...
Home Case studies SneakerStudio – prowadzenie efektywnych kampanii PPC

SneakerStudio – prowadzenie efektywnych kampanii PPC

Zobacz, jak zwiększyliśmy sprzedaż całego sklepu rok do roku o 30%!

>30 %

wzrostu sprzedaży całego sklepu rok do roku

20 %

rynków z kampaniami PPC

>1000 %

ROAS-u w kampaniach Google Ads i Facebook Ads

Efektywne kampanie PPC dla e-commerce na 20 rynkach

SneakerStudio to multibrandowy sklep online z obuwiem typu sneakers oraz odzieżą z segmentu street fashion od znanych i renomowanych producentów. Sklep działa od 2015 roku w ramach portfolio spółki Fashion Trends Group, która dodatkowo zarządza sklepem YesSport. Sklep posiada w ofercie asortyment ponad 80 marek. Jest jednym z największych tego typu e-commerce’ów w Polsce, a sprzedaż zagraniczną prowadzi na rynkach: CZ, SK, HU, RO, UA, SI, HR, BG, DE, FR, IT, UK, US, ES, NL, AT, IE, AU i RU.

Współpraca PromoTraffic ze SneakerStudio rozpoczęła się w styczniu 2018 roku i trwa do dziś. Celem naszych dotychczasowych działań było:

  • rozwój obecnych rynków działalności sklepu i wejście na nowe rynki,
  • zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie o min. 30%, 
  • realizowanie kampanii Google Ads i Facebook Ads (efektywnościowych i wizerunkowych) w oparciu o ustalone KPI,
  • utrzymywanie ROAS-u z kampanii efektywnościowych na poziomie min. 1000%,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki na rynkach o największym potencjale.

Problemy do rozwiązania

Specjalizacja w zakresie działań eksportowych

Aby lepiej przygotować się do współpracy, ukończyliśmy szkolenie „International Growth Program” od Google i dołączyliśmy do grupy kilkudziesięciu agencji na świecie (siedmiu w Polsce), które wyspecjalizowały się w kampaniach kierowanych na nowe rynki.

Automatyzacja działań i procesów

Aby efektywnie rozwijać Klienta, wdrożyliśmy kilka innowacyjnych narzędzi, m.in. Whoop!, PPC Bee, Feedink, Orbiter, Keyword Tool, Supermetrics i ROI Hunter. Wykorzystaliśmy również inteligentne kampanie w Google Ads.

Dostosowanie strategii do poszczególnych rynków

Do 20 rynków działalności sklepu SneakerStudio zaliczają się zarówno rynki wysoko rozwinięte, jak i rynki wschodzące. Każdy z tych krajów charakteryzuje się m.in. innym potencjałem, innym poziomem konkurencji w branży Klienta, inną konkurencją bezpośrednią, innymi topowymi markami w sprzedaży, innymi możliwościami reklamowymi, inną wysokością stawek (CPC, CPM, CPV itd.) oraz inną skalą budżetów, które trzeba przeznaczyć na działania efektywnościowe i wizerunkowe. Wymagało to od nas poznania specyfiki każdego rynku i odpowiedniego dostosowania strategii działania, tak aby wszędzie uzyskać możliwie maksymalny ROAS.

Skalowanie budżetów przy utrzymaniu ROAS-u

Zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie wymagało realizacji kampanii w coraz wyższych budżetach, przy zachowaniu ROAS-u w ustalonym przedziale. Wymagało to od nas ciągłego szukania nowych rozwiązań i bieżącej optymalizacji wdrożonych już kampanii.

Dostosowanie strategii do lejka zakupowego

Dotarcie do użytkowników na różnych etapach styku z marką wymagało synergii działań Google Ads i Facebook Ads oraz różnych typów kampanii. Istotne było uzupełnienie kampanii efektywnościowych, które są corem strategii o działania wizerunkowe, nastawione na budowanie rozpoznawalności marki.

Tworzenie treści reklamowych w 16 językach

Proste komunikaty do reklam tworzyliśmy sami, bazując na rozbudowanym pliku z podstawowymi zagadnieniami we wszystkich 16 językach, jednak było to wystarczające w przypadku większości wdrażanych promocji. W przypadku bardziej wymagających treści współpracowaliśmy z tłumaczami po stronie Klienta.

Zarządzanie projektem

Bardzo duża skala projektu i współpraca kilkuosobowego zespołu po stronie PromoTraffic, jak i SneakerStudio wymagała niestandardowego podejścia do współpracy w obszarze komunikacji, realizacji i raportowania. Kluczowym narzędziem był tutaj Supermetrics, dzięki któremu mieliśmy zautomatyzowane bieżące śledzenie wyników oraz raportowanie. Narzędzie było również przydatne przy przygotowaniu estymacji do wielu akcji specjalnych.

Analiza wyników w modelu Data Driven

Aby lepiej analizować wyniki kampanii Google Ads, zrezygnowaliśmy z modelu „Last Click”, a na jego miejsce wybraliśmy model oparty na danych „Data Driven”. Weryfikując wyniki w Google Analytics zawsze uwględnialiśmy konwersje wspomagane, analizując dane na bazie najważniejszych ścieżek konwersji. W przypadku kampanii Facebook Ads bardzo pomocne do właściwej oceny kampanii były dla nas dane z panelu Business Manager’a, gdzie mogliśmy przeanalizować konwersje po wyświetleniu lub na różnych urządzeniach. Wyniki kampanii wizerunkowych Google Ads i Facebook Ads analizowaliśmy po kliknięciu i po wyświetleniu w szerszym oknie czasowym konwersji.

