Home Blog Czym jest Google Search Console i jak z niego korzystać?

Czym jest Google Search Console i jak z niego korzystać?

Czas czytania : 3 min
15 października 2020

Z tego artykułu dowiesz się:

Czym jest Google Search Console?

Google Search Console to darmowa usługa oferowana przez Google, która pomaga monitorować witrynę, utrzymywać ją i rozwiązywać problemy związane z obecnością strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google.
 
Korzystanie z Google Search Console nie jest obowiązkowe, aby Twoja strona internetowa indeksowała się poprawnie i była uwzględniona w wynikach wyszukiwania. Natomiast usługa GSC pozwoli Ci lepiej zrozumieć, a przede wszystkim poprawić sposób, w jaki Google widzi Twoją witrynę.

SEO dla e-commerce

Podstawowe funkcjonalności Google Search Console

W jaki sposób wykorzystasz Google Search Console? Poniżej przedstawiam kilka najważniejszych opcji GSC. 

Lista słów kluczowych, na które wyświetla się Twoja witryna

W panelu Google Search Console znajdziesz słowa kluczowe, dzięki którym użytkownicy trafiają na Twoją witrynę. Usługa dostarcza także podstawowych danych statystycznych dotyczących słów kluczowych.  

Najpopularniejsze strony

Każda witryna internetowa składa się ze stron. Niektóre przynoszą większy ruch niż inne. GSC pozwoli Ci ocenić, która z Twoich stron generuje więcej ruchu od pozostałych.

Źródła pozyskiwanego ruchu

Dzięki Google Search Console poznasz lokalizację użytkowników, którzy odwiedzają Twoją stronę. Ponadto, poznasz liczbę kliknięć i przejść na Twoją witrynę generowaną przez internautów z różnych krajów. Co więcej, dzięki usłudze GSC dowiesz się, czy użytkownicy przeglądają Twoją stronę za pośrednictwem telefonu komórkowego, tabletu lub komputera. 

Sprawdzanie standardów użyteczności mobilnej

Dzięki Google Search Console sprawdzisz, czy Twoja witryna spełnia standardy użyteczności mobilnej. W sekcji nazwanej ,,obsługa urządzeń mobilnych” znajdziesz informacje o poprawnie oraz błędnie działających adresach.

Ruch z innych witryn

Usługa Google Search Console gromadzi informacje na temat linków zwrotnych, czyli jednego z najważniejszych czynników rankingowych Google. W panelu sprawdzisz obce witryny, które linkują do Twojej. Ponadto, w tym samym miejscu znajdziesz informacje o linkowaniu wewnętrznym. 

Sprawdzanie uszkodzonych linków

Dzięki usłudze Google Search Console jesteś w stanie sprawdzić, czy na Twojej witrynie znajdują się uszkodzone strony. Po kliknięciu w odpowiedni wpis znajdziesz informacje o konkretnym problemie z linkiem oraz jego lokalizacji. Funkcja pomaga optymalizować witrynę pod względem SEO i UX.  

Identyfikacja problemów z bezpieczeństwem witryny

GSC znajduje zainfekowane, niebezpieczne strony na Twojej witrynie, a także posiada szybki system alertowy, dzięki któremu będziesz na bieżąco. Jeśli narzędzie wykryje problem, poznasz szczegóły, które pozwolą Ci ustalić jak naprawić lukę w zabezpieczeniach. 

Prawidłowe działanie znaczników schematu i danych strukturalnych

Jeśli korzystasz ze znaczników schematu bądź innych danych strukturalnych, Google Search Console potwierdzi, czy wszystko jest poprawnie skonfigurowane. Narzędzie podaje informacje dotyczące właściwych ustawień kodowania i sprawdza, czy witryna potrzebuje wprowadzenia modyfikacji. 

Szkolenia dla e-commerce

Przesyłanie mapy witryny

Jedną z podstawowych funkcjonalności usługi Google Search Console jest dodawanie mapy witryny. Generowanie mapy jest proste – istnieje wiele systemów CMS z wbudowanymi wtyczkami, które wykonują pracę automatycznie. Prócz dodania mapy witryny, GSC umożliwia weryfikację poprawności i dostępności plików. 

Podsumowanie 

Usługa Google Search Console ułatwi Ci wiele różnego rodzaju spraw i prac związanych z pozycjonowaniem Twojej witryny internetowej. W jednym panelu znajdziesz cenne raporty, wskazówki oraz dane pozwalające na efektywne zarządzanie stroną wypozycjonowaną w wyszukiwarce Google – warto wykorzystać tę wiedzę i regularnie korzystać z funkcjonalności narzędzia.    

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 11 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.