Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

PPC

6 najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu i prowadzeniu kampanii AdWords

5 min 1050
Katarzyna Janiuś | 10.06.2016

Stworzenie kampanii AdWords z pozoru może się wydawać bardzo proste. W końcu Google dzieli się z nami ogromną dawką wiedzy zawartej w swoim supporcie. Jednak poprawne stworzenie i prowadzenie konta AdWords wcale nie jest takie łatwe, jak mogłoby się wydawać. Nieumiejętne prowadzenie kampanii może wiele kosztować i skutkować utratą budżetu. Z tego powodu warto na początku solidnie się zastanowić nad całą strukturą konta, tak aby w przyszłości nie mieć problemów z jego optymalizacją. Poniżej przedstawiam 6 podstawowych, najczęściej popełnianych błędów przy prowadzeniu kampanii AdWords w sieci wyszukiwania oraz sposoby, dzięki którym skutecznie wyeliminujesz pomyłki.

1. Brak połączenia AdWords z Google Analytics

Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest niekorzystanie z narzędzi analitycznych. Google Analytics to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu możesz analizować statystyki swojej witryny. Dowiesz się z niego między innymi, jaka jest ilość ruchu generowanego na stronie, jakiej jakości jest ten ruch oraz ile stron użytkownicy przeglądają i jaki był średni spędzany na nich czas. Są to podstawowe elementy, dzięki którym możesz ocenić swoją skuteczność.

Dzięki korzystaniu z Google Analytics dowiesz się również o ilości dokonanych działań na stronie, które prowadzą do realizacji Twoich celów biznesowych. Są to tzw. konwersje. Może nią być przejście w zakładkę kontaktu, kliknięcie w adres e-mail, pobranie pliku PDF ze strony lub dokonanie zakupu. W przypadku sklepów internetowych obowiązkowe jest uruchomienie modułu e-commerce.

2.  Stosowanie dopasowania przybliżonego słów kluczowych

Reklamy w sieci wyszukiwania Google kieruje się na wybrane przez siebie słowa kluczowe. Słowa te można użyć w różnych typach dopasowań. Do wyboru mamy:

  • dopasowanie przybliżone
  • modyfikator słowa przybliżonego
  • dopasowanie do wyrażenia
  • dopasowanie ścisłe

Pierwszy typ dopasowania to typ dopasowania wszystkich słów kluczowych. Reklamy będą wyświetlane w przypadku wpisania synonimów, fraz z błędami w pisowni i innych podobnych haseł do naszej frazy. Złą praktyką będzie stosowanie jedynie tego typu dopasowania. Reklamy kierowane na frazy kluczowe w dopasowaniu przybliżonym będą wyświetlane na wiele fraz niekoniecznie związanych z reklamowanym przez Ciebie produktem. Skutkuje to niższym współczynnikiem klikalności, niższym wynikiem jakości, a co najgorsze, marnowaniem naszych pieniędzy.

3. Brak prowadzenia testów A/B

Kiedy masz już przygotowaną strukturę swojego konta AdWords, a słowa kluczowe posegregowane w grupach reklamowych, nie pozostaje Ci nic innego, jak stworzenie reklam. Istotą kampanii AdWords jest przede wszystkim uzyskanie jak najlepszych wyników. Dlatego tworząc reklamy, na wstępie przygotuj sobie co najmniej trzy wersje tekstów reklamowych. Dzięki takiemu zabiegowi po pewnym czasie od trwania kampanii dowiesz się, który komunikat reklamowy bardziej trafia do Twoich odbiorców, który z nich jest dla nich ciekawszy i bardziej przykuwa ich uwagę oraz prowadzi do uzyskania konwersji.

4. Niestosowanie rozszerzeń reklam

AdWords, oprócz zwykłego komunikatu reklamowego składającego się z nagłówka i tekstów reklamowych, daje Ci również możliwość dodania do Twojej reklamy rozszerzeń. Do wyboru masz rozszerzenia:

  • linków do podstron
  • lokalizacji
  • połączeń
  • aplikacji
  • opinii
  • objaśnień
  • informacji w witrynie

Stosowanie rozszerzeń do reklam przyczynia się do wzrostu CTR reklam oraz do zwiększenia ilości zdobytych konwersji. Są to powody, dla których warto je dodać na swoich kontach.

 Rozszerzenia informacji:

Rozszerzenia linków do podstron:

5. Nierozbudowane konto AdWords

Bardzo złą praktyką jest oszczędne podejście do tworzenia konta AdWords. Chodzi o konta z jedną grupą reklam, w której umieszcza się wszystkie słowa kluczowe, na jakie chcemy się wyświetlać. Naprawdę warto poświęcić więcej swojego czasu i pogrupować słowa w grupy reklamowe oraz stworzyć oddzielne kampanie podzielone na przykład ze względu na typy dopasowania słów. Dzięki dobrej strukturze uzyskasz kontrolę nad swoją kampanią, co ułatwi Ci jej optymalizację i najważniejsze - przyniesie realne korzyści.

6. Nieprecyzyjne nazewnictwo kampanii

Jeśli na Twoim koncie jest kilka kampanii zawierających w sobie po kilka grup reklamowych, koniecznie zadbaj o to, by były one jasno i precyzyjnie nazwane. Na etapie tworzenia kampanii należy nazwać je w taki sposób, aby w przyszłości optymalizując je, wiedzieć czego dana kampania dotyczy i co w sobie zawiera.

Podsumowanie

Wyżej wymienione aspekty są jedynie podstawowymi, najczęściej popełnianymi błędami przy tworzeniu i prowadzeniu kampanii AdWords, od których zależy jej powodzenie, dlatego naprawdę warto ich unikać. W reklamach AdWords drzemie ogromny potencjał, a ich poprawne stosowanie może poskutkować dużym zwrotem z inwestycji.

Katarzyna Janiuś

PromoTraffic

Pełni żalu i bólu zawiadamiamy, że osoby piszącej ten tekst nie ma już wśród nas, pracowników PromoTraffic. Jesteśmy pewni, że doświadczenie zdobyte w naszej firmie sprawiło, że radzi sobie ona wyśmienicie w dalszym życiu zawodowym i wszystko u niej dobrze. Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie, ale nie uświadczycie tu „martwej ciszy”, jesteśmy pełni życia!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.