Kampanie efektywnościowe

Google Ads & Facebook Ads

Filarem działań Google Ads były kampanie produktowe. Od początku współpracy korzystaliśmy z różnych rozwiązań, od kampanii standardowych, przez kampanie oparte na narzędziu Whoop!, po kampanie inteligentne, na które kładziemy teraz największy nacisk. Odpowiednia struktura kampanii z podziałem na marki według ustalonego klucza, w połączeniu z zastosowanymi strategiami optymalizacji rekomendowanymi przez dedykowanego opiekuna z działu Google Shopping zapewniła nam wysoki ROAS.

Kampanie produktowe uzupełniały reklamy tekstowe w wyszukiwarce na frazy brandowe i słowa kluczowe powiązane z reklamowanym asortymentem oraz reklamy dynamiczne. Wykorzystywaliśmy również kampanie w sieci reklamowej, korzystając z reklam elastycznych i materiałów banerowych otrzymanych od Klienta.

Filarem działań Facebook Ads były kampanie nastawione na konwersje oraz sprzedaż z katalogu, uzupełniane przez pozyskiwanie nowego ruchu. Korzystaliśmy z dark postów, reklam w postaci karuzeli lub kolekcji i promocji postów wielojęzycznych. Aby zwiększyć liczbę konwersji w ramach kampanii sprzedaży z katalogu, skorzystaliśmy z narzędzia ROI Hunter i stworzyliśmy atrakcyjne nakładki na zdjęcia zaciągane z pliku produktowego.

PromoTraffic zdecydowanie należy pochwalić za jakość usług. To agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie. To zespół profesjonalnych, kompetentnych i otwartych ludzi. Nie byłoby to możliwe bez profesjonalnego wsparcia doświadczonych ekspertów z zakresu działań PPC i analityki internetowej, ale także w optymalizacji procesów zwiększających efektywność sklepu internetowego. Ich zaangażowanie i solidność wielokrotnie pokazały, że ta współpraca to udana inwestycja.

Kampanie wizerunkowe

W celu zwiększenia rozpoznawalności marki SneakerStudio do strategii włączone zostały kampanie Google Ads (YouTube: TrueView In-Stream, TrueView For Action, TrueView Discovery i Bumper Ads oraz GDN), Facebook Ads (cel: rozpoznawalność marki, zasięg, ruch, aktywność i wyświetlenia filmu), Criteo oraz emisja reklam w portalu Onet.pl.

W 2019 zrealizowaliśmy roku kampanie „Dress On The Edge, Be In Sneaker Girl”, „Join The Hunt” i „We Have A Hunter’s Instinct” oraz w 2020 roku „Quarantine With Style #STAYHOME” i dwie duże kampanie – letnią pod hasłem „Join The Cult Of The Shoe” i zimową z odważną kreacją „Join The New Radicals”, które przy naszych działaniach promocyjnych uzyskały kilkadziesiąt milionów wyświetleń wszystkich reklam i kilkumilionowe zasięgi. Za koncepcję kreatywną wszystkich kampanii i przygotowanie materiałów video i graficznych odpowiadał wewnętrzny dział marketingu SneakerStudio.

Nasze działania w przypadku kampanii wizerunkowych obejmowały ustalenie kluczowych KPI, dobór najlepszych kanałów i typów kampanii, przygotowanie media planu, estymacji wyników i harmonogramu działań, wdrożenie i bieżącą optymalizację kampanii, ustawienie badania Brand Lift, cotygodniowy kontakt z Klientem w celu omówienia postępów w realizacji kampanii oraz przygotowanie raportu końcowego.

>30 %

wzrostu sprzedaży całego sklepu rok do roku

20 %

rynków z kampaniami PPC

>1000 %

ROAS-u w kampaniach Google Ads i Facebook Ads

Jakie były rezultaty naszej współpracy

ROAS z kampanii efektywnościowych w Google Ads był wyliczany na bazie najważniejszych ścieżek konwersji w Google Analytics (z okresem ważności 30 dni przed konwersją), a z kampanii Facebook Ads na bazie danych z Business Manager’a (w oknie konwersji 7 dni po kliknięciu i 1 dzień po wyświetleniu). Pomimo znaczącego skalowania budżetów, udało się utrzymać ROAS z kampanii ponad ustalonym minimalnym poziomem oraz wpłynąć na wzrost pozostałych kanałów.

Nasze działania reklamowe PPC w zakresie kampanii efektywnościowych i wizerunkowych, działania SEO na wybranych rynkach oraz kreatywne podejście SneakerStudio do kampanii wizerunkowych i prowadzenie dodatkowych działań efektywnościowych przez Klienta w innych kanałach przełożyło się na zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie o ponad 30%.

A co o współpracy
sądzi klient?

Zobacz opinię:

To ważne, by mieć partnera, który sprosta naszym oczekiwaniom związanym z globalizacją naszej marki. PromoTraffic bez wątpienia dotrzymuję nam kroku i wychodzi nam naprzeciw z najnowszymi rozwiązaniami promocji i wsparcia sprzedaży. Od początku naszej produkcji materiałów ściśle współpracujemy, tak by maksymalnie wykorzystać potencjał każdej kampanii.

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.