Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

PPC

Gallery Ads - nowy format reklamy dla urządzeń mobilnych od Google

5 min 805
Oskar Jarosz | 27.10.2019

Według najnowszego raportu “Digital 2019” przygotowanego przez Hootsuite i We Are Social obecnie unikalna liczba użytkowników korzystających z urządzeń mobile to 5,112 mld, a więc ponad dwie trzecie całkowitej globalnej populacji. Niektórzy złośliwie twierdzą, że mamy do czynienia z kolejnym z rzędu rokiem mobile. Fakty są jednak takie, że co roku coraz więcej internautów używa swoich urządzeń mobilnych do korzystania z Internetu, a przede wszystkim przeglądania serwisów, oglądania filmów i robienia zakupów.

W związku z tym Google zaprezentował w systemie Google Ads nowy format reklamowy dedykowany urządzeniom przenośnym o nazwie Gallery Ads - reklamy w galerii. 

Szczegóły techniczne

Gallery Ads to interaktywne reklamy umieszczone na szczycie wyników wyszukiwania dla urządzeń przenośnych. Pod standardowym nagłówkiem tekstowym i adresem URL, znajdują się przesuwane karuzele obrazów - podobne do tych dostępnych na kanałach Facebook i Instagram.

Tego typu reklama zawiera od czterech do ośmiu zdjęć, a do każdego obrazu można dołączyć do 70 znaków tekstu. Płatność za reklamę naliczana jest tylko wtedy, gdy użytkownik przewinie minimum trzy obrazy lub kliknie bezpośrednio w jeden z nich.

Dla kogo?

Reklamy mają być skutecznym narzędziem komunikacyjnym na etapie rozważania danej marki, produktu lub oferty. Wydaje się, że skorzystać mogą na tym przede wszystkim firmy, które do tej pory chętnie wykorzystywały reklamy displayowe. Takie, w których głównym nośnikiem treści jest obraz, czyli przede wszystkim branże modowe, biżuteryjne, kulinarne czy motoryzacyjne. 

Kiedy będą dostępne?

Nowy format reklamowy Gallery Ads został zaprezentowany w wersji beta w drugim kwartale tego roku dostępny dla 11 języków, takich jak: angielski, niemiecki, japoński, francuski, rosyjski, hiszpański, holenderski, portugalski, włoski, szwedzki oraz polski. Obecnie reklamy przeszły pierwszą fazę testów, po których okazało się, że zwiększają one zaangażowanie użytkowników nawet o 25%, porównując do standardowej reklamy tekstowej. Niebawem gigant z Mountain View ma ogłosić datę wprowadzenia oficjalnej wersji produktu Gallery Ads do systemu Google Ads.  

źródła:

1. Raport “Digital 2019” - https://wearesocial.com/global-digital-report-2019
 

Oskar Jarosz

Promotraffic

w PromoTraffic pracuje od grudnia 2017 roku. Zajmuje się planowaniem, prowadzeniem oraz optymalizacją kampanii reklamowych w systemach Google Ads i Facebook Ads. W pracy ceni możliwość połączenia kreatywności oraz umiejętności technicznych i analitycznych. Prywatnie pasjonat motoryzacji i sportu, w kwestiach kulinarnych najbardziej lubi pierogi ruskie od babci (innych nie toleruje). Wyznaje lokalny patriotyzm, sławiąc wszem i wobec rodzinne miasto – Dębicę, gdzie czuje się najlepiej.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.