FreshMail.pl
    • 0
    • 5 min
    Aneta Piętoń
    Napisane przez
    Aneta Piętoń

    W ostatnim czasie Google AdWords skupia się na wprowadzaniu nowych funkcjonalności dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. Po utworzeniu kampanii typu „Tylko połączenie” nadszedł czas na nowe rozwiązania. Kampanie AdWords zostały wzbogacone o nowe możliwości tzw. rozszerzenia wiadomości. Każda osoba, korzystająca z urządzeń mobilnych, z których można wysyłać i odbierać wiadomości SMS, może skontaktować się z reklamodawcą bezpośrednio za pomocą SMS-a.

    Jak to działa?

    Użytkownikowi, który będzie wyszukiwał danego produktu lub usługi na odpowiednim urządzeniu (z możliwością odbierania i wysyłania wiadomości SMS), wyświetli się reklama z dodatkową ikoną wiadomości zawierającą tekst CTA. Po kliknięciu w ikonę wiadomości pojawi się domyślna aplikacja SMS z utworzonym przez nas tekstem wiadomości. Użytkownik nie musi więc pisać treści wiadomości, ale oczywiście ma możliwość jej modyfikacji.

    Jakie są koszty rozszerzenia SMS?

    Koszt dla reklamodawcy naliczany jest w momencie kliknięcia w rozszerzenie wiadomości, a koszt kliknięcia jest taki sam, jak w przypadku kliknięcia przekierowującego do strony WWW. Osoba wysyłająca SMS również ponosi koszty za jego wysłanie według stawek ustalonych przez operatora.

    Jak ustawić rozszerzenia wiadomości?

    Rozszerzenia wiadomości możemy ustawiać na poziomie kampanii oraz grup reklam, co pozwala nam tworzyć dedykowane CTA czy treści w wiadomości SMS, dostosowane do odpowiedniej kampanii lub grupy reklamowej. Dodatkowo, możliwe jest dostosowanie wyświetlania rozszerzenia wiadomości do harmonogramu, np. wyświetlanie poza godzinami pracy firmy, kiedy nie ma już możliwości kontaktu telefonicznego.

    Do każdego rozszerzenia wiadomości musimy dodać nazwę firmy i numer telefonu, na który ma być wysyłany SMS. Dodatkowo, należy wpisać tekst rozszerzenia widoczny w reklamie, w jasny sposób wyjaśniający do czego służy ta funkcja i zachęcający użytkownika do działania. Po kliknięciu w ikonę wiadomości pojawi się domyślna treść, którą można edytować, bądź od razu wysłać SMS.

    Rozszerzenie wiadomości – możliwości

    Do głównych zalet nowej funkcjonalności Google należą:

    • szybka forma kontaktu, dzięki automatycznie generowanej wiadomość bez konieczności wpisywania jakichkolwiek informacji czy danych,
    • idealny sposób kontaktu dla osób, które w danym momencie nie mogą wykonać rozmowy telefonicznej, a chcą natychmiast po wyświetleniu reklamy skontaktować się z reklamodawcą,
    • większa widoczność reklamy poprzez zajęcie dodatkowego miejsca, bez ponoszenia dodatkowych opłat

     

    Oczywiście, jak każde nowe rozwiązanie, pojawiają się tutaj również negatywne aspekty. Obecnie mamy możliwość zobaczenia ilości kliknięć i wyświetleń rozszerzeń, ale nie możemy śledzić konwersji.

    Podsumowanie

    Google podąża za trendami mobile, co potwierdza wprowadzanie nowych funkcjonalności. Rozszerzenie wiadomości znacznie ułatwia kontakt z reklamodawcą. Kontakt właśnie w tej formie to dobre rozwiązanie na przykład jeżeli chodzi o rezerwację pokoju w hotelu czy stolika w restauracji. Dzięki rozszerzeniu możemy pokazać różnorodne możliwości naszej firmy oraz zachęcić klientów do działania. Jednakże, jak każde nowe rozwiązanie, wymaga testowania i sprawdzania.

    Aneta Piętoń
    Napisane przez
    Aneta Piętoń

    Dodaj komentarz

    Bądź pierwszy!

    Powiadom o
    avatar
    wpDiscuz

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną od Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) dotyczących produktów i usług Promotraffic zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. oświadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1219 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.

    FreshMail.pl
     

    FreshMail.pl