eCPM (Effective Cost Per Mille, czyli efektywny koszt tysiąca wyświetleń) to wskaźnik pokazujący, ile faktycznie wydawca zarabia na każdych 1000 wyświetleń reklam – niezależnie od tego, w jakim modelu rozliczana jest kampania (CPC, CPM, CPA). Jest to „skuteczny” CPM, który pozwala precyzyjnie ocenić rentowność powierzchni reklamowej i efektywność działań monetyzacyjnych.
Wzór:
eCPM = (Całkowity przychód / Liczba wyświetleń) × 1000
Przykład:
Jeśli wydawca zarobił 100 zł przy 25 000 wyświetleń, jego eCPM wynosi:
(100 / 25 000) × 1000 = 4 zł
👉 Innymi słowy: CPM to koszt zakupu reklamy, a eCPM to rzeczywisty zarobek z emisji.
eCPM to jeden z najważniejszych wskaźników w reklamie programmatic, ponieważ pokazuje, jak skutecznie wydawca monetyzuje swoją powierzchnię reklamową. Umożliwia ocenę i porównanie przychodów z różnych źródeł, wspiera podejmowanie decyzji biznesowych i pomaga maksymalizować zyski w świecie programmatic.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail wspolpraca@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi.
Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracujemy w obszarach digital marketingu.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.