Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

PPC

Click-to-Message Ads – rozszerzenia wiadomości w Google AdWords

5 min 978
Aneta Piętoń | 02.01.2017

W ostatnim czasie Google AdWords skupia się na wprowadzaniu nowych funkcjonalności dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. Po utworzeniu kampanii typu „Tylko połączenie” nadszedł czas na nowe rozwiązania. Kampanie AdWords zostały wzbogacone o nowe możliwości tzw. rozszerzenia wiadomości. Każda osoba, korzystająca z urządzeń mobilnych, z których można wysyłać i odbierać wiadomości SMS, może skontaktować się z reklamodawcą bezpośrednio za pomocą SMS-a.

Jak to działa?

Użytkownikowi, który będzie wyszukiwał danego produktu lub usługi na odpowiednim urządzeniu (z możliwością odbierania i wysyłania wiadomości SMS), wyświetli się reklama z dodatkową ikoną wiadomości zawierającą tekst CTA. Po kliknięciu w ikonę wiadomości pojawi się domyślna aplikacja SMS z utworzonym przez nas tekstem wiadomości. Użytkownik nie musi więc pisać treści wiadomości, ale oczywiście ma możliwość jej modyfikacji.

Jakie są koszty rozszerzenia SMS?

Koszt dla reklamodawcy naliczany jest w momencie kliknięcia rozszerzenie wiadomości, a koszt kliknięcia jest taki sam, jak w przypadku kliknięcia przekierowującego do strony WWW. Osoba wysyłająca SMS również ponosi koszty za jego wysłanie według stawek ustalonych przez operatora.

Jak ustawić rozszerzenia wiadomości?

Rozszerzenia wiadomości możemy ustawiać na poziomie kampanii oraz grup reklam, co pozwala nam tworzyć dedykowane CTA czy treści w wiadomości SMS, dostosowane do odpowiedniej kampanii lub grupy reklamowej.

Dodatkowo możliwe jest dostosowanie wyświetlania rozszerzenia wiadomości do harmonogramu, np. wyświetlanie poza godzinami pracy firmy, kiedy nie ma już możliwości kontaktu telefonicznego. Do każdego rozszerzenia wiadomości musimy dodać nazwę firmy i numer telefonu, na który ma być wysyłany SMS. Dodatkowo, należy wpisać tekst rozszerzenia widoczny w reklamie, w jasny sposób wyjaśniający do czego służy ta funkcja i zachęcający użytkownika do działania. Po kliknięciu w ikonę wiadomości pojawi się domyślna treść, którą można edytować, bądź od razu wysłać SMS. 

Rozszerzenie wiadomości – możliwości

Do głównych zalet nowej funkcjonalności Google należą:

  • szybka forma kontaktu, dzięki automatycznie generowanej wiadomość bez konieczności wpisywania jakichkolwiek informacji czy danych,
  • idealny sposób kontaktu dla osób, które w danym momencie nie mogą wykonać rozmowy telefonicznej, a chcą natychmiast po wyświetleniu reklamy skontaktować się z reklamodawcą,
  • większa widoczność reklamy poprzez zajęcie dodatkowego miejsca, bez ponoszenia dodatkowych opłat

  Oczywiście, jak każde nowe rozwiązanie, pojawiają się tutaj również negatywne aspekty. Obecnie mamy możliwość zobaczenia ilości kliknięć i wyświetleń rozszerzeń, ale nie możemy śledzić konwersji.

Podsumowanie

Google podąża za trendami mobile, co potwierdza wprowadzanie nowych funkcjonalności. Rozszerzenie wiadomości znacznie ułatwia kontakt z reklamodawcą. Kontakt właśnie w tej formie to dobre rozwiązanie na przykład jeżeli chodzi o rezerwację pokoju w hotelu czy stolika w restauracji. Dzięki rozszerzeniu możemy pokazać różnorodne możliwości naszej firmy oraz zachęcić klientów do działania. Jednakże, jak każde nowe rozwiązanie, wymaga testowania i sprawdzania.

Aneta Piętoń

Senior PPC Specialist

w PromoTraffic piastuje stanowisko starszego specjalisty PPC. Jest odpowiedzialna za planowanie, tworzenie i optymalizację kampanii płatnych w systemie Google Ads i Facebook Ads. W czasie wolnym preferuje aktywny wypoczynek – twierdzi, że fitness to zawsze dobry pomysł, a długim spacerom się nie odmawia.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.