Home Definicje Wydawca

Wydawca

Kim jest Wydawca?

Wydawca w marketingu internetowym to osoba fizyczna, firma lub organizacja, która udostępnia swoją powierzchnię reklamową w zamian za wynagrodzenie. W kontekście programmatic wydawca to właściciel strony internetowej, aplikacji mobilnej, serwisu wideo czy innej platformy cyfrowej, który sprzedaje przestrzeń reklamową poprzez zautomatyzowane systemy, takie jak SSP (Supply Side Platform). Dzięki temu reklamy są sprzedawane w czasie rzeczywistym (RTB), a wydawca osiąga maksymalne przychody, docierając jednocześnie do szerokiego grona reklamodawców.


Kluczowe role wydawcy


Przykłady działań wydawcy


Rodzaje wydawców

  1. Wydawcy treści (content publishers) – portale informacyjne, blogi, magazyny online.
  2. Wydawcy aplikacyjni – twórcy aplikacji mobilnych i gier.
  3. Wydawcy wideo – platformy streamingowe i serwisy VOD.
  4. Wydawcy niszowi – strony specjalistyczne, kierujące reklamy do wąskich grup docelowych.
  5. Wydawcy afiliacyjni – partnerzy w sieciach afiliacyjnych, którzy promują produkty i usługi w zamian za prowizję.

Funkcje wydawcy


Podsumowanie

Wydawca to kluczowy element ekosystemu reklamowego – dostarcza przestrzeń, na której reklamodawcy mogą emitować swoje przekazy. W modelu reklamy programmatic pełni rolę gospodarza zasobów, które – dzięki automatyzacji – są licytowane i sprzedawane w czasie rzeczywistym, co pozwala mu zwiększać zyski, jednocześnie dbając o jakość doświadczenia użytkowników.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o działaniach w obszarze Programmatic sprawdź naszą usługę.

Dzielimy się wiedzą

Sprawdź nasz blog

Jak uporządkować źródła z Facebooka w GA?

Optymalizacja grafik – jak zrobić to dobrze?

Google Analytics 4 – nowa epoka w świecie

Najczęstsze błędy w optymalizacji feedów

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi.
Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracujemy w obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.