Zwiększone zainteresowanie dezynfekcją pomieszczeń za pomocą ozonu przełożyło się na zdecydowany wzrost ruchu na stronie oferującej takie usługi
Porównanie ruchu organicznego w okresie 09.03.2020 – 19.04.2020 z okresem 27.01.2020 – 08.03.2020
Na powyższym wykresie wyraźnie widać, jak początek pandemii w Polsce spowodował wzrost zainteresowania takimi usługami. Nie może to dziwić. Będą one cieszyć się zdecydowanie większym zainteresowaniem jeszcze przez jakiś czas. Wiele firm przed powrotem do biur będzie chciało także w ten sposób przygotować pomieszczenia biurowe do przyjęcia pracowników.
Witryna działająca w branży medycznej oferująca środki zwiększające odporność, kosmetyki i wiele innych produktów.
Porównanie ruchu organicznego w okresie 09.03.2020 – 19.04.2020 z okresem 27.01.2020 – 08.03.2020
Łatwo zauważyć, że użytkownicy poszukiwali tych produktów, co przełożyło się na bardzo zadawalające przychody. Firma dostarcza środki, które potencjalni klienci w tym okresie uznali za rzeczy „pierwszej potrzeby”. Pokazuje to, że Polacy w ostatnim czasie wyjątkowo mocno skupiali się na zapewnieniu sobie większej odporności.
Poniżej znajduje się przedstawienie wyników sklepu oferującego kosmetyki i środki pielęgnacyjne.
Porównanie ruchu organicznego w okresie 09.03.2020 – 19.04.2020 z okresem 27.01.2020 – 08.03.2020
Wyniki od końca marca pokazują znaczny wzrost zainteresowania użytkowników produktami na sklepie. Z powodu trudności z uzyskaniem tych samych produktów stacjonarnie zdecydowana większość klientów przeniosła się do online w celu zakupienia swoich kosmetyków. To sprawia, że obecnie wiele osób może pozostać przy formie online zakupów kosmetyków.
Przedstawienie wyników w czasie pandemii dla sklepu oferującego nawozy i produkty do ogrodów.
Porównanie ruchu organicznego w okresie 09.03.2020 – 19.04.2020 z okresem 27.01.2020 – 08.03.2020
Kolejną witryną jest sklep ogrodniczy, który od końca marca zyskuje w sesjach z kanału Organic.
Porównanie ruchu organicznego w okresie 09.03.2020 – 19.04.2020 z okresem 27.01.2020 – 08.03.2020
Powyższe wyniki dla branży ogrodniczej jasno pokazują, jak pandemia wpłynęła pozytywnie na wyniki wielu pozycjonowanych sklepów. Przez nadmiar czasu potencjalni klienci zaczęli rozglądać się za produktami do ogrodu, chcąc zadbać o swoją przydomową przestrzeń.
Porównanie ruchu organicznego w okresie 09.03.2020 – 19.04.2020 z okresem 27.01.2020 – 08.03.2020
Strona z branży turystycznej zanotowała spadki z powodu wstrzymanych lotów samolotowych i wycieczek. Widać doskonale jak po ogłoszeniu pandemii nastąpił zdecydowany spadek użytkowników na stronie.
Porównanie ruchu organicznego w okresie 09.03.2020 – 19.04.2020 z okresem 27.01.2020 – 08.03.2020
Witryny oferujące prezenty na różne okazje w czasie pandemii zanotowały spadki. Nie ma się co dziwić – wszystkie spotkania urodzinowe, imieninowe i inne zostały odwołane. Pokazuje to, że aktualnie kupowanie prezentów nie należy do priorytetów użytkowników.
Porównanie ruchu organicznego w okresie 09.03.2020 – 19.04.2020 z okresem 27.01.2020 – 08.03.2020
Na powyższych wynikach widać jak strona z branży budowlanej odnotowała spadki z powodu sytuacji związanej z koronawirusem. Takie spadki są spowodowane zmniejszonym zainteresowaniem budowaniem czy zakupem mieszkań.
Porównanie ruchu organicznego w okresie 09.03.2020 – 19.04.2020 z okresem 27.01.2020 – 08.03.2020
Strona z branży turystycznej zanotowała spadki co jest widoczne z powodu wstrzymanych lotów samolotowych i wycieczek. Widać doskonale jak po ogłoszeniu pandemii nastąpił zdecydowany spadek użytkowników na stronie.
Z powodu ograniczeń nałożonych przez rząd ucierpiało wiele firm, ale wiele zyskało z zupełnie innych powodów. Wynik uzyskany w ciągu ostatnich kilku tygodni zależał przede wszystkim od rodzaju oferowanych usług. Z powodu pandemii potencjalni klienci musieli mocniej zastanawiać się nad wydatkami, ponieważ przyszłość stała się niepewna. Unikali robienia nieprzemyślanych zakupów, a każdą złotówkę przed jej wydaniem kilkukrotnie oglądali z każdej strony.
Jeśli witryna oferowała usługi związane ze zdrowiem, kosmetykami czy sportem, odnotowywała ona wzrosty. Natomiast jeśli była to strona firmy z branży budowlanej, upominkowej lub związana z podróżami, to można zaobserwować znaczące spadki.
Obecnie gospodarka krajowa powoli zostaje „odblokowywana” i można spodziewać się stopniowej poprawy wyników. Trzeba mieć też na uwadze, że pandemia koronawirusa może w przyszłości mieć kolejne odsłony.
Sprzedaż online w obecnej sytuacji jest bardzo istotnym segmentem rynku i pokazuje, że dzięki działaniom SEO wiele firm może przetrwać ciężkie czasy. E-commerce wciąż się rozwija, a to sprawia, że zainteresowanie zakupami online będzie jeszcze wzrastać.
Jeśli sprawdzimy zainteresowanie użytkowników hasłem „koronawirus”, zobaczymy, że choć do pewnego momentu było ono na bardzo wysokim poziomie, to obecnie widoczny jest już trend spadkowy.
Wykres z Google Trends – dane dla Polski dla ostatnich 90 dni
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.