Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

13 darmowych raportów niestandardowych Google Analytics dla e-commerce

5 min 2804
Krystian Kucharski | 05.10.2017

Google Analytics przedstawia wiele gotowych raportów, które podzielone zostały na kategorie, takie jak „Pozyskiwanie”, „Zachowanie” czy „Odbiorcy”. Przedstawia w ten sposób kim dokładnie jest nasz użytkownik i jaka jest idealna persona dla naszej witryny internetowej. Nie zawsze jednak gotowe widoki są wystarczające, by dokonać satysfakcjonujących analiz. W takich sytuacjach użytkownicy powinni skorzystać z raportów niestandardowych, które tworzy się samodzielnie.

Dobrze przemyślany i skonstruowany raport to podstawa sukcesu

Google Analytics oferuje wiele gotowych i niezwykle przydatnych zestawień raportów. Jeśli jednak chcemy dokonać dogłębnej analizy, powinniśmy stworzyć własny raport, tak aby obserwowanie kluczowych wskaźników efektywności stało się znacznie wygodniejsze. Amerykańska pionierka informatyki Grace Hopper powiedziała kiedyś, iż „jeden precyzyjny pomiar jest wart tyle, co opinie tysiąca ekspertów”. Dlatego w pierwszej kolejności musimy dokładnie wiedzieć, co chcemy zmierzyć.

Liczby nigdy nie kłamią. Stała weryfikacja osiąganych wyników w Google Analytics może być podstawą naszego sukcesu, a pomoc w jego osiągnięciu mogą nam przynieść dobrze przemyślane i skonstruowane raporty. John Wanamaker już ponad 100 lat temu zauważył, że „połowa pieniędzy wydanych na reklamę zostaje zmarnowana. Problem w tym, że nigdy nie wiadomo, która to połowa”. Google Analytics pokazuje jednak, że nie ma rzeczy niemożliwych. Narzędzie to przynosi znaczące oszczędności, niweluje i weryfikuje wspomniane straty, to dzięki niemu możemy wyciągnąć odpowiednie wnioski, wiedząc dokładnie co powinniśmy mierzyć, definiując ostatecznie raport niestandardowy dostosowany do indywidualnego projektu i jego celu.

Samodzielnie skonfiguruj raport niestandardowy

Zapewne korzystasz z metryk zawartych w wielu standardowych raportach i przeskakujesz między nimi, tak aby wyciągnąć najbardziej istotne informacje.

Z biegiem czasu standardowe raporty udostępnione w panelu Google Analytics stają się niewystarczające, a ich pozostała część wypełniona jest nierelewantnymi danymi często utrudniającymi analizę. Dlatego też dobrym rozwiązaniem jest samodzielne skonfigurowanie odpowiedniego raportu niestandardowego, który w prosty sposób umożliwia dostęp do wszystkich niezbędnych danych, jednocześnie pozwalając oszczędzić znaczną ilość czasu.

Raporty niestandardowe dają nam możliwość podjęcia decyzji strategicznych. Dzięki określeniu źródeł wartościowego ruchu możemy odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakie działania marketingowe należy inwestować więcej środków. Na podstawie harmonogramów dni, godzin i miesięcy z największą efektywnością możemy wysyłać mailingi o odpowiedniej porze lub wyświetlać reklamy tylko w kluczowych momentach. Raporty ze słowami kluczowymi w różnych modelach atrybucji z największymi przychodami oraz z wysokim współczynnikiem konwersji, pomagają nam ustalić, jakie produkty warto promować i na jakie słowa kluczowe kierować reklamy.

Sprawdź nasze raporty niestandardowe w Google Analytics

Będąc zalogowanym do Google Analytics, kliknij w poniższe linki. W ten szybki sposób otrzymasz dostęp do utworzonych przez nas raportów. Każdy przedstawiony poniżej raport można skopiować do własnego konta Google Analytics przy użyciu zamieszczonych linków do szablonu z raportem:

1. Raport efektywności źródeł ruchu z którego poznamy te źródła w które warto inwestować – https://goo.gl/iqyEzZ

2. Raport efektywności stron witryny ukazujący, które strony stanowią wzór dla serwisu – https://goo.gl/Wa87oW  

3. Harmonogram godzin oraz dni tygodnia przedstawiający czas, w którym warto uruchomić kampanię Adwords lub działania z zakresu social – https://goo.gl/CRNsA4

4. O sesjach i odwiedzających, z którego poznamy najbardziej jakościowy ruch na stronie – https://goo.gl/A3hWeN

5. Podsumowanie konwersji w kontekście słowa kluczowego, przeglądarki, urządzeń, regionu oraz kampanii – https://goo.gl/L4Aqwi    

6. Raport dla kampanii Google AdWords z podziałem na kampanie, grupy reklam i słowa kluczowe – https://goo.gl/L4Aqwi

7. Szybkość witryny na poszczególnych urządzeniach – https://goo.gl/KH7mS4  

8. Konwersja wg dni i godzin na podstawie tabeli przestawnej, którą wybieramy w prawym górnym rogu. Na podstawie tabeli z głównym danych możemy przeanalizować ilość transakcji oraz przychodów w wybranej godzinie danego dnia – https://goo.gl/DLjXpy

 

9. Konwersyjność na podstawie szybkości witryny. Raport, który pomaga znaleźć wolno ładujące się strony serwisu – https://goo.gl/ahgWyw

10. Raport efektywności miesięcznej uwzględniający główne KPI w e-commerce tj. Transakcje, Przychody, Śr. Wartość zamówienia - https://goo.gl/Sn1bqy  

11. Zachowanie użytkowników w poszczególnych miastach - https://goo.gl/uYQ4xE

12. Działania na stronie w poszczególnych dniach - https://goo.gl/A1xEup

13. Kim jest nasza persona -  https://goo.gl/NTQhpv

 

Krystian Kucharski

Wiceprezes Zarządu / Performance Director

Wiceprezes Zarządu i Performance Director w PromoTraffic. Certyfikowany specjalista Google Adwords i Analytics, w branży marketingu internetowego działa od 2009 roku. Specjalizuje się w budowaniu, prowadzeniu i optymalizacji kampanii PPC najbardziej popularnych płatnych platform nastawionych na konwersję lub/i budowę świadomości marki. Jak sam zauważył – dynamiczne wzrosty budżetu firmy są wprost proporcjonalne do wzrostu jego wagi. A zważywszy na to, że firma wciąż rośnie, Krystian próbuje zapanować nad wagą poprzez bieganie i udział w maratonach górskich. Mimo, że skacze po górach jak prawdziwa kozica, nie zapuścił jeszcze koziej bródki.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.