W ostatnim czasie Google AdWords skupia się na wprowadzaniu nowych funkcjonalności dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. Po utworzeniu kampanii typu „Tylko połączenie” nadszedł czas na nowe rozwiązania. Kampanie AdWords zostały wzbogacone o nowe możliwości tzw. rozszerzenia wiadomości. Każda osoba, korzystająca z urządzeń mobilnych, z których można wysyłać i odbierać wiadomości SMS, może skontaktować się z reklamodawcą bezpośrednio za pomocą SMS-a.
Użytkownikowi, który będzie wyszukiwał danego produktu lub usługi na odpowiednim urządzeniu (z możliwością odbierania i wysyłania wiadomości SMS), wyświetli się reklama z dodatkową ikoną wiadomości zawierającą tekst CTA. Po kliknięciu w ikonę wiadomości pojawi się domyślna aplikacja SMS z utworzonym przez nas tekstem wiadomości. Użytkownik nie musi więc pisać treści wiadomości, ale oczywiście ma możliwość jej modyfikacji.
Koszt dla reklamodawcy naliczany jest w momencie kliknięcia rozszerzenie wiadomości, a koszt kliknięcia jest taki sam, jak w przypadku kliknięcia przekierowującego do strony WWW. Osoba wysyłająca SMS również ponosi koszty za jego wysłanie według stawek ustalonych przez operatora.
Rozszerzenia wiadomości możemy ustawiać na poziomie kampanii oraz grup reklam, co pozwala nam tworzyć dedykowane CTA czy treści w wiadomości SMS, dostosowane do odpowiedniej kampanii lub grupy reklamowej.
Dodatkowo możliwe jest dostosowanie wyświetlania rozszerzenia wiadomości do harmonogramu, np. wyświetlanie poza godzinami pracy firmy, kiedy nie ma już możliwości kontaktu telefonicznego. Do każdego rozszerzenia wiadomości musimy dodać nazwę firmy i numer telefonu, na który ma być wysyłany SMS. Dodatkowo, należy wpisać tekst rozszerzenia widoczny w reklamie, w jasny sposób wyjaśniający do czego służy ta funkcja i zachęcający użytkownika do działania. Po kliknięciu w ikonę wiadomości pojawi się domyślna treść, którą można edytować, bądź od razu wysłać SMS.
Do głównych zalet nowej funkcjonalności Google należą:
Oczywiście, jak każde nowe rozwiązanie, pojawiają się tutaj również negatywne aspekty. Obecnie mamy możliwość zobaczenia ilości kliknięć i wyświetleń rozszerzeń, ale nie możemy śledzić konwersji.
Google podąża za trendami mobile, co potwierdza wprowadzanie nowych funkcjonalności. Rozszerzenie wiadomości znacznie ułatwia kontakt z reklamodawcą. Kontakt właśnie w tej formie to dobre rozwiązanie na przykład jeżeli chodzi o rezerwację pokoju w hotelu czy stolika w restauracji. Dzięki rozszerzeniu możemy pokazać różnorodne możliwości naszej firmy oraz zachęcić klientów do działania. Jednakże, jak każde nowe rozwiązanie, wymaga testowania i sprawdzania.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.