Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

SEO

Czym jest Google Search Console i jak z niego korzystać?

5 1376
Justyna Dzielińska | 15.10.2020

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czym jest Google Search Console,
  • jakie są podstawowe funkcjonalności tego narzędzia,
  • jak Google Search Console może wpłynąć na bezpieczeństwo Twojej witryny.

Czym jest Google Search Console?

Google Search Console to darmowa usługa oferowana przez Google, która pomaga monitorować witrynę, utrzymywać ją i rozwiązywać problemy związane z obecnością strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google.
 
Korzystanie z Google Search Console nie jest obowiązkowe, aby Twoja strona internetowa indeksowała się poprawnie i była uwzględniona w wynikach wyszukiwania. Natomiast usługa GSC pozwoli Ci lepiej zrozumieć, a przede wszystkim poprawić sposób, w jaki Google widzi Twoją witrynę.

SEO dla e-commerce

Podstawowe funkcjonalności Google Search Console

W jaki sposób wykorzystasz Google Search Console? Poniżej przedstawiam kilka najważniejszych opcji GSC. 

Lista słów kluczowych, na które wyświetla się Twoja witryna

W panelu Google Search Console znajdziesz słowa kluczowe, dzięki którym użytkownicy trafiają na Twoją witrynę. Usługa dostarcza także podstawowych danych statystycznych dotyczących słów kluczowych.  

Najpopularniejsze strony

Każda witryna internetowa składa się ze stron. Niektóre przynoszą większy ruch niż inne. GSC pozwoli Ci ocenić, która z Twoich stron generuje więcej ruchu od pozostałych.

Źródła pozyskiwanego ruchu

Dzięki Google Search Console poznasz lokalizację użytkowników, którzy odwiedzają Twoją stronę. Ponadto, poznasz liczbę kliknięć i przejść na Twoją witrynę generowaną przez internautów z różnych krajów. Co więcej, dzięki usłudze GSC dowiesz się, czy użytkownicy przeglądają Twoją stronę za pośrednictwem telefonu komórkowego, tabletu lub komputera. 

Sprawdzanie standardów użyteczności mobilnej

Dzięki Google Search Console sprawdzisz, czy Twoja witryna spełnia standardy użyteczności mobilnej. W sekcji nazwanej ,,obsługa urządzeń mobilnych” znajdziesz informacje o poprawnie oraz błędnie działających adresach.

Ruch z innych witryn

Usługa Google Search Console gromadzi informacje na temat linków zwrotnych, czyli jednego z najważniejszych czynników rankingowych Google. W panelu sprawdzisz obce witryny, które linkują do Twojej. Ponadto, w tym samym miejscu znajdziesz informacje o linkowaniu wewnętrznym. 

Sprawdzanie uszkodzonych linków

Dzięki usłudze Google Search Console jesteś w stanie sprawdzić, czy na Twojej witrynie znajdują się uszkodzone strony. Po kliknięciu w odpowiedni wpis znajdziesz informacje o konkretnym problemie z linkiem oraz jego lokalizacji. Funkcja pomaga optymalizować witrynę pod względem SEO i UX.  

Identyfikacja problemów z bezpieczeństwem witryny

GSC znajduje zainfekowane, niebezpieczne strony na Twojej witrynie, a także posiada szybki system alertowy, dzięki któremu będziesz na bieżąco. Jeśli narzędzie wykryje problem, poznasz szczegóły, które pozwolą Ci ustalić jak naprawić lukę w zabezpieczeniach. 

Prawidłowe działanie znaczników schematu i danych strukturalnych

Jeśli korzystasz ze znaczników schematu bądź innych danych strukturalnych, Google Search Console potwierdzi, czy wszystko jest poprawnie skonfigurowane. Narzędzie podaje informacje dotyczące właściwych ustawień kodowania i sprawdza, czy witryna potrzebuje wprowadzenia modyfikacji. 

Szkolenia dla e-commerce

Przesyłanie mapy witryny

Jedną z podstawowych funkcjonalności usługi Google Search Console jest dodawanie mapy witryny. Generowanie mapy jest proste – istnieje wiele systemów CMS z wbudowanymi wtyczkami, które wykonują pracę automatycznie. Prócz dodania mapy witryny, GSC umożliwia weryfikację poprawności i dostępności plików. 

Podsumowanie 

Usługa Google Search Console ułatwi Ci wiele różnego rodzaju spraw i prac związanych z pozycjonowaniem Twojej witryny internetowej. W jednym panelu znajdziesz cenne raporty, wskazówki oraz dane pozwalające na efektywne zarządzanie stroną wypozycjonowaną w wyszukiwarce Google - warto wykorzystać tę wiedzę i regularnie korzystać z funkcjonalności narzędzia.    

Justyna Dzielińska

SEO Team Leader

pracuje w Promotraffic ponad 2,5 roku, a z branżą SEO jest związana od 6 lat. Ceni sobie pracę w SEO za to, że nigdy nie ma nudy - każdy projekt jest inny i dzięki temu wciąż się rozwija. Poza pracą lubi spacerować z psem, wyskoczyć na zajęcia aqua i odkrywać nowe, kulinarne miejsca na mapie Krakowa.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.