Rozwój mediów społecznościowych jest priorytetem dla wszystkich naszych klientów. Aby skutecznie rozwijać swoją obecność w social mediach, należy stworzyć odpowiednią strategię. Ponadto równie ważne jest poznanie swoich odbiorców oraz stałe ocenianie i optymalizowanie działań na platformach marketingowych. Skuteczny marketing w mediach społecznościowych wymaga nie tylko zwiększania liczby kliknięć, ale także utrzymywania zaangażowania użytkowników i klientów zainteresowanych publikowanymi treściami. Dobre praktyki marketingowe w rezultacie prowadzą do przychodów.
Na początku rozważań, warto zadać pytanie: “na jakich kanałach social media Twoja firma jest już aktywna?”. Najbardziej znane sieci społecznościowe na świecie to Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn, TikTok, Pinterest Snapchat oraz Tumblr. Obecność na tych kanałach ma kluczowe znaczenie dla reputacji, promocji i wiarygodności Twojej firmy.
Analityka mediów społecznościowych to proces monitorowania, zbierania i analizowania danych z sieci społecznościowych. Jest on używany przez marketerów do zrozumienia wydajności mediów społecznościowych, monitorowania kluczowych metryk mediów społecznościowych i tworzenia raportów dotyczących mediów społecznościowych. A poprawna ocena i analiza danych prowadzi w rezultacie do optymalizacji mediów.
Analityka prowadzonych social mediów pomoże Ci zrozumieć, które z Twoich działań i strategii w mediach społecznościowych są skuteczne, a które nie. Pozwala to na lepsze zarządzanie i optymalizacje czasu, zasobów i budżetu.
Za pomocą tych danych będziesz w stanie przeprowadzić optymalizację kampanii reklamowych oraz działań marketingowych w mediach społecznościowych. A w rezultacie optymizację budżetu marketingu. Google Analytics pomoże w zdefiniowaniu celów oraz w badaniu wyników sprzedażowych.
2. Parametry UTM + Google Analytics dadzą Ci dokładniejsze dane, w które treści i kanały social media generują ruch i konwersje. UTM’y bardzo dokładnie informują, ile osób wchodzi w interakcję z Twoimi treściami i trafia do Twojego sklepu. Możesz także określić, które wpisy przyciągają uwagę i są najbardziej „klikalne”, aby w przyszłości dostosować działania komunikacji w mediach społecznościowych.
3. Facebook Business Suite, Creator Studio and Facebook Insights, czyli narzędzia pomocnicze przy Facebook, które pozwalają mierzyć:
Dodatkowo dzięki Facebookowi dowiesz się więcej na temat swojej grupy docelowej odbiorców. Oraz na temat działań jakie podejmuje konkurencja. Będziesz mógł również zarządzać umiejscowieniami reklam Twojej marki lub firmy.
4. Supermetrics to jedno z najbardziej innowacyjnych narzędzi, dzięki któremu możesz zaimportować wszystkie dane z wielu źródeł danych, takich jak Google Analytics, Facebook, YouTube, Twitter, Instagram i przekształcić je w arkusze kalkulacyjne i dokumenty. Istotne wskaźniki takie jak zasięg organiczny, zasięg płatny, zasięg viralowy, zasięg całkowity, zaangażowanie użytkowników, nowe polubienia są doskonałymi wytycznymi do optymalizacji, opracowywania i wdrażania analityki internetowej, mediów społecznościowych i szeroko pojętego marketingu online.
5. Socialinsider to narzędzie, które pozwala użytkownikom, na dokonywania analizy porównawczej konkurencji i raportowania w mediach społecznościowych. Obsługuje ono wszystkie główne sieci marketingu internetowego: Facebooka, Instagrama, Twittera, Linkedina, YouTube’a i TikToka. Za pomocą Socialinsidera można przeglądać content publikowany przez konkurencję i szczegółowe informacje dotyczące dowolnego konta social media.
6. NapoleonCat to jedno z narzędzi do optymalizacji obsługi klienta i działań w mediach społecznościowych. Umożliwia agencjom, marketerom i właścicielom firm:
Twoimi sprzymierzeńcami w budowaniu, a następnie w optymalizowaniu biznesu w social mediach są liczby i analiza tych liczb. Prawidłowe zaplanowanie działań pomoże osiągnąć rezultaty i przybliży Cię do realizacji założonych celów.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.