1.1 Opis:
1.1.1 Rewolucyjny generator obrazów o nazwie Titan Image Generator został zaprezentowany na konferencji re:Invent 2023 przez Amazon.
1.1.2 Zdolność do tworzenia innowacyjnych obrazów lub modyfikowania istniejących z zachowaniem głównego tematu.
1.2 Funkcje:
1.2.1 Możliwość płynnej zmiany tła generowanych obrazów, zachowując jednocześnie główny temat.
1.2.2 Dostępność narzędzia w wersji demonstracyjnej na platformie Bedrock.
1.3 Proces Uczenia:
1.3.1 Titan Image Generator został poddany szkoleniom z różnorodnych zestawów danych.
1.3.2 Technologia umożliwia dostosowanie się do niestandardowych zbiorów danych.
1.4 Bezpieczeństwo:
1.4.1 Wygenerowane obrazy są zabezpieczone specjalnymi, niewidocznymi znakami wodnymi.
1.4.2 Ograniczenie rozpowszechniania narzędzia, dezinformacji i niestosownych treści.
2.1 Opis:
2.1.1 Amazon zapowiedział usługę SageMaker HyperPod do szkolenia i dostrajania dużych modeli językowych.
2.2 Funkcje:
2.2.1 Możliwość zapisywania punktów kontrolnych, umożliwiających wstrzymywanie i analizowanie szkolenia bez konieczności rozpoczynania od nowa.
2.2.2 Stworzenie rozproszonego klastra z przyspieszonymi instancjami zoptymalizowanymi pod kątem rozproszonego szkolenia.
2.3 Wydajność:
2.3.1 Użytkownicy mogą wybierać, czy chcą prowadzić szkolenie na chipach Trainium od Amazon czy GPU od Nvidia.
2.3.2 HyperPod zapewnia przyspieszenie procesu szkolenia o nawet 40%.
2.4 Dostępność:
2.4.1 Usługa jest już ogólnie dostępna, umożliwiając korzystanie z niej przez klientów.
3.1 Usługa Clean Rooms ML została przedstawiona jako narzędzie do ochrony prywatności.
3.2 Funkcje:
3.2.1 Pozwala klientom na wdrażanie podobnych modeli AI do jednorazowej współpracy firma-firma.
3.2.2 Oszczędność firmom, unikając ujawniania wrażliwych danych podmiotom zewnętrznym.
3.3 Kontrola:
3.3.1 Dzięki Clean Rooms ML, możliwość trenowania prywatnych modeli na podstawie zbiorczych danych.
3.3.2 Umożliwiające zachowanie kontroli nad modelami i ich usunięcie po zakończeniu.
3.4 Przyszłość:
3.4.1 Usługa ma być ulepszana, dodając specjalne ustawienia dla aplikacji służby zdrowia.
4.1 Usługa Neptune Analytics to innowacyjna baza danych łącząca analizę wektorów z analizą grafów.
4.2 Funkcje:
4.2.1 Pomoc klientom w analizie istniejących danych poprzez wyszukiwanie wektorowe.
4.2.2 Możliwość analizy ogromnych ilości danych wykresów w kilka sekund.
4.3 Zarządzanie:
4.3.1 Usługa jest w pełni zarządzana przez Amazon.
4.3.2 Dostępna od wczoraj w systemie pay-as-you-go w siedmiu regionach świata.
Wprowadzone innowacje podczas re:Invent 2023 pozycjonują Amazon jako lidera w dziedzinie nowoczesnych technologii opartych na sztucznej inteligencji.
1.1 W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na zaawansowane technologie sztucznej inteligencji, Amazon wprowadził na rynek swojego najnowszego chatbota biznesowego, nazwanego „Q”.
1.2 Ten krok stawia Amazona w bezpośredniej rywalizacji z gigantami takimi jak Microsoft i Google, zmieniając oblicze branży AI i umieszczając go w centrum nowej ery generatywnych narzędzi cyfrowych.
