Home Blog 2019 – rok dynamicznych zmian w social mediach

2019 – rok dynamicznych zmian w social mediach

Czas czytania : 4 min
27 marca 2020

Social Media to dziedzina, w której każdego dnia możemy obserwować zmiany. Twórcy platform, z których na co dzień korzysta 3,484 mld użytkowników, na bieżąco wprowadzają zmiany w swoich algorytmach, szacie graficznej i funkcjonalnościach. Zapraszamy Was do przeczytania mojego subiektywnego zbioru najważniejszych zmian i nowości, które pojawiły się w 2019 w socialach.

Facebook – koniec ery niebieskiego

W ubiegłym roku platforma przeszła prawdziwą metamorfozę, która została ogłoszona podczas majowej konferencji F8. Zmienił się przede wszystkim wygląd aplikacji zarówno na desktopie, jak i w mobilu. Facebook stawia na biały kolor – to pokłosie afery z wyciekiem danych osobowych. Aplikacja ma być bardziej przejrzysta i wzbudzać większe zaufanie wśród użytkowników. Zapowiedziane zmiany dotyczą również wyglądu systemu powiadomień oraz interfejsu przedstawiającego profile osobiste.

Użytkownicy preferujący ciemne kolory, będą mogli przełączyć się na opcję dark. W relacjach nowością jest możliwość dodawania kartek urodzinowych bezpośrednio do stories naszych znajomych, którzy danego dnia obchodzą swoje święto.

Źródło zdjęć: Spider’sWeb

Facebook, to już nie tylko sam portal i aplikacja, ale też cała grupa kanałów, takich jak Messenger, Whats’up, Instagram, Oculus, Workplace, Portal czy też Calibra. Stąd też 4 listopada brand opublikował swoje nowe logo, które możemy zobaczyć we wszystkich aplikacjach marki.

Źródło: własne

Szukasz miłości? Na Facebooku też ją znajdziesz

Po prawie roku testów 5 września Facebook ogłosił start aplikacji Facebook Dating, która obecnie działa w dwudziestu krajach, jest to odpowiedź giganta na Tindera, który cieszy się bardzo dużą popularnością. Zasięg aplikacji ma być stopniowo poszerzany, więc z bardzo dużym prawdopodobieństwem możemy powiedzieć, że już wkrótce użytkownicy z Polski, będą mogli skorzystać z tej funkcji, dzięki której będą mogli nawiązać głębsze relacje na podstawie wspólnych zainteresowań, przynależności do rozmaitych grup oraz udziału w różnych wydarzeniach.

Aplikacja dzięki badaniu naszych codziennych zachowań, umożliwi użytkownikom dużo lepsze dopasowanie partnera, co przekłada się na większe szanse powodzenia związku. Profil randkowy będzie odrębny od profilu głównego. Będzie mógł go założyć każdy, kto skończy 18 lat i pobierze najnowszą wersję aplikacji. Opcja pojawi się jako nowa karta w aplikacji mobilnej Facebooka.

Nowa funkcja pozwoli poznać przyszłych partnerów spośród znajomych lub innych użytkowników portalu. Osoby, które zdecydują się na założenie profilu, będą mogły również w aplikacji udostępniać swoje story z Facebooka i Instagrama. Facebook Dating zagwarantuje użytkownikom maksimum dyskrecji. Serwis nie będzie łączył w pary znajomych, jeżeli obydwoje nie wybiorą opcji “sekretne zauroczenie”. Jak zapewniają twórcy, informacje o aktywności randkowej nie będą pojawiać się na profilu użytkownika ani na głównej tablicy.

Źródło zdjęcia: marketingprzykawie.pl

Instagram

Na Instagramie też wiele się działo. Najważniejsze zmiany jakie zostały wprowadzone w 2019 roku to możliwość przełączenia się na tło dark mode, horyzontalny widok w IGTV, które za sprawą tego, że trafiają do oddzielnego panelu na feedzie, stały się też dużo bardziej kompatybilne z aplikacją. Dla wszystkich e-commerców pojawiła się możliwość bezpośredniej sprzedaży z poziomu aplikacji.

Wszystko to dzięki Instagram Checkout – narzędziu które zaciąga nasze produkty z facebookowego managera firmy i umożliwia ich oznaczanie i sprzedaż bezpośrednio na Instagramie. Pojawiły się również nowe naklejki w stories: “datek” umożliwia nam wsparcie organizacji non-profit.

Druga naklejka to “product launch sticker” (premiera produktu), która będzie trochę inną wersją na naklejki “odliczanie”. Sklepy będą mogły zapowiedzieć premierę swojego produktu, a użytkownik włączać sobie przypomnienie, które pojawi się w postaci powiadomienia – nawet jeśli nie będzie w danym momencie w aplikacji.

Źródło: www.slashgear.com

Źródło: https://www.engadget.com/ 

Źródło: https://ddob.com/

Źródło: later.com

TikTok – druga najczęściej pobierana aplikacja w 2019 roku

Byłoby dużą niesprawiedliwością, gdyby w moim subiektywnym podsumowaniu zabrakło TikToka, który w czwartym kwartale 2019 był drugą najchętniej pobieraną aplikacją. Główne jej zalety to, to że generuje zasięgi wyświetleń wideo zbliżone, a nawet większe od tych na Facebooku, zapewnia narzędzia tworzenia contentu wideo na smartfonie lepsze niż Instagram Stories, udostępnia bazę legalnych dźwięków do korzystania – jak w YouTube Creators, a ponadto gromadzi bazę zaangażowanych, kreatywnych użytkowników.

TikTok wypełnił potrzebę w zakresie tworzenia wideo. Świetnie wypełnia lukę pomiędzy filmami pro z YouTuba, a formatami amatorskimi tworzonymi na Instagramie. Wszystkie marki chcące dotrzeć to młodszych odbiorców, powinny zdecydowanie znaleźć się w tym kanale.

Źródło: TikTok

LinkedIn – coraz bliżej Facebooka

LinkedIn  goni coraz bardziej Facebooka i wprowadza coraz więcej przydatnych funkcji, które świetnie sprawdziły się u giganta. Jedną z nich bez wątpienia jest Linkedin Events, który jest odpowiednikiem wydarzeń Facebookowych. Na LinkedIn to bardzo ważna funkcja, bo to świetna przestrzeń do promowania konferencji, szkoleń, webinarów czy też eventów biznesowych zupełnie za darmo.

Kolejna nowa funkcjonalność to Linkedin Live. Ten format świetnie sprawdza się zarówno w obszarze B2B, jak i w budowaniu marki osobistej. Transmisje Live pomagają zbliżyć się do grupy docelowej, a to wszystko dzięki możliwości zadawania pytań w komentarzach w czasie rzeczywistym. To wszystko tworzy świetną okazję do budowania zaangażowania, które w późniejszym okresie może przekuć się w zwiększenie wartościowych leadów sprzedażowych.

Serwis w 2019 roku zrobił również ukłon w stronę freelancerów, dając im możliwość promowania swoich treści i usług. W sekcji “Usługi” od zeszłego roku mogą oni zaprezentować samych siebie.

Źródło: geekstyle.co.il

Rok 2019 był dla obszaru social mediów pełen zmian, które moim zdaniem  przyniosły wiele pozytywnych skutków. Platformy dążą do ułatwienia komunikacji i dostosowują do tego swoje interfejsy. Stawiają też większy nacisk na bezpieczeństwo naszych danych. Przed nami 2020 rok, już nie mogę się doczekać nowych zmian, które jeszcze bardziej ułatwią nam życie w przestrzeni socialowej.

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 11 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.