E-book — książka bądź inna publikacja elektroniczna, zapisana w formacie PDF, EPUB lub MOBI, który można odczytać za pomocą odpowiedniego urządzenia (np. komputera, tabletu, smartfonu czy czytnika). E-booki mogą obejmować zarówno tekst, jak i obraz. Często stanowią elektroniczne wersje swoich drukowanych odpowiedników, lecz występują także niezależnie od nich (np. pod postacią internetowych poradników). Do ich głównych zalet należy łatwe przechowywanie i transportowanie wielu tytułów naraz oraz możliwość wchodzenia w interakcje z tekstem (np. przez zmianę wielkości i kroju pisma, dodawanie notatek czy wyszukiwanie).
Przydatne narzędzia do stworzenia własnego e-booka
Poniższe narzędzia mogą okazać się bardzo pomocne w tworzeniu własnego e-booka. Do dyspozycji jest szereg rozwiązań bezpłatnych lub można skorzystać z darmowych okresów próbnych. Poniższa lista zawiera tylko część z nich:
Promocja e-booka – potencjalne kanały dystrybucji
Wybranie kanału dystrybucji e-booka jest jedną z ważniejszych kwestii, dlatego warto odpowiednio wcześniej zastanowić się, do kogo kierujemy swój przekaz. Jeśli e-book ma zostać dobrze odebrany, powinien dotrzeć do swojej grupy docelowej, czyli osób, których zainteresuje prezentowana treść. Możliwości jest wiele: strony i grupy branżowe, własne social media, newsletter. Twórca e-booka może także wybrać platformę sprzedażową, dzięki której trafi do szerokiego grona odbiorców (np. Amazon Kindle Direct Publishing, Apple iBooks, Google Play). Warto mieć na uwadze, że niektóre kanały dystrybucji mogą wymagać posiadania numeru ISBN.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.