2.1 Ogłoszenie:
2.1.1 Amazon dokonał znaczącego kroku, wprowadzając na rynek swojego generatywnego chatbota biznesowego, „Q”.
2.1.2 Ten ruch umieszcza Amazona w bezpośredniej konkurencji z Microsoftem i Google, którzy już zaznaczyli swoją obecność na rynku AI poprzez własne chatboty.
2.2 Paradoksy w Historii AI Amazona:
2.2.1 Amazon, jako wiodący dostawca usług przetwarzania w chmurze, posiada ogromną moc obliczeniową i zasoby danych.
2.2.2 Jednak nie jest uznawany za pioniera w dziedzinie badań nad generatywną AI, co potwierdza niedawny indeks Uniwersytetu Stanforda, plasujący firmę na ostatnim miejscu pod względem przejrzystości swoich modeli AI.
3.1 Wyzwanie Konkurencji
3.1.1 Wprowadzenie „Q” to nie tylko reakcja na konkurencję, ale również próba wykorzystania rosnącego zainteresowania narzędziami generatywnej AI.
3.1.2 Rozwiązanie to ma na celu syntetyzowanie treści, usprawnianie komunikacji oraz integrację z danymi i systemami firm, oferując spersonalizowane doświadczenia.
3.2 Ruch Strategiczny
3.2.1 Amazon inwestuje w AI, zobowiązując się do wkładu do 4 miliardów dolarów w startup AI Anthropic.
3.2.2 Ten strategiczny ruch ukazuje zdecydowanie firmę jako uczestnika dążącego do rozwijania kompetencji w dziedzinie AI, co może być kluczowe dla przyszłości firmy.
4.1 Techniczne i Etyczne Zadania
4.1.1 Wprowadzenie „Q” stawia przed Amazonem zadania techniczne, ale również etyczne.
4.1.2 Zwiększona przejrzystość i bezpieczeństwo modeli AI są kluczowe dla zdobycia zaufania klientów i użytkowników, zwłaszcza w kontekście rosnących obaw dotyczących prywatności i bezpieczeństwa danych.
4.2 Konkurencyjna Scena AI
4.2.1 Amazon wkracza na rynek generatywnej AI z impetem, ale także z ciężarem dowodzenia swojej wartości i wiarygodności w konkurencyjnej branży.
4.2.2 Czy „Q” okaże się kluczowym graczem w świecie AI, czy też jedynie kolejnym eksperymentem na dynamicznie zmieniającej się scenie? Odpowiedzi na te pytania dostarczy jedynie czas.
W Polskim e-commerce 2023 roku, Allegro i Temu wyróżniają się jako kluczowe platformy, podczas gdy Vinted zdobywa uwagę ze względu na fenomenalny czas zaangażowania użytkowników.
2.1 Polski Król E-commerce:
2.1.1 Allegro, lider rynku, utrzymuje swoją dominującą pozycję.
2.1.2 Miesięcznie allegro odwiedzane jest przez prawie 20 milionów Polaków, co stanowi ponad 50% populacji kraju.
2.2 Popularne Marki i Nowi Gracze
2.2.1 W zestawieniu najczęściej odwiedzanych platform e-commerce pojawiają się również MediaExpert, Empik, Amazon, Vinted, Shein, czy Allegro Lokalnie.
2.2.2 Szczególne zaskoczenie to debiut platformy Temu, zajmującej drugie miejsce w rankingu Gemiusa.
3.1 Temu, powstałe w 2022 roku, osiągnęło ogromny sukces marketingowy na skalę globalną.
3.2. Mimo krótkiego czasu trwania jednej wizyty, przyciąga miesięcznie 10 milionów użytkowników w Polsce, oferując atrakcyjne ceny i relatywnie szybką dostawę.
4.1. Pomimo znajdowania się poza pierwszą trójką pod względem liczby użytkowników, Vinted wyróżnia się fenomenalnym czasem spędzanym na platformie.
4.2 Przeciętny czas spędzany na Vinted podczas jednej wizyty przekracza 2 godziny, co świadczy o silnej społeczności, zwanej “Vintedziankami”, skupiającej się na łowieniu okazji i unikalnych ofertach.
