Jeśli jesteś marketingowcem i zastanawiasz się, czy Programmatic jest tym, czego potrzebujesz, ale nie do końca wiesz, na czym polega – ten artykuł jest dla Ciebie!
Z artykułu dowiesz się:
Kiedy wpisałem w Google „Programmatic, co to jest?”, pojawiło się mnóstwo artykułów pełnych branżowego żargonu: DSP, SSP, RTB, DMP… Długie i zawiłe wyjaśnienia, ale mało konkretów, które pomogłyby odpowiedzieć na pytanie: dlaczego warto zainwestować w Programmatic i współpracować z agencją, by prowadzić kampanie w Display & Video 360?
Marketing wydaje się prosty – w końcu „każdy się na nim zna”. Jednak w rzeczywistości skuteczna reklama to coś więcej niż intuicja i podstawowa wiedza o promocji. Kluczowe staje się wykorzystanie nowoczesnych technologii, które pozwalają na precyzyjne dotarcie do właściwej grupy odbiorców we właściwym czasie. I tu właśnie wkracza Programmatic – automatyzacja procesów reklamowych, oparta na danych i algorytmach, która maksymalizuje skuteczność kampanii i optymalizuje budżet. Dlaczego więc warto postawić na Programmatic?
Rzućmy okiem na liczby:
Wniosek? Najwięksi gracze już dawno postawili na kampanie programmatic. Teraz czas na Ciebie!
Programmatic to automatyczny sposób zakupu powierzchni reklamowych online, który pozwala dotrzeć do 90% zasobów internetu – w tym zarówno sieć Google, jak i ponad 80 giełd reklamowych, od lokalnych po globalne. Jest to idealne narzędzie do budowania marki (branding), ale sprawdza się również w zwiększaniu sprzedaży, generowaniu ruchu i budowaniu lojalności klientów.
Dzięki Programmatic możesz:
Poniżej znajdziesz listę najważniejszych korzyści, które oferuje Programmatic i platforma reklamowa Display & Video 360:
Ochrona wizerunku marki to klucz w działaniach digitalowych. Prowadzenie kampanii w DV360 pozwala na wiele sposobów chronić brand i zapewniać odpowiednie środowisko do publikacji kampanii:
Rozwinięcie całego tematu Brand Safety możesz znaleźć w artykule „Brand Safety w Programmatic: znaczenie we współczesnym świecie reklamy” na naszym blogu >> Link
Możliwość targetowania na podstawie kategorii, zachowań, demografii, lokalizacji to już standard w platformach reklamowych. DV360 daje praktycznie nieograniczone możliwości zaawansowanego targetowania i to bardzo precyzyjnego, sama platforma oferuje podział na:
Standardowy mix reklamowy display + Youtube można prowadzić za pomocą Google Ads. Programmatic daje dostęp do prawie wszystkich rodzajów reklam w tym też formatów premium wydawców takich jak: Onet, WP, Interia oraz niestandardowych powierzchni takich jak: Tinder, Twitter, HBO MAX, czy Netflix lub Spotify. Za pomocą DV360 mamy dostęp do 90% (sieć google + ponad 80 giełd regionalnych-krajowych jak i globalnych, które dają dostęp do serwisów niedostępnych na innych platformach).
Programmatic i Display & Video 360 pozwala precyzyjnie określać ilość interakcji poszczególnych użytkowników z kreacjami, za pomocą “cappingu”, który jest funkcją ograniczenia częstotliwości jak i frequency który po prostu jest wskaźnikiem dotarcia do unikalnych użytkowników.
Poprzez bardzo szerokie inventory specjalista programmatic ma wiele możliwości na optymalizację stawek zakupu przestrzeni reklamowej przy jednoczesnym zachowaniu wyników kampanii na odpowiednim poziomie.
To najbardziej skomplikowana i zaawansowana technika w programmatic advertising, która pozwala tworzyć własne algorytmy licytacyjne, dostosowane do celów kampanii. Umożliwia personalizację procesu licytacji poprzez wykorzystanie różnych sygnałów, takich jak dane o interakcjach użytkowników z witryną i ich zachowań. Algorytmy mogą przypisywać różne wagi różnym działaniom (np. kliknięcia, wyświetlenia stron, konwersje), co pozwala na bardziej precyzyjne zarządzanie budżetem reklamowym. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego, Custom Bidding optymalizuje kampanie w czasie rzeczywistym, maksymalizując efektywność i dopasowując stawki do najbardziej wartościowych użytkowników.
Display & Video 360 daje możliwości emisji kreacji: statycznych, wideo (YouTube, wideo oraz VOD), rich media, DOOH (Digital Out-Of-Home – galerie handlowe, dworce, lotniska), audio (Spotify, radio) oraz kreacji dynamicznych tworzonych na podstawie danych o zachowaniach + feeda produktowego z dostarczonymi danymi.
Wyniki i dane są widoczne w czasie rzeczywistym co daje wiele możliwości działania i szybkiej reakcji na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość, wprowadzania zmian i optymalizacji kampanii.
W zależności od media planu i wybieranych powierzchni i produktów programmatic można określić mianem taniego rozwiązania i taniego ruchu (niski koszt dotarcia). Display & Video 360 pozwala prowadzić kampanie specjalistom z agencji o niskim koszcie zachowując wysoką jakość budowania świadomości marki.
Display & Video 360 jako narzędzie Google daje możliwość integracji z innymi narzędziami takimi jak: Google Tag Manager,Google Ads, Looker Studio, Google Analytics 4, Campaign Manager 360. Integracja z CM360 pozwala na pełną kontrolę wszystkich działań i jeszcze dokładniejszą segmentację danych poprzez atrybucję łączącą wszystkie dane razem.
Jeśli to szybkie wytłumaczenie, czym jest Programmatic, to nadal za dużo, wyobraź sobie największy format reklamowy na portalu jak Onet. Normalnie kosztuje dziesiątki tysięcy złotych za jeden dzień i trafia do każdego, niezależnie, czy to Twój klient. Dzięki Programmatic możesz to samo zrobić za ułamek ceny, kierując reklamy wyłącznie do swoich potencjalnych klientów.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail wspolpraca@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.