Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Jak tworzyć angażujące posty na Facebook'u?

6 min 202
Paulina Pytel | 25.08.2021

Nie od dziś wiadomo, że social media to jeden z istotniejszych kanałów do komunikacji marki z fanami. Zbudowanie zaangażowanej społeczności na profilach firmowych w social mediach to klucz do sukcesu wizerunkowego, ale również sprzedażowego. Nie ma jednego złotego środka na tworzenie angażujących treści. Nasze działania musimy dopasować do grupy docelowej i do specyfiki brandu. Inaczej tworzy się treści angażujące dla marek premium, a inaczej fanów lubiących luźniejszy content, w każdym z tych przypadków kluczem do sukcesu jest poznanie grupy odbiorców i dopasowanie do nich właściwych typów postów.

Z tego tekstu dowiesz się:

  • jak tworzyć posty na Facebooku, które angażują,
  • jak angażować konkursami,
  • jak tworzyć angażujący content wideo,
  • czym przykuć uwagę odbiorców tworząc wpisy publikowane na Facebooku.

banner social media

Czasami mniej znaczy więcej!

W swojej pracy zaobserwowałam, że tworzenie angażujących treści na profile social media wcale nie musi być trudne i czasochłonne. Kiedyś często bardzo długo myślałam nad koncepcją i kreacją. Niestety, w większości tych przypadków okazywało się, że im bardziej skomplikowane i wymyślne rzeczy tworzyłam tym mniejszy był z tego efekt, który mogłam obserwować na przykład w postaci niskiej liczby komentarzy w postach. Pomyślałam, że być może skuteczniejsze będą proste treści, które nie będą wymagały od odbiorców wiele wysiłków. Na początku postawiłam na proste pytania otwarte dzięki którym udało mi się zbierać sporo komentarzy, a przy okazji poznawałam moją grupę odbiorców. O co pytać odbiorców w takich liniach postów? Najlepiej postawić na rzeczy związane z tematyką prowadzonego przez nas profilu. Jeśli np. odpowiadamy za komunikację na fanpage 'u marki fashion możemy zapytać naszych użytkowników o to czy np. wolą spodnie czy spódnicę lub jaki jest kolor ich ulubionego ubrania, ile mają par butów, co noszą w torebce etc. Zazwyczaj ten typ postów wzbudza bardzo duże zaangażowanie wynika to z niskiego progu wejścia w interakcję odbiorcy z marką.

post z pytaniem otwartym

Konkursy i morze możliwości, które nam otwierają!

Jeśli myślę o poście na zaangażowanie, to zawsze w pierwszej kolejności przychodzi mi do głowy konkurs. Jeśli chodzi o Facebooka to spektrum możliwości mamy ogromne. Należy zwrócić tylko uwagę na właściwie skonstruowany regulamin. Ważne przy tworzeniu koncepcji jest to, żeby dopasować próg wejścia do nagrody, którą chcemy zaoferować odbiorcom. Im cenniejsza, tym zadanie powinno być trudniejsze. Niestety, może się to negatywnie przełożyć na zaangażowanie poszczególnych osób i konkurs może nie przełożyć się na wysokie zasięgi. Dlatego na początku rekomenduję zacząć od formatów postów konkursowych z niższym progiem wejścia, ale też z niższą wartością nagrody. Warto stworzyć treści, które zmotywują osoby biorące udział do dodawania komentarzy pod postami np. w postaci zdjęć, wideo lub krótkich tekstów zawierających informacje dlaczego właśnie do niego ma trafić nagroda.

konkurs na facebooku - przykład grafiki

Dobrze zorganizowany konkurs na Facebooku nie tylko angażuje, ale również sprzedaje!

Kolejnym rodzajem działania są konkursy, w których content pozyskiwany od odbiorców możemy wykorzystać w celach promocyjnych naszej marki. Przykładem takiego formatu są posty w których zachęcamy odbiorców do dzielenia się treściami (np. w postaci zdjęć), na których pojawiają się produkty marki. Warto wtedy zadać pytanie, czy możemy je wykorzystać na naszym fanpage'u, po uzyskaniu zgody dodać w copy link do produktu i voila mamy gotowego posta sprzedażowego!

angażujące posty - konkurs na facebooku

 

Przykład wykorzystania contentu konkursowego w celach sprzedażowych

Głosowanie za pomocą reakcji sposobem na zdobycie zainteresowania postem i zbadania preferencji grupy odbiorców!

Chcesz wiedzieć co podoba się Twoim odbiorcom - postaw na posta w którym na zdjęciu/grafice umieścisz popularne emotikony przy danym produkcie, dzięki temu poznasz preferencje Klientów i zdobędziesz reakcje, które przełożą się wyższe zaangażowanie. Mitem jest, że Facebook tnie zasięgi takich postów - wystarczy tutaj zastosować promocję pod aktywność.

Facebook - post z głosowaniem reakcjami

Facebook - post z głosowaniem na reakcje

Podczas tworzenia contentu nie zapomnij o formacie live wideo!

Jednym ze skuteczniejszych sposobów na pobudzenie odbiorców fanpege'a jest wykorzystanie livev'ów. Pamiętaj tylko, by ich temat był przemyślany i właściwie dobrany do grupy fanów. Pomysłami wartymi uwagi są zdecydowanie formaty z grami i zabawami - dzięki nim użytkownicy szybko się angażują, a przy okazji możemy ich zainteresować ofertą naszego sklepu online.

Live - Koło Fortuny

Live - memory

Jak napisać posta, który będzie angażował?

Tutaj po pierwsze musimy sobie odpowiedzieć, do kogo piszemy. Jeśli naszym odbiorcom podobają się nietypowe treści, to takie musimy im dostarczać. Zawsze bardzo dobrze sprawdza się Real Time Marketing - dopasowanie copy w oparciu o najnowsze wydarzenia z którymi większość społeczeństwa jest na bieżąco to często strzał w 10-tkę. Warto pamiętać o tym, żeby wpis był połączony z działalnością firmy dla której powstaje. To bardzo istotny element układanki, bo chcemy angażować ludzi, którzy są zainteresowani naszym produktem. Jednym z najbardziej angażujących formatów są również posty pokazujące naszym odbiorcom życie firmy "od kuchni" - warto o tym pisać i wrzucać zdjęcia obrazujące to. Jeśli masz możliwość to pytaj swoich fanów o zdanie - większość osób lubi się nim dzielić.

Przykład posta na facebooku z dopasowanym językiem do grupy odbiorców, który porusza ważny aspekt społeczny :)

Podsumowując...

Nie ma jednego złotego środka na budowanie zaangażowania, ale kluczem do sukcesu jest zbudowanie lub poznanie (w przypadku rozwiniętego fanpage'a) fanów i sprawdzenie na co reagują. Jedno jest pewne - bez tego nie da się osiągnąć sukcesu w social mediach, który wpływa pozytywnie nie tylko na wizerunek firmy, ale także na działania sprzedażowe!

Paulina Pytel

Head of Social Media

Od pięciu lat zajmuje się marketingiem z zamiłowania i własnego wyboru. W swojej codziennej pracy kieruje się filozofią #GrowWithUs. Wszystkie działania opiera o #DataDriven dzięki, czemu jej skuteczność jest wysoka. Odpowiadała za wdrożenie i stworzenie subusługi live'a dla e-commerce w PromoTraffic, która zakończyła się sporym sukcesem. W wolnych chwilach spędza czas z bardzo niesfornym psem, czyta książki i szuka inspiracji w codziennym życiu, które mogłaby wprowadzić jako marketingowe nowości u swoich Klientów.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.