Z tego artykułu dowiesz się, czym jest konto Ad Grants i kto może z niego korzystać oraz jakie wymagania trzeba spełniać, aby otrzymać środki na reklamy. Jeśli nie wiesz, czy kwalifikujesz się do programu i czy możesz otrzymać darmowe środki na reklamę, czytaj dalej!
Program Google dla organizacji non-profit jest dostępny w ponad 65 krajach – w tym w Polsce. Mogą zgłosić się do niego organizacje, fundacje i stowarzyszenia na rzecz pożytku publicznego oraz organizacje religijne za wyjątkiem placówek służby zdrowia, placówek akademickich i instytucji państwowych. Organizacje mogą uzyskać nie tylko Google Workspace za darmo, ale również konto Google Ad Grants i środki na reklamę w wysokości 10 000 USD miesięcznie.
Aby zostać zakwalifikowanym do programu, trzeba zarejestrować się na stronie technologie.org.pl, a później zgłosić się do programu Google non-profit. Tylko zarejestrowane i zweryfikowane organizacje w TechSoup Polska mogą przystąpić do programu. Zgłoszenia do programu Google non-profit zwykle rozpatrywane są 3-5 dni roboczych. Ważne jest, aby cierpliwie poczekać do rozpatrzenia wniosku i nie tworzyć konta Google Ads samodzielnie – do konta dostaniemy mailowe zaproszenie. (Poprzednio organizacje musiały tworzyć własne konto bez podpinania płatności. Jeśli karta była podpięta do konta – proces tworzenia konta musiał być ponownie wykonywany.)
Oprócz samej rejestracji w TechSoup trzeba upewnić się, że nasza witryna spełnia wymagania Google. Najważniejsze wymagania to:
– strona musi “odzwierciedlać misję Ad Grants” – nie może być to działalność komercyjna czyli sprzedaż produktów, usług lub pozyskiwanie klientów. Trzeba zadbać, aby numer KRS był widoczny w stopce strony, a w zakładce “o nas” znajdował się opis działalności,
– strona nie powinna wyświetlać reklam – jeśli wyświetla reklamy, powinny być one powiązane z misją organizacji,
– witryna powinna być “wysokiej jakości” – oprócz treści informujących o działalności organizacji musimy spełniać wymagania techniczne. Strona powinna szybko się ładować, być zabezpieczona protokołem HTTPS, a nawigacja musi być intuicyjna
Pierwszym krokiem, który muszą wykonać konta utworzone od stycznia 2018 roku, jest skonfigurowanie śledzenia konwersji. Może być to czas spędzony na stronie, przejście do zakładki kontakt – ważne, aby konto uzyskiwało przynajmniej 1 konwersję w miesiącu.
Później możesz przejść do dodawania kampanii.
Podczas tworzenia kampanii pamiętaj, że reklamy mogą wyświetlać się jedynie w wyszukiwarce Google – dodając nowe kampanie, musisz odznaczyć partnerów w sieci wyszukiwania oraz sieć reklamową. Kampania powinna mieć przynajmniej dwie grupy reklam, w każdej z nich powinny być przynajmniej dwie reklamy. Ze względu na restrykcyjne wymagania, musisz zadbać o wysoki wynik jakości słów kluczowych. To znaczy, że słowo kluczowe powinno pojawiać się w reklamie – w nagłówku i treści oraz na witrynie docelowej. Nie idź na łatwiznę i nie określaj bardzo ogólnych, jednowyrazowych słów kluczowych np. muzeum – takie słowo może być odrzucone.
Po utworzeniu kampanii monitoruj i optymalizuj działania – to bardzo ważne w przypadku Ad Grants. Pozostawione konto samo sobie może być zawieszone.
Konta Ad Grants mogą być zawieszone, jak każde inne konto Google Ads, jednak reguły są bardziej restrykcyjne. Wymagane jest, aby CTR na koncie w poprzednim miesiącu wynosił przynajmniej 5% oraz słowa kluczowe powinny mieć wynik jakości co najmniej 3. Można ułatwić sobie pracę regułą automatyczną wstrzymującą słowa niskiej jakości, ale CTR musi być kontrolowany regularnie. Dodatkowo trzeba przestrzegać wymaganej struktury kampanii oraz dbać o uzyskanie skonfigurowanych na koncie konwersji. Przy wyborze strategii optymalizującej pod kliknięcia, za kliknięcie możemy maksymalnie zapłacić 2 dolary – szczególnie ważny jest wynik jakości, aby uzyskać większą widoczność reklam. Wyjściem z tej sytuacji są strategie optymalizujące pod konwersje – wtedy cena za kliknięcie będzie wyższa. Jednak nasza reklama nie wyświetli się ponad reklamą ze zwykłego konta Google Ads – zawsze będzie miała niższy priorytet. Dodatkowym ograniczeniem jest możliwość wyświetlania reklam jedynie w wyszukiwarce Google – możemy zapomnieć o reklamie display.
Niezaprzeczalnym plusem są darmowe środki na reklamę od Google, które wynoszą 10 000 dolarów na miesiąc. Środki nie przechodzą z miesiąca na miesiąc, a dzienny budżet kampanii to maksymalnie 329 dolarów. Pomimo rygorystycznych warunków, jest to dobre rozwiązanie dla organizacji pożytku publicznego, gdzie każda złotówka jest na wagę złota. Reklama może być wizerunkowa, może informować o możliwości składania darowizn na cel organizacji lub przekazywania 1% podatku. Trzeba jedynie pamiętać, że przy prowadzeniu tego konta doświadczenie jest mile widziane, aby spełniać wymagania programu Google i nie dopuścić do zawieszenia konta.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.