Home Aktualności Lipiec w marketplace

Lipiec w marketplace

Zobacz, co działo się w lipcu w obszarze marketplace. Sprawdź, co oferuje nowa aplikacja mobilna Erli, co słychać na Allegro oraz poznaj świeże podsumowanie rynku e-Commerce w ostatnim roku, przygotowane przez Amazona.

Czas czytania : 4 min
30 lipca 2023

Lipiec w marketplace – sprawdź przegląd newsów naszego Działu Marketplace.

Erli z nową aplikacją dla użytkowników

Erli wystartowało z nową aplikacją mobilną, która ma być ułatwieniem i przyspieszeniem zakupów. Co więcej, platforma obiecuje korzystne warunki promocji dla dostawców.
Współpracujący z platformą sprzedawcy mogą korzystać z opcji promowania ofert i co za tym idzie, oferowania produktów po niższych cenach. Według statystyk platformę odwiedza miesięcznie ponad 6,5 mln użytkowników.

Ponad 75% użytkowników dokonywało zakupów za pomocą aplikacji mobilnej, a dla ponad 80% użytkowników, to właśnie najniższa cena jest czynnikiem determinującym zakup.

Jakie korzyści dla użytkowników obiecuje Erli?

Przed nami kampania promująca zarówno platformę, jak i nową aplikację. Jej efekty poznamy wkrótce, warto jednak obserwować Erli i ich działania na polskim rynku marketplace.

Aplikację znajdziesz tu: https://erli.pl/aplikacja/

Allegro Smart – Cenniki Dostaw

Z dniem 30 Sierpnia Allegro zmienia podstawową wytyczną wymaganą do przesyłek SMART.
Jak sprawdzić, czy cennik będzie aktualny? Przejdź do zakładki Ustawienia Dostawy i sprawdzić konkretne cenniki.

Według nowych zasad wymagane będzie ustawienie w formie dostawy 3 metod jako punktu odbioru i/lub automatu paczkowego. Obecnie były to 2 metody dostawy – na adres kupującego.

Przed zmianą (Obecnie)Po zmianie (Od 30 Sierpnia)
2 metody dostawy na adres kupującego3 inne metody dostawy – do punktu odbioru lub automatu paczkowego

Allegro Days i AlleObniżka już 7-9 Sierpnia

Kolejna edycja dobrze znanych już Allegro Days, gdzie będziemy mogli promować poprzez przecenienie konkretne produkty. Przygotuj się na najbliższa edycję:

Wymogi produktów:

  1. Produkt w stanie – NOWY
  2. Forma – KUP TERAZ
  3. Cena – Równa lub niższa od najpopularniejszej

Opłaty naliczona przez Allegro:

  1. Dodatkowa prowizja 
  2. Opłata jednorazowa w wysokości 99 zł

Czym natomiast jest Alleobniżka?
AlleObniżka to event równoległy z Allegro Days, różni się natomiast tym, że to Allegro wybiera produkty do udziału w akcji, a my jedynie je zatwierdzamy. – Lista Towarów wybranych przez Allegro

Allegro w przypadku wybranych ofert obniża ceny na własny koszt. W ten sposób kupujący zapłaci mniej, a my nie poniesiemy strat.

Allegro Ceny – kanibalizacja kanałów sprzedaży

Allegro zmieniło w panelu miejsce, gdzie można wyłączyć oferty z programu Allegro Ceny. Teraz zmiany ustawień można dokonać w Zakładce:

Allegro/ Moje Allegro /Sprzedaż /Obsługa ofert /Kampanie i programy

Dołączenia do programu lub  wykluczenia z programu wybranych ofert jest możliwe w zakładce Mój Asortyment

O czym warto pamiętać?

  1. UWAGA! Niepożądany efekt, który funkcja może wywoływać to kanibalizacja sprzedaży w wyszukiwarce Google z własną witryną www.
  2. Allegro obniżając ceny produktów, może przejmować ruch i klientów.
  3. Do zastanowienia pozostaje czy włączać funkcję, czy też nie włączać? Jeśli włączać to czy dla całej oferty, czy też dla części asortymentu?
  4. Możliwe jest też uzyskiwanie dużych zwrotów środków dla najpopularniejszych/ najbardziej pożądanych produktów w wysokości 1-2 % całej sprzedaży.

Wzrost sprzedaży eksportowej europejskich i polskich MŚP na Amazonie – raport 2022 roku

W 2022 roku wartość sprzedaży eksportowej europejskich małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w sklepach Amazon przekroczyła 17 miliardów euro, co oznacza wzrost o ponad 20% w porównaniu do roku 2021. W tym samym czasie, wartość sprzedaży eksportowej polskich MŚP osiągnęła 4,4 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu do poprzedniego roku. Te rezultaty są efektem rozwoju e-handlu transgranicznego w Europie, którego wartość w 2022 roku wyniosła 179,4 miliarda euro.

Raporty Amazona pokazują, że ponad 275 tysięcy europejskich MŚP sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem platformy, z czego aż 40% z nich prowadzi sprzedaż eksportową na terenie Unii Europejskiej. Możliwość sprzedaży eksportowej jest wspierana m.in. przez inwestycje Amazona na rzecz zwiększenia cyfrowych możliwości eksportowych przedsiębiorców w Europie. W 2022 roku firma przeznaczyła na ten cel 8 miliardów euro.

Również polskie firmy coraz śmielej patrzą w stronę klientów zagranicznych. Ponad 75% polskich przedsiębiorców sprzedających na Amazonie zdecydowało się na eksport do innych krajów Unii Europejskiej. W 2022 roku polskie MŚP sprzedały na Amazonie ponad 25 milionów produktów.

Amazon, zrozumiejąc potrzeby przedsiębiorców, opracował szereg inicjatyw wspierających rozwój sprzedaży na platformie, m.in. Amazon Small Business Accelerator (ASBA), czy European Expansion Accelerator (EEA), które oferują przedsiębiorcom dostęp do szkoleń online, porad ekspertów i wydarzeń branżowych. Jedną z takich inicjatyw jest Cross-border.pl, pierwszy w Polsce portal edukacyjny zajmujący się szeroko pojętą problematyką sprzedaży eksportowej w internecie, rozwijany we współpracy z Polską Izbą Handlu.

Przedsiębiorcy, którzy już sprzedają na Amazonie, potwierdzają, że rozszerzenie sprzedaży za pośrednictwem platformy było kluczowym elementem ich planów biznesowych. Dzięki usługom oferowanym przez Amazon, takim jak Fulfilment by Amazon (FBA), przedsiębiorcy mają więcej czasu na rozwijanie swojego biznesu i budowanie marki.

źródło: https://www.aboutamazon.eu/news/empowering-small-business/amazon-boosts-exports-of-polish-smes 

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o marketplace, śledź nasze aktualności i media społecznościowe. Wkrótce więcej rad i nowinek!