W lipcu 2016 roku Google wprowadził zmiany w wielkości reklam tekstowych, które sam określał jako „największe zmiany od premiery systemu AdWords w ciągu ostatnich 15 lat”. Nowe reklamy tworzone są w tym samym miejscu, co wcześniejsze, jednak zapewniają więcej miejsca na treść niż uprzednio istniejące, standardowe reklamy tekstowe. Dzięki temu możemy przekazywać bardziej skuteczne i precyzyjne teksty reklamowe.
Google na bieżąco wprowadza szereg modyfikacji. Po usunięciu prawej kolumny w sieci wyszukiwania, także wyświetlane reklamy tekstowe doczekały się aktualizacji. W świecie ciągłych rewolucji technologicznych użytkownicy coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych, mających dostęp do Internetu. Google chcąc nadążyć za zmianami, próbuje ułatwić korzystanie z wyszukiwarki także ze smartfonów. Celem stworzenia rozszerzonych reklam jest to, aby wyświetlały się one w ten sam sposób zarówno na desktopach, jak i na ekranach telefonów komórkowych.
Rozszerzone reklamy tekstowe różni od standardowych reklam tekstowych kilka znaczących elementów:
Podgląd z tworzenia rozszerzonej reklamy tekstowej:
Nowe, rozszerzone reklamy tekstowe zwiększają skuteczność swojego działania na urządzeniach mobilnych. Tworząc kolejne wersje reklamy, nie musimy już wybierać opcji dla urządzeń mobilnych, dzięki czemu reklamy tworzone są automatycznie w odpowiednim formacie zarówno na smartfony, jak i na komputery. Podgląd standardowej reklamy na komputerze:
Podgląd rozszerzonej reklamy na komputerze:
Podgląd standardowej reklamy na mobile:
Podgląd rozszerzonej reklamy na mobile:
W nowych reklamach długość tekstu jest prawie dwukrotnie zwiększona. Pojawił się dodatkowy nagłówek. Dzięki temu możemy przekazać większą ilość informacji, poprawiając w ten sposób jeden z najważniejszych współczynników CTR. Tworząc reklamy tekstowe, pamiętaj o:
Przykład wyświetlania rozszerzonej reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania:
Przykład wyświetlania standardowej reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania:
W wyniku właściwej optymalizacji kampanii produktowej, przy wykorzystaniu rozszerzonych reklam tekstowych, zwiększamy efekt synergii – reklamy wzajemnie na siebie wpływają, docierając do naszych potencjalnych klientów. Zajmując większą powierzchnię reklamową, zwiększamy prawdopodobieństwo zobaczenia reklamy przez użytkownika i pozyskania nowego leada.
Przykład efektu synergii pomiędzy rozszerzonymi reklamami tekstowymi i reklamami PLA:
Do 31 stycznia 2017 roku możemy tworzyć reklamy w wersji standardowej i rozszerzonej. Po tym czasie nie będzie można już stosować reklam standardowych, ale będą one nadal wyświetlane. Tylko rozszerzone reklamy tekstowe będzie można tworzyć i edytować. Na razie nie wiadomo, kiedy reklamy w wersji standardowej zostaną przez Google usunięte.
Wprowadzone zmiany są ukłonem w stronę użytkowników i reklamodawców. W nowej wersji reklamy zawierają prawie o 50% więcej znaków, dodatkowo nie ma podziału na mobile i pozostałe urządzenia. Dzięki większej ilości znaków reklamodawcy mogą w sposób kreatywny przekazać treść reklamową, a użytkownicy otrzymują więcej informacji, co przekłada się wzrost wartościowego ruchu na stronie. Google na podstawie testów A/B stwierdził, że nowe, rozszerzone reklamy tekstowe mają nawet o 20% wyższy CTR niż reklamy standardowe.
Zmiany wprowadzone przez Google w zakresie tworzenia reklamy dają nam możliwość rozbudowy naszej reklamy tekstowej, ale z drugiej strony stawiają przed nami nowe wyzwania. Musimy przyzwyczaić się do tworzenia nowych reklam, a wszelkie wprowadzane przez nas zmiany muszą zostać przeanalizowane i przemyślane. Wdrażając rozszerzone reklamy pamiętaj o:
Wprowadzając nowe rozszerzone reklamy tekstowe, Google zwiększył ilość znaków możliwych do wykorzystania o prawie 50%. Ostatnie zmiany są dużym krokiem w kierunku urządzeń mobilnych. Musimy mieć jednak na uwadze, że samo zwiększenie powierzchni reklamowej nie czyni naszej reklamy sukcesem. Wszystkie wprowadzone zmiany wymagają czasu, testowania, mierzenia, sprawdzania, a przede wszystkim kreatywnego podejścia specjalisty Google AdWords.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.