5.1 Ranking Gemiusa wskazuje, że niskie ceny wciąż są kluczowym czynnikiem atrakcyjności dla polskich konsumentów.
5.2 Polskie marki oraz chińskie platformy, takie jak Shein czy Aliexpress, cieszą się popularnością dzięki konkurencyjnym cenom.
Polski e-commerce w 2023 roku prezentuje dynamiczny krajobraz, z Allegro na czele, Temu jako obiecującym debiutantem, a Vinted jako fenomen społecznościowy z długim czasem zaangażowania użytkowników. Trendy wskazują na utrzymanie atrakcyjności niskich cen i rosnącą konkurencję na rynku e-commerce.
1.1 Lata 80. przyniosły rozwój sieci, wprowadzenie kaset magnetofonowych i filmów VHS.
1.2 W latach 90. KMPiK stał się Empikiem, oferując asortyment rozszerzony o CD, artykuły papiernicze, perfumy, multimedia i zabawki.
1.3 Nowy Millenium i Sprzedaż Online
1.3.1 W XXI wieku Empik koncentruje się na sprzedaży online, uruchamiając Empik.com w 2002 r.
1.3.2 Sieć rozwija się, z ponad 100 salonami pod koniec pierwszej dekady XXI wieku, wprowadzając innowacje takie jak ekrany dotykowe i samoobsługowe kasy.
2.1. Wielofunkcyjność Asortymentu:
2.1.1. Empik oferuje miliony produktów, w tym książki, płyty, filmy, artykuły papiernicze, a także produkty z kategorii domu, ogrodu, sportu, zdrowia, urody, dziecka i elektroniki.
2.1.2. Empik.com, jedna z największych polskich platform typu marketplace, przyciąga ponad 10 mln użytkowników miesięcznie, oferując ponad 12 mln produktów.
2.2. Innowacje i Aplikacje Mobilne
2.2.1. Empik Premium, z blisko 9 mln aktywnych użytkowników, oferuje stałe zniżki, promocyjne ceny online i darmowe dostawy.
2.2.2. Aplikacja mobilna Empik Go z audiobookami, serialami audio, e-bookami i podcastami zyskuje popularność, oferując już 100 tys. tytułów.
Empik, z 75-letnią historią, to nie tylko sieć sklepów, lecz także symbol innowacji, dostosowujący się do zmieniających się potrzeb konsumentów i pozostający kluczowym graczem na polskim rynku marketplace.
1.1. Shopify, platforma handlowa, udostępniła swój rynek internetowy, przypominający Amazona lub inne sklepy online.
1.2. Nowy rynek umożliwia klientom przeszukiwanie i zakup wszystkich produktów dostępnych na platformie Shopify.
2.1. Dostępność na Stronie Internetowej:
2.1.1. Rynek Shopify, dostępny pod adresem shop.app/search, zaczyna się od paska wyszukiwania, umożliwiając klientom szukanie produktów i sprzedawców spośród milionów korzystających z Shopify.
2.1.2. Każdy sprzedawca ma swoją witrynę, a każdy produkt posiada stronę z recenzjami i szczegółowymi informacjami, umożliwiając klientom dodawanie produktów do koszyka.
2.2. Rozszerzenie Dostępności:
2.2.1. Funkcje te były wcześniej dostępne tylko w aplikacji mobilnej Shop. Jednak uruchomienie Shop w wersji na stronie internetowej umożliwia większej liczbie klientów odkrywanie i zakup od sprzedawców na platformie bez konieczności pobierania aplikacji.
2.2.2. Rynek jest dostępny z poziomu podmenu na stronie internetowej Shop, co oznacza, że nie jest jeszcze przeznaczony do masowego użytku.
3.1. Niechęć do Konkurencji z Amazonem:
3.1.1. Shopify wielokrotnie podkreślało, że nie chce konkurować z Amazonem i nie planuje być rynkiem.
3.1.2. Chociaż Shopify rozwija ekosystem skierowany do konsumentów, to główne filary stanowią aplikacja Shop i Shop Pay.
4.1. Ograniczenia Rynku:
4.1.1. Rynek Shopify nie stanowi jeszcze konkurencji dla Amazona ze względu na niewystarczający asortyment.
4.1.2. Problemem jest również brak skoncentrowania się na konkretnych kategoriach, a także brak funkcji społecznościowych i treści wygenerowanych przez użytkowników.
