Home Blog Fulfillment 360° – szansa na rozwój Twojego e-commerce?

Fulfillment 360° – szansa na rozwój Twojego e-commerce?

Czas czytania : 4 min
04 sierpnia 2020

Z tego artykułu dowiesz sie:

Chcesz, by Twoi klienci byli zadowoleni ze sprawnych dostaw? Masz sporo na głowie i chciałbyś, by „ktoś inny” wziął odpowiedzialność za logistykę?

Zarządzanie sklepem internetowym to nie lada wyzwanie – masa obowiązków, która może Cię przytłoczyć. Oprócz samej jakości wysyłanego towaru musisz zadbać o szybką realizację zamówień. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie obsługi towarów u partnera, dzięki czemu Ty możesz zajmować się w swoim sklepie internetowym innymi obszarami. Dzięki kompleksowej obsłudze operatora logistycznego będziesz mógł poświęcić swój czas na usprawnianie Twojego sklepu internetowego, realizację potrzeb klientów i dbanie o marketing firmy oraz wzrost sprzedaży. Bez względu na rozmiar Twojego e-sklepu, usługi wchodzące w zakres Fulfillmentu 360° zagwarantują Ci bezpieczeństwo w obszarze logistyki, sprawne dostawy i zadowolenie klientów. Przy okazji zyskasz „święty spokój” i czas na rozwój swojego biznesu. Na potwierdzenie zalet współpracy z operatorem logistyczny zamieszczamy wypowiedź jednego z  klientów: „Jak wiadomo, handel generuje wiele przypadków, czasami problematycznych, które trzeba rozwiązywać na bieżąco. Z tym nigdy nie miałem najmniejszych problemów. Wszystkie sprawy magazynowe – wysyłki, przyjęcia magazynowe itp. realizowane są w sposób błyskawiczny, nie absorbując nam cennego czasu i pozostawiając go na rzeczy ważne.” –  Artur Jankowski, CEO, Predman s.c – camelmore.pl.

Fulfillment 360 - sprawdzanie towaru

Dlaczego warto skorzystać z usług operatora logistycznego i dla kogo może to być dobry wybór?

Operator logistyczny zaczyna pracę od pełnej integracji Twojego sklepu z własnym systemem. Jest w stanie zintegrować się z dowolnymi platformami jak np. Allegro, Amazon, PrestaShop, IAIShop, Shopify i wiele, wiele innych. Następnie Ty dostarczasz mu swoje produkty, a on zajmuje się wszystkimi operacjami takimi jak: przyjęcie towaru do magazynu, kontrola jakości i ilości, skanowanie kodów EAN, wprowadzenie do systemu, skompletowanie zamówienia, dodanie ulotki, faktury, zapakowanie paczki i wydanie jej kurierowi. Aby realizacja wysyłek była terminowa, warto współpracować tylko z najlepszymi firmami kurierskimi, takimi jak GLS, DPD, DHL InPost czy UPS. Dodatkowo do e-sklepu przydzielany jest dedykowanemu opiekun, który po pewnym czasie pozna go niemal tak dobrze, jak Ty. Opiekun dba o bieżące zlecenia, obsługę reklamacji i zwrotów oraz generowanie raportów. Zaczynając od obsługi przyjęcia towaru – w zależności od specyfiki produktów – przyjmowane są zarówno palety, jak i kartony. Dzięki kontroli jakości i ilości będziesz mieć pewność tego, w jakim stanie jest Twój zapas towarów. Po zeskanowaniu kodów EAN otrzymasz potwierdzenie ilości i zgodności Twojego towaru oraz raport o ewentualnych brakach. Produkty, które Twój dostawca przyśle bez oznaczeń, zostaną oznakowane, weryfikowana jest również partia i data przydatności. Przy obsłudze sklepów internetowych kluczową kwestią jest obsługa zwrotów. Operator logistyczny przyjmuje zwroty zgodnie z polityką sklepu, dzięki czemu klienci mogą odważniej podejmować decyzję o zakupie. Po otrzymaniu przesyłki firma realizująca fulfillment sprawdza ilość towaru w opakowaniu i jego jakość. Usługa tego rodzaju może być wykonywana zarówno dla małych start-upów e-commerce, jak i dużych sklepów internetowych.

Fulfillment 360 - przestrzeń magazynowa

Ile kosztuje fulfillment 360° i co powinieneś wiedzieć, zanim przystąpisz do rozmów i szukania partnera w tym zakresie?

Zanim przystąpisz do rozmów i szukania partnera logistycznego, musisz dogłębnie przenalizować potrzeby swojego sklepu internetowego i odpowiedzieć sobie na pytanie, co w bieżącej obsłudze logistycznej jest dla Ciebie najważniejsze. Jednym z najistotniejszych aspektów jest również przeanalizowanie swoich kosztów. Tylko w taki sposób będziesz mógł ocenić atrakcyjność oferty operatora logistycznego. Pod uwagę należy wziąć koszty magazynu, pracowników oraz koszt Twojej pracy, który jest najczęściej pomijany. Na początku działalności można korzystać z własnego mieszkania lub garażu, jednak w miarę rozwoju biznesu takie rozwiązanie staje się niemożliwe do utrzymania. Wtedy najczęściej rozpoczynają się poszukiwania operatora logistycznego, który pomoże przygotować przesyłki dla klientów. Jest to jedno z najlepszych rozwiązań, ponieważ dzięki temu jesteś w stanie dopasować przestrzeń magazynową do rodzaju i ilości asortymentu. A przy dużej sezonowości branży e-commerce pozwala to na ogromne oszczędności – w outsourcingu korzystasz bowiem jedynie z powierzchni, którą realnie zajmują Twoje produkty. 
Fulfillment 360 - skanowanie towaru

Kolejnym plusem takiego rozwiązania jest doświadczona kadra. Jak doskonale wiesz, czynnik ludzki to aspekt biznesu, który spędza sen z powiek każdemu pracodawcy. W szybko rozwijającym się świecie niezbędnym elementem codziennej pracy są inteligentne systemy magazynowe, które wspierają i przyspieszają pracę, podpowiadając np. najkrótszą drogę do regału. Systemy WMS, aby działały skutecznie, muszą być dopasowane do potrzeb branży e-commerce, co jest bardzo kosztowne. Wdrożenie takiego rozwiązania dla średniego sklepu internetowego to nieopłacalna inwestycja. Dlatego oprócz przeanalizowania własnych kosztów, należy również wziąć pod uwagę wachlarz korzyści, jakie daje skorzystanie z usługi Fulfillment 360°.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, wejdź na stronę KMC-Services lub znajdź mnie na LinkedInie

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic 
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.

Jak bardzo podobał Ci się ten wpis?

Kliknij i oceń

Średni rating 0 / 5. Głosowanie 0

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?