Według najnowszego raportu “Digital 2019” przygotowanego przez Hootsuite i We Are Social obecnie unikalna liczba użytkowników korzystających z urządzeń mobile to 5,112 mld, a więc ponad dwie trzecie całkowitej globalnej populacji. Niektórzy złośliwie twierdzą, że mamy do czynienia z kolejnym z rzędu rokiem mobile. Fakty są jednak takie, że co roku coraz więcej internautów używa swoich urządzeń mobilnych do korzystania z Internetu, a przede wszystkim przeglądania serwisów, oglądania filmów i robienia zakupów.
W związku z tym Google zaprezentował w systemie Google Ads nowy format reklamowy dedykowany urządzeniom przenośnym o nazwie Gallery Ads – reklamy w galerii.
Gallery Ads to interaktywne reklamy umieszczone na szczycie wyników wyszukiwania dla urządzeń przenośnych. Pod standardowym nagłówkiem tekstowym i adresem URL, znajdują się przesuwane karuzele obrazów – podobne do tych dostępnych na kanałach Facebook i Instagram.
Tego typu reklama zawiera od czterech do ośmiu zdjęć, a do każdego obrazu można dołączyć do 70 znaków tekstu. Płatność za reklamę naliczana jest tylko wtedy, gdy użytkownik przewinie minimum trzy obrazy lub kliknie bezpośrednio w jeden z nich.
Reklamy mają być skutecznym narzędziem komunikacyjnym na etapie rozważania danej marki, produktu lub oferty. Wydaje się, że skorzystać mogą na tym przede wszystkim firmy, które do tej pory chętnie wykorzystywały reklamy displayowe. Takie, w których głównym nośnikiem treści jest obraz, czyli przede wszystkim branże modowe, biżuteryjne, kulinarne czy motoryzacyjne.
Nowy format reklamowy Gallery Ads został zaprezentowany w wersji beta w drugim kwartale tego roku dostępny dla 11 języków, takich jak: angielski, niemiecki, japoński, francuski, rosyjski, hiszpański, holenderski, portugalski, włoski, szwedzki oraz polski. Obecnie reklamy przeszły pierwszą fazę testów, po których okazało się, że zwiększają one zaangażowanie użytkowników nawet o 25%, porównując do standardowej reklamy tekstowej. Niebawem gigant z Mountain View ma ogłosić datę wprowadzenia oficjalnej wersji produktu Gallery Ads do systemu Google Ads.
źródła:
1. Raport “Digital 2019” – https://wearesocial.com/global-digital-report-2019
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.