4.2. Dylematy Detaliczne:
4.2.1. Bycie detalicznym oznacza podejmowanie decyzji o tym, które produkty zajmują pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania i potencjalnie sprzedawanie reklam w celu uzyskania wyższego miejsca.
4.2.2. Shopify, jako neutralny dostawca oprogramowania, dotąd unikał takich decyzji detalicznych.
Shopify, obchodząc swoje 17. urodziny, rozwija się w kierunku dostępu dla klientów, umożliwiając im widoczność na platformie. Jednak niejasne jest, czy Shopify pragnie zdobywać klientów w takim samym stopniu, jak Amazon, i jak daleko jest gotowe posuwać się w kwestii funkcji, propozycji wartości i marketingu.
1.1. Od 6 grudnia wprowadzamy limit dodawanych produktów do Katalogu Allegro. Maksymalna liczba nowych produktów wyniesie 20 000 miesięcznie.
1.2. Po osiągnięciu tego limitu nie będzie możliwości dodawania kolejnych produktów za pomocą opcji “Wystaw z pliku”.
1.3. Limit obejmuje każdy dodany produkt, niezależnie od metody dodawania – czy to poprzez wystawianie z pliku, API czy formularz.
1.4. Limit odnawiany jest zawsze pierwszego dnia miesiąca, umożliwiając ponowne dodawanie produktów do Katalogu Allegro.
2.1. Ograniczenia Limitem:
2.1.1. Limit dotyczy wyłącznie dodawania produktów do Katalogu Allegro.
2.1.2. Nadal można wystawiać nowe oferty bez limitu i łączyć je z istniejącymi produktami.
2.2. Wskazówki Dla Użytkowników:
2.2.1. Zachęcamy do korzystania z istniejących produktów, a przy wystawianiu ofert z pliku sugerujemy poprawne wprowadzanie informacji dla lepszego dopasowania.
2.2.2. W przypadku braku odpowiedniego produktu w Katalogu Allegro, warto sprawdzić poprawność wprowadzonych danych. W razie potrzeby można skorzystać z limitu i dodać nowy produkt.
2.2.3. W razie trudności użytkownicy mogą skontaktować się z obsługą klienta, która pomoże sprawdzić aktualny limit oraz, w sytuacjach wyjątkowych, dodać produkty przekraczające miesięczny limit.
3.1. Celem zmian jest ograniczenie liczby duplikatów i produktów niskiej jakości w Katalogu Allegro.
3.2. Analiza danych z platformy wskazuje, że oferty dodawane z pliku często nie posiadają odpowiedników w bazie GS1, generują niewielką liczbę odwiedzin i stanowią zaledwie 0,23% łącznej wartości zamówień na platformie.
4.1. Od 16 listopada usunięto możliwość dodawania własnych parametrów w formularzu wystawiania ofert oraz za pomocą API Allegro.
4.2. Planuje się, że od stycznia 2024 nie będzie można dodawać własnych parametrów w ofertach przy użyciu API Allegro.
4.3. Zmiana ta ma na celu ułatwienie procesu wystawiania ofert i skrócenie czasu, a także poprawę dopasowania parametrów produktów.
5.1. W Allegro Analytics dodano dwa nowe raporty dotyczące “Top oferty” – obejmują one analizę sprzedaży z oznaczeniem “Top oferta” oraz porównanie “Top oferty” z konkurencją. https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/allegro-analytics/top-oferta-konkurencja
5.2. Raporty dostępne są w zakładce “Warunki i promowanie” i umożliwiają analizę korzyści wynikających z bycia “Top ofertą”. https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/allegro-analytics/top-oferta-produkty
6.1. W określonych kategoriach, takich jak Kolekcje i Sztuka, wprowadzono produkty tymczasowe dla ofert ze stanem inny niż Nowy.
