W miniony piątek zorganizowaliśmy w siedzibie Google spotkanie z naszymi obecnymi i potencjalnymi Klientami, aby poruszyć zagadnienia związane z internacjonalizacją. Przygotowana przez nas prezentacja zawierała wskazówki dotyczące wprowadzenia marki na nowy rynek. Mieliśmy także możliwość omówienia otrzymanych od Google danych i wyników badań dotyczących zachowania w Internecie pokolenia Z oraz typowych barier przy internacjonalizacji e-handlu. Organizację tego typu wydarzeń umożliwia nam status Partnera Google, co jest dla naszej agencji dużym wyróżnieniem.
Spotkanie rozpoczęliśmy od przedstawienia statystyk, które jasno wskazują, że coraz więcej osób ma dostęp do Internetu i chętniej korzysta z niego do wykonywania transakcji zakupowych. Zgodnie z szacunkami w 2021 roku aż 20% sprzedaży w Internecie będzie transgraniczna1. Co warte podkreślenia, dane wskazują, że sprzedaż transgraniczna wzrośnie z 137 miliardów € w 2018 roku do 137 miliardów € w 2020 roku, a następnie do 245 miliardów € w 2022 roku2. Tej tendencji sprzyja wiele czynników, m.in. ograniczenia lokalnego rynku i ekspansja konkurencji. Chociaż zalet wyjścia ze swoim biznesem poza granice własnego kraju jest wiele, trzeba liczyć się także z pewnymi przeszkodami, np. biurokracją czy problemami z finansowaniem.
Bez względu jednak na potencjalne utrudnienia, internacjonalizacja jest obecnie silnym trendem sprzedaży w Internecie, którego nie można bagatelizować. Samą internacjonalizację omówiliśmy w kontekście podróży z wyróżnieniem takich etapów jak:
• planowanie,
• budowanie,
• skalowanie.
Aby prowadzone działania w sieci miały sens, niezbędne jest wdrożenie narzędzi analitycznych, które pozwolą nam na poznanie naszych potencjalnych klientów oraz ich potrzeb, a także ruchów konkurencji. Na spotkaniu rozmawialiśmy o funkcjach takich narzędzi jak: Google Analitics, Keyword Planner czy Similar Web. Nasz CEO, Robert Stolarczyk, przedstawił także narzędzie Market Finder, z którego można dowiedzieć się m.in., na którym z rynków jest największy potencjał na określone produkty oraz jakie formy płatności i dostawy są najbardziej popularne w danym kraju.
Na koniec spotkania Performance Director, Krystian Kucharski, przedstawił case naszego klienta SneakerStudio, u którego udało nam się wyskalować biznes na 20 rynków zagranicznych przy ponad 500% wzroście przychodów.
Cieszy nas, że uczestnikami eventu było kilkanaście zaprzyjaźnionych z nami przedstawicieli branży eCommerce. Tych, którzy z różnych przyczyn nie mogli brać w nim udziału, uspokajamy: kolejne spotkanie odbędzie się we wrześniu w Krakowie. Zależy nam na wspieraniu polskiej branży eCommerce w wychodzeniu na zagraniczne rynki, dlatego chętnie bierzemy udział w tego typu inicjatywach.
Myślisz o wprowadzeniu swojej marki na rynki zagraniczne? Przeczytaj artykuł dotyczący potencjalnych kosztów z tym związanych: Jak wybrać rynek ekspansji zagranicznej i czy naprawdę sprowadza się to do CPC?
Źródła:
1. eMarketer, Overview of Global Ecommerce
2. 23% of ecommerce in Europe is cross-border
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.