Jeśli jesteś marketingowcem i zastanawiasz się, czy Programmatic jest tym, czego potrzebujesz, ale nie do końca wiesz, na czym polega – ten artykuł jest dla Ciebie!
Z artykułu dowiesz się:
Kiedy wpisałem w Google „Programmatic, co to jest?”, pojawiło się mnóstwo artykułów pełnych branżowego żargonu: DSP, SSP, RTB, DMP… Długie i zawiłe wyjaśnienia, ale mało konkretów, które pomogłyby odpowiedzieć na pytanie: dlaczego warto zainwestować w Programmatic i współpracować z agencją, by prowadzić kampanie w Display & Video 360?
Marketing wydaje się prosty – w końcu „każdy się na nim zna”. Jednak w rzeczywistości skuteczna reklama to coś więcej niż intuicja i podstawowa wiedza o promocji. Kluczowe staje się wykorzystanie nowoczesnych technologii, które pozwalają na precyzyjne dotarcie do właściwej grupy odbiorców we właściwym czasie. I tu właśnie wkracza Programmatic – automatyzacja procesów reklamowych, oparta na analizie danych i algorytmach, która maksymalizuje skuteczność kampanii i optymalizuje budżet. Dlaczego więc warto postawić na Programmatic?
Rzućmy okiem na liczby:
Wniosek? Najwięksi gracze już dawno postawili na kampanie Programmatic, wykorzystując ich potencjał do zwiększania efektywności reklam. Teraz czas na Ciebie!
Programmatic to zautomatyzowany system zakupu i sprzedaży powierzchni reklamowych online. Pozwala on dotrzeć do około 90% zasobów internetu – obejmuje to zarówno sieć Google, jak i ponad 80 różnych giełd reklamowych, od lokalnych po globalne. Jest to idealne narzędzie do budowania marki (branding), ale sprawdza się również w zwiększaniu sprzedaży (generowaniu konwersji), pozyskiwaniu ruchu na stronie i budowaniu lojalności klientów.
Dzięki Programmatic możesz:
Aby lepiej zrozumieć, jak działa Programmatic, warto przyjrzeć się kluczowym elementom technologicznym i modelowi sprzedaży:
Poniżej znajdziesz listę najważniejszych korzyści, które oferuje Programmatic, szczególnie przy wykorzystaniu platformy Google Display & Video 360 (DV360):
Ochrona wizerunku marki to klucz w działaniach digitalowych. Prowadzenie kampanii w DV360 pozwala chronić brand na wiele sposobów i zapewniać odpowiednie środowisko do publikacji kampanii, są to między innymi:
Rozwinięcie całego tematu Brand Safety możesz znaleźć w artykule „Brand Safety w Programmatic: znaczenie we współczesnym świecie reklamy” na naszym blogu >> Link
Możliwość targetowania na podstawie kategorii, zachowań, demografii, lokalizacji to już standard w platformach reklamowych. DV360 daje praktycznie nieograniczone możliwości zaawansowanego targetowania i umożliwia budowanie grup odbiorców w oparciu o bardzo precyzyjne kryteria. Sama platforma oferuje między innymi podział na:
Standardowy zestaw reklamowy display oraz Youtube można realizować za pomocą kampanii Google Ads. Programmatic natomiast daje dostęp do prawie wszystkich rodzajów reklam w tym też formatów znacznie większych i lepiej widocznych niż sam standardowy display. Dostępne są również bezpośrednie deale z największymi wydawcami takimi jak np.: Onet, WP, Interia i wielu innych. Platformy takie jak Tinder, Twitter, HBO MAX, Netflix czy Spotify również są dostępne. Za pomocą DV360 mamy dostęp do ponad 90% internetu (sieć google + ponad 80 giełd regionalnych-krajowych jak i globalnych, które dają dostęp do serwisów niedostępnych na innych platformach).
Programmatic Buying prowadzony przez platformę Display & Video 360 pozwala precyzyjnie określać liczbę kontaktów z reklamą pojedynczego użytkownika. Wykorzystuje się do tego “capping”, który jest funkcją ograniczenia częstotliwości, z jaką reklama ma dotrzeć do użytkownika. Pozwala to na efektywne zarządzanie budżetem i minimalizowanie kosztu dotarcia do pojedynczej osoby.
Szeroki dostęp do zasobów reklamowych (inventory) daje specjalistom Programmatic duże pole do optymalizacji stawek zakupowych. Możliwe jest osiągnięcie założonych celów kampanii (np. zasięg, konwersje) przy jednoczesnym efektywnym zarządzaniu budżetem i często niższym koszcie kliknięcia lub wyświetlenia.
To najbardziej skomplikowana i zaawansowana technika w Programmatic advertising, która pozwala tworzyć własne algorytmy licytacyjne oparte na machine learning. Umożliwia przypisywanie różnych wag konkretnym działaniom użytkowników (np. obejrzenie filmu, dodanie do koszyka, finalizacja konwersji). Pozwala to na bardziej precyzyjne zarządzanie budżetem reklamowym.
Display & Video 360 daje możliwości emisji kreacji: statycznych, wideo (YouTube, wideo oraz VOD), rich media, DOOH (Digital Out-Of-Home – galerie handlowe, dworce, lotniska), audio (Spotify, radio), a także kreacji dynamicznych, które umożliwiają automatyczne tworzenie treści reklamowych na podstawie danych o użytkowniku i feedu produktowego.
Dostęp do danych i wyników kampanii w czasie rzeczywistym pozwala na natychmiastową reakcję, wprowadzanie zmian i ciągłą optymalizację treści i ustawień kampanii, aby maksymalizować jej skuteczność.
W zależności od media planu i wybieranych powierzchni i produktów Programmatic można określić mianem optymalnego kosztowo rozwiązania. Display & Video 360 pozwala prowadzić kampanie o możliwie najniższym koszcie zachowując wysoką jakość kampanii, niezależnie od realizowanego celu.
Display & Video 360 jako narzędzie Google daje możliwość integracji z innymi narzędziami takimi jak: Google Tag Manager,Google Ads, Looker Studio, Google Analytics 4, Campaign Manager 360. Integracja z Campaign Manager 360 umożliwia holistyczną analizę danych, oraz pozwala na pełną kontrolę wszystkich działań i jeszcze dokładniejszą segmentację danych poprzez atrybucję łączącą wszystkie dane razem.
Jeśli to szybkie wytłumaczenie, czym jest Programmatic, to nadal za dużo, wyobraź sobie największy format reklamowy na portalu jak Onet, który standardowo kosztuje dziesiątki tysięcy złotych za jeden dzień i trafia do każdego, niezależnie, czy to Twój potencjalny klient. Dzięki Programmatic możesz zarezerwować tę samą (lub podobną) powierzchnię, a reklamę wyemitować za ułamek tej ceny, kierując ją wyłącznie do starannie wyselekcjonowanych grup odbiorców. To właśnie siła zautomatyzowanego systemu opartego na danych – precyzja, efektywność i optymalizacja kosztów w jednym.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail wspolpraca@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.