6.2. Produkty tymczasowe tworzone są w przypadku ofert, które są trudne do skatalogowania ze względu na specyfikę kategorii.
7.1. Od 6 listopada w niektórych kategoriach Allegro wyświetlane są warianty produktowe we wszystkich ofertach, pod warunkiem, że są dostępne w Katalogu.
7.2. To ułatwia klientom dostęp do różnych wariantów produktów bez konieczności przeglądania wielu ofert.
7.3. Lista kategorii, w których warianty produktowe zastępują warianty ofertowe, dostępna jest w pliku informacyjnym.
1.1. Od teraz możliwe jest usuwanie cenników dostaw w zakładce Ustawienia dostawy.
1.2. Aby usunąć cennik:
1.2.1. Przejdź do zakładki Ustawienia dostawy.
1.2.2. Znajdź na liście cennik, który chcesz usunąć.
1.2.3. Kliknij ikonę z trzema kropkami i wybierz opcję [usuń cennik].
1.2.4. Kliknij [usuń].
1.3. Po usunięciu cennika nie ma możliwości jego przywrócenia.
1.4. Jeśli do usuwanego cennika są przypisane oferty, można przypisać je do innego cennika przed usunięciem.
2.1. W związku z nowymi przepisami we Francji, wysyłka towarów do tego kraju została wyłączona.
2.2. W okresie od 14 listopada do 4 grudnia stopniowo usuwane będą metody dostawy do Francji z cenników dostawy i ofert wszystkich sprzedających.
2.3. Zmiana nie wpływa na wysyłkę do innych krajów z systemami rozszerzonej odpowiedzialności producenta.
3.1. Planowane zmiany w wyświetlaniu przewidywanego czasu dostawy.
3.2. Weekendowe podjazdy przewoźników, np., InPost i DPD.
3.3. Udostępniona funkcja “Wyłącz dostawy szybsze niż moja deklaracja.”
3.4. Wydłużenie czasu dostawy w ofertach w przypadku opóźnień.
3.5. Przewidywanie liczby przesyłek możliwych do nadania jednego dnia.
3.6. Wskazówki dotyczące ustawień sprzedającego.
4.1. Wprowadzenie opcji “Wyłącz dostawy szybsze niż moja deklaracja.”
4.2. Automatyczne wydłużanie przewidywanego czasu dostawy w ofertach w przypadku opóźnień.
4.3. Przewidywanie liczby przesyłek możliwych do nadania jednego dnia.
Możliwość wykluczenia ocen sprzedaży związanych wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika.
6.1. Specjalne oznaczenia przewidywanego czasu dostawy w okresie przedświątecznym.
6.2. Kolor czerwony dla dostaw przed świętami.
6.3. Oznaczenia zależne od daty przed świętami i po mikołajkach.
7.1. InPost i DPD umożliwiają weekendowe nadania bez dodatkowych opłat.
7.2. Zasady zamawiania podjazdów i nadawania przesyłek w weekendy.
Opcja umożliwiająca dostosowanie przewidywanego czasu dostawy do własnych preferencji.
Mechanizm przewidujący liczbę paczek, jaką sprzedawca jest w stanie nadać jednego dnia.
Przypomnienie o sprawdzeniu i dostosowaniu ustawień przedświątecznych dostępne w zakładce Ustawienia dostawy.
1.1. Świąteczna edycja:
1.1.1. Okres trwania od 1 do 24 grudnia.
1.1.2. Możliwość zgłaszania ofert od 27 listopada.
1.1.3. Zgłoszenia również dostępne na allegro.cz.
1.2. Funkcjonowanie programu:
1.2.1. Zgłaszanie wybranych produktów z Listy Towarów do programu.
1.2.2. Automatyczne obniżanie cen produktów w ofertach sprzedającego.
1.2.3. Klient nabywa produkt w obniżonej cenie.
1.2.4. Sprzedawca otrzymuje płatność zgodną z obniżoną ceną, a różnicę wyrównuje AlleObniżka.
1.3. Korzyści dla sprzedawcy:
1.3.1. Bezpłatne oznaczenie “Hit świąt” w dniach 1-24 grudnia.
1.3.2. Dodatkowe obniżki cen w ofertach objętych kampanią.
1.3.3. Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania poprzez sortowanie po najniższej cenie.
