Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Fulfillment 360° - szansa na rozwój Twojego e-commerce?

7 765
Monika Serafin | 04.08.2020

Z tego artykułu dowiesz sie:

  • czym jest Fulfillment 360°,
  • dla kogo przeznaczone są usługi operatora logistycznego,
  • kiedy najlepiej szukać partnera do Fulfillmentu.

Chcesz, by Twoi klienci byli zadowoleni ze sprawnych dostaw? Masz sporo na głowie i chciałbyś, by „ktoś inny” wziął odpowiedzialność za logistykę?

Zarządzanie sklepem internetowym to nie lada wyzwanie – masa obowiązków, która może Cię przytłoczyć. Oprócz samej jakości wysyłanego towaru musisz zadbać o szybką realizację zamówień. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie obsługi towarów u partnera, dzięki czemu Ty możesz zajmować się w swoim sklepie internetowym innymi obszarami. Dzięki kompleksowej obsłudze operatora logistycznego będziesz mógł poświęcić swój czas na usprawnianie Twojego sklepu internetowego, realizację potrzeb klientów i dbanie o marketing firmy oraz wzrost sprzedaży. Bez względu na rozmiar Twojego e-sklepu, usługi wchodzące w zakres Fulfillmentu 360° zagwarantują Ci bezpieczeństwo w obszarze logistyki, sprawne dostawy i zadowolenie klientów. Przy okazji zyskasz „święty spokój” i czas na rozwój swojego biznesu. Na potwierdzenie zalet współpracy z operatorem logistyczny zamieszczamy wypowiedź jednego z  klientów: „Jak wiadomo, handel generuje wiele przypadków, czasami problematycznych, które trzeba rozwiązywać na bieżąco. Z tym nigdy nie miałem najmniejszych problemów. Wszystkie sprawy magazynowe - wysyłki, przyjęcia magazynowe itp. realizowane są w sposób błyskawiczny, nie absorbując nam cennego czasu i pozostawiając go na rzeczy ważne.” -  Artur Jankowski, CEO, Predman s.c – camelmore.pl.

Fulfillment 360 - sprawdzanie towaru

Dlaczego warto skorzystać z usług operatora logistycznego i dla kogo może to być dobry wybór?

Operator logistyczny zaczyna pracę od pełnej integracji Twojego sklepu z własnym systemem. Jest w stanie zintegrować się z dowolnymi platformami jak np. Allegro, Amazon, PrestaShop, IAIShop, Shopify i wiele, wiele innych. Następnie Ty dostarczasz mu swoje produkty, a on zajmuje się wszystkimi operacjami takimi jak: przyjęcie towaru do magazynu, kontrola jakości i ilości, skanowanie kodów EAN, wprowadzenie do systemu, skompletowanie zamówienia, dodanie ulotki, faktury, zapakowanie paczki i wydanie jej kurierowi. Aby realizacja wysyłek była terminowa, warto współpracować tylko z najlepszymi firmami kurierskimi, takimi jak GLS, DPD, DHL InPost czy UPS. Dodatkowo do e-sklepu przydzielany jest dedykowanemu opiekun, który po pewnym czasie pozna go niemal tak dobrze, jak Ty. Opiekun dba o bieżące zlecenia, obsługę reklamacji i zwrotów oraz generowanie raportów. Zaczynając od obsługi przyjęcia towaru – w zależności od specyfiki produktów – przyjmowane są zarówno palety, jak i kartony. Dzięki kontroli jakości i ilości będziesz mieć pewność tego, w jakim stanie jest Twój zapas towarów. Po zeskanowaniu kodów EAN otrzymasz potwierdzenie ilości i zgodności Twojego towaru oraz raport o ewentualnych brakach. Produkty, które Twój dostawca przyśle bez oznaczeń, zostaną oznakowane, weryfikowana jest również partia i data przydatności. Przy obsłudze sklepów internetowych kluczową kwestią jest obsługa zwrotów. Operator logistyczny przyjmuje zwroty zgodnie z polityką sklepu, dzięki czemu klienci mogą odważniej podejmować decyzję o zakupie. Po otrzymaniu przesyłki firma realizująca fulfillment sprawdza ilość towaru w opakowaniu i jego jakość. Usługa tego rodzaju może być wykonywana zarówno dla małych start-upów e-commerce, jak i dużych sklepów internetowych.

Fulfillment 360 - przestrzeń magazynowa

Ile kosztuje fulfillment 360° i co powinieneś wiedzieć, zanim przystąpisz do rozmów i szukania partnera w tym zakresie?

Zanim przystąpisz do rozmów i szukania partnera logistycznego, musisz dogłębnie przenalizować potrzeby swojego sklepu internetowego i odpowiedzieć sobie na pytanie, co w bieżącej obsłudze logistycznej jest dla Ciebie najważniejsze. Jednym z najistotniejszych aspektów jest również przeanalizowanie swoich kosztów. Tylko w taki sposób będziesz mógł ocenić atrakcyjność oferty operatora logistycznego. Pod uwagę należy wziąć koszty magazynu, pracowników oraz koszt Twojej pracy, który jest najczęściej pomijany. Na początku działalności można korzystać z własnego mieszkania lub garażu, jednak w miarę rozwoju biznesu takie rozwiązanie staje się niemożliwe do utrzymania. Wtedy najczęściej rozpoczynają się poszukiwania operatora logistycznego, który pomoże przygotować przesyłki dla klientów. Jest to jedno z najlepszych rozwiązań, ponieważ dzięki temu jesteś w stanie dopasować przestrzeń magazynową do rodzaju i ilości asortymentu. A przy dużej sezonowości branży e-commerce pozwala to na ogromne oszczędności - w outsourcingu korzystasz bowiem jedynie z powierzchni, którą realnie zajmują Twoje produkty. 
Fulfillment 360 - skanowanie towaru

Kolejnym plusem takiego rozwiązania jest doświadczona kadra. Jak doskonale wiesz, czynnik ludzki to aspekt biznesu, który spędza sen z powiek każdemu pracodawcy. W szybko rozwijającym się świecie niezbędnym elementem codziennej pracy są inteligentne systemy magazynowe, które wspierają i przyspieszają pracę, podpowiadając np. najkrótszą drogę do regału. Systemy WMS, aby działały skutecznie, muszą być dopasowane do potrzeb branży e-commerce, co jest bardzo kosztowne. Wdrożenie takiego rozwiązania dla średniego sklepu internetowego to nieopłacalna inwestycja. Dlatego oprócz przeanalizowania własnych kosztów, należy również wziąć pod uwagę wachlarz korzyści, jakie daje skorzystanie z usługi Fulfillment 360°.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, wejdź na stronę
KMC-Services lub znajdź mnie na LinkedInie

Monika Serafin

Specjalista ds. Sprzedaży w KMC-Services. Swoją przygodę w firmie rozpoczęła w 2014 r. jako stażystka w Dziale Administracji, jednak umiejętności łatwego nawiązywania kontaktów zostały dostrzeżone, co poskutkowało szybkim awansem i przeniesieniem do Działu Marketingu i Sprzedaży. Monika dzięki swojemu otwarciu na ludzi jest w stanie pozyskać dla firmy nawet najbardziej nieugiętego klienta. Jest osobą bardzo energiczną i zawsze uśmiechniętą. Uwielbia tańczyć, a w wolnych chwilach biega lub czyta książki, najchętniej szwedzką literaturę kryminalną.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.