Home Blog Organizujemy E-Commerce Export Summit – przeczytaj naszą relację z wydarzenia!

Organizujemy E-Commerce Export Summit – przeczytaj naszą relację z wydarzenia!

Czas czytania : 3 min
27 marca 2020

Pod koniec listopada nasza agencja zorganizowała w Krakowie event poświęcony internacjonalizacji polskich firm z branży e-commerce. Wśród uczestników znaleźli się zarówno przedsiębiorcy, którzy już odnotowali pierwsze sukcesy na rynkach zagranicznych, jak i ci, którzy dopiero planują postawienie pierwszych kroków w tym obszarze. Jak przebiegło całe wydarzenie? Przeczytaj naszą relację!

Promotraffic o prowadzeniu biznesu na rynkach zagranicznych

Podczas eventu swoje wystąpienie pt. „Jak zaplanować i uruchomić kampanię eksportowe dla ecommerce w oparciu o narzędzie Google Market Explorer i nie tylko” zaprezentował CEO Promotraffic – Robert Stolarczyk. Celem prezentacji było przede wszystkim ukazanie procesu, jaki należy przejść w obszarze planowania, realizacji i optymalizacji, przygotowując się do eksportu.

Nasz CEO omówił tendencje dotyczące handlu internetowego na arenie międzynarodowej, pokazał dane dotyczące sprzedaży transgranicznej dla 16 największych rynków w Europie oraz procentowe wyliczenia obejmujące odsetek ludzi korzystających na co dzień z internetu i zamawiających przesyłki online. 

Następnie przedstawił narzędzia, które są pomocne w prowadzeniu biznesu na rynkach zagranicznych:

Z wystąpienia można było również dowiedzieć się wielu przydatnych informacji o metodach płatności, tendencjach związanych z zachowaniem użytkowników w sieci oraz tego, jak obsługa klienta wpływa na decyzje zakupowe.

W dalszej części spotkania swoje wystąpienie „Case study ekspansji Sneakerstudio.pl na 20+ rynków zagranicznych w 18 miesięcy” wygłosił Krystian Kucharski, wiceprezes Promotraffic. Podzielił się z uczestnikami czynnikami stojącymi za sukcesem prowadzonych przez nas działań na rynkach międzynarodowych dla klienta SneakerStudio. Z tym brandem rozpoczęliśmy prace na rynku polskim, dołączając kolejne rynki do działań reklamowych zgodnie z rentownością i lejkiem zakupowym. Głównym obszarem były działania PPC w Google Ads i Facebook Ads.

Kampanie Google Ads i Facebook Ads wspierane są narzędziami opartymi o maszynowe uczenie się tj. Whoop Apps, ROIHunter, Revealbot, PPC Bee, Orbiter, Spaceboost oraz Feedink.

W celu weryfikacji potencjału rynków i priorytetów z nimi związanych, PromoTraffic wykorzystuje rozwiązanie  Google Market Explorer, które precyzyjnie potrafi zarekomendować rynki do ekspansji w danej kategorii e-commerce. Chęć osiągania coraz lepszych wyników nie maleje: celem marki jest dynamiczny wzrost przychodów idący w parze z otwarciem nowych rynków zagranicznych. 

Nie było Cię na spotkaniu? Zainteresowane osoby kuluarami tej współpracy, zapraszamy do obejrzenia poniższego wideo:

Wyjątkowi goście i inspirujące rozmowy 

W programie wydarzenia nie mogło zabraknąć również interesujących wystąpień pozostałych uczestników! O czym toczyły się rozmowy?

Agata Barczyk (Product Marketing Manager Google) przedstawiła prezentację „Cyfrowy eksport – dlaczego powinieneś w to zainwestować”, a Marcin Cejmer (Sales Director marki Świat Przesyłek) w czasie wystąpienia „Jak opanować logistykę na rynki zagraniczne w ecommerce” opowiedział o obszarach nowoczesnych rozwiązań logistycznych dla e-commerce.

Miłosława Gwóźdź (Partner GP Kancelaria) skupiła się na rynku niemieckim, analizując go pod kątem aspektów prawnych dla e-commerce. Uczestnicy mogli dowiedzieć się, jakie faktycznie kroki warto podjąć, zanim zacznie się sprzedawać na tym rynku, co robić, a czego unikać.

W przerwach między wystąpieniami było wystarczająco dużo czasu, aby się lepiej poznać, wymienić się doświadczeniami i omówić wyzwania, przed którymi stoi branża.

Internacjonalizacja w branży e-commerce – wyzwania i szanse 

Naszej agencji przyświeca idea wspierania i popularyzacji wiedzy na temat prowadzenia biznesu na rynkach zagranicznych, czego zorganizowany event E-commerce Export Summit jest najlepszym dowodem. Nie byłoby to oczywiście możliwe bez naszej znajomości tych zagadnień i posiadania właściwych narzędzi i  odpowiednich kompetencji. Sprawdź, dlaczego warto postawić na naszą agencję, jeśli planujesz kampanię na rynkach zagranicznych.

Powodzenie wydarzenia dało nam pewność, że takie spotkania są potrzebne, dlatego osoby, których nie było z nami w tym roku, już teraz zapraszamy na następną edycję! 

O szczegółach poinformujemy w stosownym momencie, a teraz zachęcamy do obejrzenia video prosto z E-Commerce Export Summit: 

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic 
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.

Jak bardzo podobał Ci się ten wpis?

Kliknij i oceń

Średni rating 0 / 5. Głosowanie 0

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?