1.3.4. Zwiększenie sprzedaży dzięki obniżce cen.
1.4. Zgłaszanie do programu:
1.4.1. Termin zgłoszeń do świątecznej edycji AlleObniżka do 24 grudnia.
1.4.2. Procedura zgłoszeń poprzez zakładkę Kampanie i programy, wybierając kampanię Hit Świąt Alleobniżka 2023.
1.5. AlleObniżka na allegro.cz:
1.5.1. Specjalna edycja akcji na allegro.cz dostępna w zakładce Kampanie i programy, wybierając rynek: Czechy – allegro.cz.
1.5.2. Zgłoszenia ofert do czeskiej edycji AlleObniżki możliwe od 27 listopada do 24 grudnia.
1.6. Ogólne zasady AlleObniżki na allegro.cz:
1.6.1. Obniżanie cen ofert na koszt platformy.
1.6.2. Zgłaszanie ofert z produktami znajdującymi się na Liście Towarów.
2.1. Szybka wysyłka:
2.1.1. Zachęta do dołączenia do najlepszych sprzedających.
2.1.2. Możliwość specjalnego, bezpłatnego oznaczenia ofert z dostawą przed świętami.
2.1.3. Wysyłka zamówień tego samego dnia jako kluczowy element przyciągania uwagi kupujących.
3.1. Rozszerzenie miejsca emisji reklam:
3.1.1. Nowa możliwość wyświetlania reklam na stronie produktu na allegro.cz.
3.1.2. Szansa na dotarcie do większego grona kupujących w Czechach.
3.2. Procedura zaznaczania nowego miejsca reklam:
3.2.1. Podczas tworzenia lub edycji reklamy w panelu Allegro Ads, zaznaczenie opcji “Strona oferty”.
3.2.2. Domyślne zaznaczenie dla nowych kampanii, edytowanie istniejących kampanii ręcznie.
4.1. Informacje o kończącym się budżecie:
4.1.1. Przywrócenie poprzedniego widoku informacji o budżecie dziennym w Allegro Ads.
4.1.2. Dodatkowe informacje o kończącym się budżecie na reklamę wyświetlane w panelu.
4.2. Przedświąteczny raport
4.2.1. Tygodniowy raport o wyczerpującym się budżecie wyświetlany każdy poniedziałek.
4.2.2. Wyświetlanie informacji, gdy dzienny budżet grupy reklam lub kampanii zostanie zużyty w ciągu trzech kolejnych dni.
1.1. Automatyczne zamknięcie Dyskusji:
1.1.1. Dodanie sytuacji, w której automatycznie zamykana jest Dyskusja.
1.1.2. Nowa sytuacja: przyznanie rekompensaty z Allegro Protect bez nałożenia obowiązku spłaty przez sprzedającego.
1.1.3. Po zamknięciu Dyskusji, zmiana jej statusu na “Rozwiązana”.
1.1.4. Wysłanie powiadomienia mailowego do sprzedającego i kupującego.
1.2. Zamknięcie automatyczne:
Dotyczy allegro.pl i allegro.cz, z wyjątkiem Dyskusji na Allegro Lokalnie.
2.1. Ułatwienia dla kupujących zagranicznych:
2.1.1. Automatyczne tłumaczenie maili dla klientów z Czech, którzy nie znają języka polskiego.
2.1.2. Tłumaczenie wiadomości przekazywanych przez Centrum Wiadomości lub wiadomości mailowe.
2.2. Zmiany w treści wiadomości:
2.2.1. Informowanie klienta o automatycznym tłumaczeniu.
2.2.2. Planowane wyświetlanie tłumaczenia obok oryginału.
2.3. Zmiany w komunikacji:
2.3.1. Ułatwienie zrozumienia treści wiadomości dla zagranicznych klientów.
2.3.2. Ostrzeżenie klienta o możliwości przeczytania oryginalnej wiadomości.
2.4. Sugerowane dostosowanie szablonów mailowych:
Zalecenie dostosowania szablonów do języka klientów w celu uniknięcia automatycznego tłumaczenia.
