Home Definicje Open bidding

Open bidding

Czym jest Open bidding?

Open Bidding (otwarte licytowanie) to technologia opracowana przez Google, która umożliwia wydawcom internetowym zaproszenie wielu zewnętrznych giełd reklamowych (SSP – Supply Side Platforms) do rywalizacji o powierzchnię reklamową w ramach jednej aukcji w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to jest częścią ekosystemu programmatic i pozwala wydawcom zwiększać przychody, łącząc w jednym środowisku wielu potencjalnych kupujących, bez konieczności skomplikowanej integracji technicznej.


Jak działa Open Bidding?

  1. Integracja z Google Ad Manager – wydawca podłącza zewnętrzne SSP do swojego konta w GAM.
  2. Aukcja w czasie rzeczywistym – gdy użytkownik odwiedza stronę, system inicjuje licytację pomiędzy platformami.
  3. Składanie ofert – zewnętrzne giełdy reklamowe proponują swoje stawki za możliwość wyświetlenia reklamy.
  4. Wybór najwyższej oferty – wygrywa podmiot, który zaoferował najwyższą cenę za dane miejsce reklamowe.

Kluczowe korzyści


Różnice między Open Bidding a Header Bidding


Podsumowanie

Open Bidding to rozwiązanie, które łączy wygodę i stabilność aukcji serwerowych z dostępem do szerokiej bazy reklamodawców. Jest alternatywą dla header bidding, eliminując jego ograniczenia techniczne i upraszczając procesy po stronie wydawcy. Dzięki temu pozwala lepiej monetyzować powierzchnię reklamową i zwiększać przychody w ramach reklamy programmatic

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o działaniach w obszarze Programmatic sprawdź naszą usługę.

Dzielimy się wiedzą

Sprawdź nasz blog

Jak uporządkować źródła z Facebooka w GA?

Optymalizacja grafik – jak zrobić to dobrze?

Google Analytics 4 – nowa epoka w świecie

Najczęstsze błędy w optymalizacji feedów

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi.
Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracujemy w obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.