Home Definicje Ad Inventory

Ad Inventory

Czym jest Ad Inventory?

Ad inventory to dostępna przestrzeń reklamowa, którą wydawca (np. właściciel strony internetowej, aplikacji czy platformy streamingowej) może sprzedać reklamodawcom. Każdy slot, w którym może pojawić się reklama, stanowi część inventory i jest podstawowym źródłem przychodów dla wydawców oraz szansą dla reklamodawców na dotarcie do swojej grupy docelowej.


Co obejmuje ad inventory?


Jak działa ad inventory?

  1. Dostępna przestrzeń – wydawca określa liczbę i rodzaje slotów reklamowych w swojej witrynie, aplikacji czy platformie.
  2. Sprzedaż – inventory może być sprzedawane:
    • bezpośrednio (np. marka kupuje określony pakiet reklam na stronie),
    • automatycznie – poprzez systemy programmatic, które łączą wydawców z reklamodawcami.
  3. Wyświetlanie reklam – gdy użytkownik odwiedza stronę lub uruchamia aplikację, system ad serving wybiera reklamę i umieszcza ją w slocie.

Dlaczego ad inventory jest ważne?


Rodzaje ad inventory


Zarządzanie ad inventory


Koszty i wycena ad inventory


Korzyści z efektywnego zarządzania inventory


Kluczowe punkty

Efektywne zarządzanie inventory to fundament sukcesu zarówno wydawcy, jak i reklamodawcy.

Ad inventory = zasób reklamowy wydawcy.

Obejmuje strony, aplikacje, CTV, OTT i media wideo.

Może być sprzedawane bezpośrednio lub poprzez systemy programmatic.

Jego wartość zależy od jakości, widoczności, zaangażowania użytkowników i popytu rynkowego.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o działaniach w obszarze Programmatic sprawdź naszą usługę.

Dzielimy się wiedzą

Sprawdź nasz blog

Jak uporządkować źródła z Facebooka w GA?

Optymalizacja grafik – jak zrobić to dobrze?

Google Analytics 4 – nowa epoka w świecie

Najczęstsze błędy w optymalizacji feedów

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi.
Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracujemy w obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.