2.5. Funkcja tłumaczenia na żądanie:
Udostępnienie opcji tłumaczenia wiadomości od klientów w obcym języku przez Centrum Wiadomości.
3.1. Rozszerzenie informacji o ofercie:
3.1.1. Dodanie informacji w zakładce Zamówienia z chwili zakupu.
3.1.2. Nowe informacje obejmują: czas wysyłki, czas na wysłanie, przewidywany czas dostawy.
3.1.3. Czas wysyłki to deklarowany czas nadania przesyłki ustawiany przez sprzedającego.
3.1.4. Czas na wysłanie to szacowany czas do wysłania przesyłki, aby dotarła do kupującego w przewidywanym czasie dostawy.
3.1.5. Przewidywany czas dostawy obliczany na podstawie wcześniejszych wysyłek i działań przewoźników.
3.2. Ułatwienia w obsłudze zamówień:
3.2.1. Umożliwienie sprzedającym łatwiejszego zarządzania zamówieniami.
3.2.2. Zapewnienie kompleksowych informacji dla kupujących od momentu zakupu.
1.1. Różne godziny wysyłki tego samego dnia:
1.1.1. Od 28 listopada dla metod dostawy realizowanych przez DPD i DHL sprzedający mają możliwość ustawienia różnych godzin wysyłki tego samego dnia.
1.1.2. Wcześniej, w zakładce Ustawienia godzin składania zamówień, sprzedający mogli ustawiać ogólne godziny wysyłki dla poszczególnych przewoźników i dni tygodnia.
1.2. Nowe ustawienia dla DPD i DHL:
1.2.1. Dla metod dostawy realizowanych przez DPD i DHL, sprzedający mogą teraz ustawić różne godziny wysyłki tego samego dnia dla wysyłek do Polski, do innych krajów, oraz do Czech.
1.2.2. Nowe ustawienia obejmują zarówno godziny składania zamówień, jak i preferencje dla poszczególnych rynków.
1.3. Motywacja dla zmian:
1.3.1. Zmiana wynika z obserwacji danych, gdzie część sprzedających szybciej wysyła zamówienia w kraju niż za granicą.
1.3.2. Umożliwienie dostosowania godzin wysyłki dla każdego rynku z osobna zgodnie z preferencjami sprzedającego.
1.4. Automatyczne dostosowanie:
1.4.1. Jeśli sprzedający już mają ustawione godziny wysyłki dla DPD i/lub DHL, system automatycznie dostosuje te godziny dla wysyłek do Polski, innych krajów, oraz Czech.
1.4.2. Przykład: Jeśli godzina wysyłki dla DHL wynosi 14:00, będzie ona obowiązywać zarówno dla Polski, innych krajów, jak i Czech.
1.5. Możliwość zmiany ustawień:
Sprzedający mają możliwość dowolnej zmiany ustawień godzin wysyłki w zakładce Ustawienia godzin składania zamówień.
2.1. Tymczasowe wydłużenie dla UPS:
2.1.1. Przy zwiększonej liczbie zamówień, przewidywany czas dostawy dla wybranych metod dostawy UPS został wydłużony o 1 dzień.
2.1.2. Dotyczy to Allegro Kurier UPS, Allegro Kurier UPS pobranie, Kurier UPS, Kurier UPS pobranie, Allegro Odbiór w Punkcie UPS, Allegro Odbiór w Punkcie UPS pobranie.
2.2. Tymczasowe wydłużenie dla DPD i DHL:
2.2.1. W związku z zwiększoną liczbą zamówień, przewidywany czas dostawy dla wybranych metod dostawy DPD i DHL został wydłużony o 1 dzień.
