Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Jak oceniać i optymalizować działania w Social Mediach?

6 min 202
Dagmara Konewecka | 20.07.2021

Z tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego optymalizacja działań w social media jest ważna,
  • jak wygląda analiza mediów społecznościowych firmy lub marki,
  • jakich narzędzi należy używać do optymalizacji pracy,
  • na co zwracać uwagę w działaniach internetowych.

„Nie optymalizuj pod konwersję, tylko pod przychody”.

Neil Patel

Optymalizacja social media - bo czas to pieniądz

Rozwój mediów społecznościowych jest priorytetem dla wszystkich naszych klientów. Aby skutecznie rozwijać swoją obecność w social mediach, należy stworzyć odpowiednią strategię. Ponadto równie ważne jest poznanie swoich odbiorców oraz stałe ocenianie i optymalizowanie działań na platformach marketingowych. Skuteczny marketing w mediach społecznościowych wymaga nie tylko zwiększania liczby kliknięć, ale także utrzymywania zaangażowania użytkowników i klientów zainteresowanych publikowanymi treściami. Dobre praktyki marketingowe w rezultacie prowadzą do przychodów. 

Analityka działań w mediach społecznościowych - klucz do optymalizacji

Na początku rozważań, warto zadać pytanie: "na jakich kanałach social media Twoja firma jest już aktywna?". Najbardziej znane sieci społecznościowe na świecie to Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn, TikTok, Pinterest Snapchat oraz Tumblr. Obecność na tych kanałach ma kluczowe znaczenie dla reputacji, promocji i wiarygodności Twojej firmy.

Analityka mediów społecznościowych to proces monitorowania, zbierania i analizowania danych z sieci społecznościowych. Jest on używany przez marketerów do zrozumienia wydajności mediów społecznościowych, monitorowania kluczowych metryk mediów społecznościowych i tworzenia raportów dotyczących mediów społecznościowych. A poprawna ocena i analiza danych prowadzi w rezultacie do optymalizacji mediów.

Najlepsze narzędzia do analizy mediów społecznościowych

Analityka prowadzonych social mediów pomoże Ci zrozumieć, które z Twoich działań i strategii w mediach społecznościowych są skuteczne, a które nie. Pozwala to na lepsze zarządzanie i optymalizacje czasu, zasobów i budżetu.

  1. Google Analytics to jeden z najlepszych sposobów na poznanie grupy docelowej użytkowników odwiedzających Twoją witrynę. W ramach tego narzędzia, możemy uzyskać wiedzę na temat tego:
  • które kanały social media konwertują najlepiej/najczęściej,
  • które platformy społecznościowe zapewniają największy ruch na stronie,
  • ilu potencjalnych klientów i innych konwersji uzyskuje Twoja firma z mediów społecznościowych,
  • jaki content przynosi najlepsze wyniki.

Za pomocą tych danych będziesz w stanie przeprowadzić optymalizację kampanii reklamowych oraz działań marketingowych w mediach społecznościowych. A w rezultacie optymizację budżetu marketingu. Google Analytics pomoże w zdefiniowaniu celów oraz w badaniu wyników sprzedażowych.

Google Analytics

2. Parametry UTM + Google Analytics dadzą Ci dokładniejsze dane, w które treści i kanały social media generują ruch i konwersje. UTM'y bardzo dokładnie informują, ile osób wchodzi w interakcję z Twoimi treściami i trafia do Twojego sklepu. Możesz także określić, które wpisy przyciągają uwagę i są najbardziej „klikalne”, aby w przyszłości dostosować działania komunikacji w mediach społecznościowych. 

Campaign URL Builder

3. Facebook Business Suite, Creator Studio and Facebook Insights, czyli narzędzia pomocnicze przy Facebook, które pozwalają mierzyć:

  • zaangażowanie na profilu i posty,
  • zasięg postów,
  • skuteczność reklam na facebooku.

Dodatkowo dzięki Facebookowi dowiesz się więcej na temat swojej grupy docelowej odbiorców. Oraz na temat działań jakie podejmuje konkurencja. Będziesz mógł również zarządzać umiejscowieniami reklam Twojej marki lub firmy.

Creator Studio

4. Supermetrics to jedno z najbardziej innowacyjnych narzędzi, dzięki któremu możesz zaimportować wszystkie dane z wielu źródeł danych, takich jak Google Analytics, Facebook, YouTube, Twitter, Instagram i przekształcić je w arkusze kalkulacyjne i dokumenty. Istotne wskaźniki takie jak zasięg organiczny, zasięg płatny, zasięg viralowy, zasięg całkowity, zaangażowanie użytkowników, nowe polubienia są doskonałymi wytycznymi do optymalizacji, opracowywania i wdrażania analityki internetowej, mediów społecznościowych i szeroko pojętego marketingu online.

Supermetrics

5. Socialinsider to narzędzie, które pozwala użytkownikom, na dokonywania analizy porównawczej konkurencji i raportowania w mediach społecznościowych. Obsługuje ono wszystkie główne sieci marketingu internetowego: Facebooka, Instagrama, Twittera, Linkedina, YouTube'a i TikToka. Za pomocą Socialinsidera można przeglądać content publikowany przez konkurencję i szczegółowe informacje dotyczące dowolnego konta social media.

Socialinsider

6. NapoleonCat to jedno z narzędzi do optymalizacji obsługi klienta i działań w mediach społecznościowych. Umożliwia agencjom, marketerom i właścicielom firm:

  • zarządzanie wieloma kanałami mediów społecznościowych,
  • planowanie publikacji w mediach społecznościowych,
  • analizę wyników marketingowych,
  • monitorowanie i porównywanie z konkurencją - współpracę w zespołach,
  • automatyzację procesów raportowania z Facebookiem, Messengerem , Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube.

NapoleonCat

Media społecznościowe - kluczowe działania

Twoimi sprzymierzeńcami w budowaniu, a następnie w optymalizowaniu biznesu w social mediach są liczby i analiza tych liczb. Prawidłowe zaplanowanie działań pomoże osiągnąć rezultaty i przybliży Cię do realizacji założonych celów.

Lista #MustToDo:

  • Wyznaczenie zadań i celów działalności w social mediach to jedne z pierwszych działań, jakie należy podjąć podczas opracowywania strategii,
  • Podjęcie decyzji w ramach, których serwisów nastąpi dystrybucja treści (które konkretne platformy social media są najbardziej odpowiednie, jeśli chodzi o naszą branżę),
  • Podjęcie działań SEO na stronie internetowej,
  • Przeprowadzenie analizy użytkowników oraz grup docelowych,
  • Przygotowanie komunikacji i analiza treści reklamowych,
  • Konfiguracja kampanii reklam Google i na Facebooku.

„E-marketing bez analizy jest jak chodzenie w jaskini bez latarki”.

Lolson Zawadzki

Dagmara Konewecka

Social Media Executive

W pracy zajmuje się prowadzeniem social mediów. Skupia się na działaniach opartych o analitykę, nie zapominając o kreatywności i niesztampowych rozwiązaniach. Jej największą pasją są sneakery, które kolekcjonuje oraz kultura Japonii.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.