem.
  3. Urodzinowa akcja Rikoland przyczyniła się do zacieśnienia więzi z odbiorcami. W komentarzach mogli oni dodawać zdjęcia swoich zwierzaków.
  4. Zaproszenie odbiorców do zabawy poprzez głosowanie reakcjami, zagadki, dzięki którym udało nam się uzyskać dużo więcej aktywności pod postami.
  5. Konkursy zachęcały społeczność do aktywności oraz udziału w współtworzeniu profili marki.
  6. Live Koło Fortuny pozwolił na wprowadzenie interaktywnej rozgrywki. Pamiętaliśmy o tym, aby zaskakiwać odbiorców i być z nimi w nieustannym kontakcie.
  7. Live Memory z nagrodami pozwolił na interakcję z odbiorcami, gdzie mogli oni wygrać produkty dla swojego kota lub psa.
  8. Zaproszenie do pokazania zdjęć z pupilami.
  9. Przygotowanie BOTa, który odpowiadał na komentarze. Dzięki automatyzacji i odpowiedniemu zbudowaniu posta wygenerowaliśmy większą liczbę komentarzy, dbając o edukacyjny segment i natychmiastowe odpowiedzi.

Z PromoTraffic współpracujemy nieprzerwanie od 2019 roku. Kompleksowa wiedza, bogate doświadczenie w branży e-commerce oraz kreatywność zespołu PromoTraffic to elementy, które cenimy najbardziej. Dzięki temu wspólnie realizujemy cele, czego efektem jest dynamiczny wzrost świadomości naszej marki, co przekłada się na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Gorąco polecamy agencję jako odpowiedzialnego Partnera do współpracy w zakresie działań Social Media.

Działania na Instagramie i TikToku

Na Instagramie skupiliśmy się na wdrożeniu większej ilości treści wideo, które w działaniach płatnych generuję najwyższe zasięgi, przy najniższym koszcie.

Zajęliśmy się również przygotowaniem spójnej identyfikacji wizualnej, jak i przygotowaniem dedykowanych okładek Instagram Stories.

Społeczność chętnie oznacza profil @rikoland.pl na zdjęciach.

Przygotowaliśmy również filtr AR wraz z konkursem w celu zwiększenia świadomości marki i rozprzestrzenienia viralowo treści.

W maju 2021 roku wdrożyliśmy dla Klienta nową platformę – TikTok. Nasze zadanie polegało na przygotowaniu strategii publikacji, analizie rynku oraz obserwacji i analizie dotychczasowych działań.

Obserwowaliśmy najbardziej angażujące godziny publikacji. Analizowaliśmy popularne filmy. Badaliśmy zaangażowanie widzów. Klient otrzymał nasze pełne wsparcie, również w zakresie przygotowania scenariuszy do filmów.

92 %

wzrostu zaangażowania na Facebooku

52,54 %

wzrost przychodów w sklepie online z Facebooka

15,54 %

wzrost liczby użytkowników na Instagramie

192 %

wzrostu przychodów w sklepie online z Instagrama

Jakie były rezultaty naszej współpracy?

Dzięki odpowiednio dobranej strategii, jej skutecznej realizacji oraz nieustannym badaniu rynku wypracowaliśmy wzrost zaangażowanych użytkowników o 92% w 2021 roku, względem roku 2020 roku w analogicznym okresie.

Dzięki przemyślanej strategii działań w Social Media mogliśmy skutecznie wesprzeć działania sprzedażowe marki.

Na Facebooku wzrost przychodów zwiększył o 52,41% w porównaniu z poprzednim okresem.

Na Instagramie wzrost liczby użytkowników przyrósł o 15,54%. Natomiast wzrost przychodów zwiększył się o 192% w porównaniu z poprzednim okresem.

A co o współpracy
sądzi Klient?

Zobacz opinię:

Z PromoTraffic współpracujemy nieprzerwanie od 2019 roku. Kompleksowa wiedza, bogate doświadczenie w branży e-commerce oraz kreatywność zespołu PromoTraffic to elementy, które cenimy najbardziej. Dzięki temu wspólnie realizujemy cele, czego efektem jest dynamiczny wzrost świadomości naszej marki, co przekłada się na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Gorąco polecamy agencję jako odpowiedzialnego Partnera do współpracy w zakresie działań Social Media.

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.