2.2.2. Dotyczy Allegro Kurier DPD, Allegro Kurier DPD pobranie, Allegro Odbiór w Punkcie DPD Pickup, Allegro Odbiór w Punkcie DPD Pickup pobranie, Kurier DPD, Kurier DPD pobranie, Allegro Automat DHL POP BOX, Allegro Kurier DHL, Allegro Kurier DHL pobranie, Allegro Odbiór w Punkcie DHL, Allegro Odbiór w Punkcie DHL pobranie, Kurier DHL, Kurier DHL pobranie.
2.3. Powód działań:
2.3.1. Zwiększony czas przewozu zamówień po stronie UPS, DPD i DHL
2.3.2. Informowanie kupujących o wydłużonym czasie dostawy w celu zarządzania oczekiwaniami.
2.4. Konsekwencje dla sprzedających:
2.4.1. Wydłużenie przewidywanego czasu dostawy o 1 dzień dla wybranych metod dostawy.
2.4.2. Widoczność informacji o wydłużonym czasie dostawy dla kupujących.
2.5. Powrót do standardowego czasu dostawy:
2.5.1. Obserwacja pracy przewoźników i planowane powrócenie do standardowego przewidywanego czasu dostawy po ustabilizowaniu się sytuacji.
3.1. Nowy rynek dla sprzedających:
3.1.1. Allegro.sk zostanie uruchomione w I kwartale 2024 roku, otwierając nowe możliwości dla sprzedających na słowackim rynku.
3.1.2. Krok ten stanowi kolejny etap w ekspansji sprzedaży międzynarodowej po wprowadzeniu allegro.cz.
3.2. Zarządzanie ofertami:
3.2.1. Możliwość zarządzania ofertami na Allegro.sk podobnie jak na Allegro.cz.
3.2.2. Nie wymaga zakładania nowego konta ani ponownego wystawiania ofert.
3.3. Wsparcie narzędziami i API:
3.3.1. Umożliwienie zarządzania ofertami na Allegro.sk przy użyciu narzędzi i API Allegro.
3.3.2. Dostosowanie aplikacji zewnętrznych do obsługi nowego rynku i waluty.
3.4. Informacje przed startem:
3.4.1. Udostępnienie specjalnej strony przed startem Allegro.sk z informacjami dotyczącymi sprzedaży na nowym rynku.
3.4.2. Komunikacja nowości i wskazówek poprzez Aktualności i wiadomości mailowe.
4.1. Dostawa i zwroty:
4.1.1. Bezpłatna dostawa i zwroty dla kupujących ze Słowacji dzięki Allegro Smart.
4.1.2. Zachęta do uwzględnienia tej opcji w ofertach.
4.2. Metody dostawy:
4.2.1. Konieczność dodania metod dostawy do Słowacji przed startem Allegro.sk.
4.2.2. Uzupełnienie cenników o metody dostawy kurierem dla lepszego dostosowania do preferencji słowackich kupujących.
4.3. Różnorodność oferty:
4.3.1. Podkreślenie znaczenia zróżnicowanej oferty dla klientów ze Słowacji.
4.3.2. Allegro jako platforma oferująca bogatą gamę produktów z wielu kategorii.
5.1. Odbiór przesyłek w soboty i niedziele:
5.1.1. Od 18 listopada, sprzedający mogą nadać przesyłki bez dodatkowych opłat dla wybranych metod dostawy DPD w weekendy.
5.1.2. Dotyczy Allegro Kurier DPD, Allegro Kurier DPD pobranie, Allegro Odbiór w Punkcie DPD Pickup, Allegro Odbiór w Punkcie DPD Pickup pobranie.
5.2. Zasady weekendowych nadań:
5.2.1. Zlecenia na odbiór paczek w sobotę przyjmowane są codziennie do godziny 23:59.
5.2.2. Zlecenia na odbiór paczek w niedzielę składane są poprzez formularz zgłoszeniowy do godziny 12:00 w piątek.
5.3. Ogólne korzyści:
5.3.1. Skorzystanie z możliwości nadania przesyłek w weekendy bez dodatkowych opłat.
5.3.2. Umożliwienie odbioru paczek w soboty do godziny 13:00.