Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

Jak w procesie internacjonalizacji Google może nam pomóc? Podsumowanie eventu Google&Promotraffic Export Agency

4 min 225
PromoTraffic | 16.07.2019

W miniony piątek zorganizowaliśmy w siedzibie Google spotkanie z naszymi obecnymi i potencjalnymi Klientami, aby poruszyć zagadnienia związane z internacjonalizacją. Przygotowana przez nas prezentacja zawierała wskazówki dotyczące wprowadzenia marki na nowy rynek. Mieliśmy także możliwość omówienia otrzymanych od Google danych i wyników badań dotyczących zachowania w Internecie pokolenia Z oraz typowych barier przy internacjonalizacji e-handlu. Organizację tego typu wydarzeń umożliwia nam status Partnera Google, co jest dla naszej agencji dużym wyróżnieniem.

Trendy i wyzwania związane z prowadzeniem biznesu na zagranicznych rynkach

Spotkanie rozpoczęliśmy od przedstawienia statystyk, które jasno wskazują, że coraz więcej osób ma dostęp do Internetu i chętniej korzysta z niego do wykonywania transakcji zakupowych. Zgodnie z szacunkami w 2021 roku aż 20% sprzedaży w Internecie będzie transgraniczna1. Co warte podkreślenia, dane wskazują, że sprzedaż transgraniczna wzrośnie z 137 miliardów € w 2018 roku do 137 miliardów € w 2020 roku, a następnie do 245 miliardów € w 2022 roku2. Tej tendencji sprzyja wiele czynników, m.in. ograniczenia lokalnego rynku i ekspansja konkurencji. Chociaż zalet wyjścia ze swoim biznesem poza granice własnego kraju jest wiele, trzeba liczyć się także z pewnymi przeszkodami, np. biurokracją czy problemami z finansowaniem.

Bez względu jednak na potencjalne utrudnienia, internacjonalizacja jest obecnie silnym trendem sprzedaży w Internecie, którego nie można bagatelizować. Samą internacjonalizację omówiliśmy w kontekście podróży z wyróżnieniem takich etapów jak:


•    planowanie, 
•    budowanie,
•    skalowanie.

Działania poparte odpowiednimi narzędziami

Aby prowadzone działania w sieci miały sens, niezbędne jest wdrożenie narzędzi analitycznych, które pozwolą nam na poznanie naszych potencjalnych klientów oraz ich potrzeb, a także ruchów konkurencji. Na spotkaniu rozmawialiśmy o funkcjach takich narzędzi jak: Google Analitics, Keyword Planner czy Similar Web. Nasz CEO, Robert Stolarczyk, przedstawił także narzędzie Market Finder, z którego można dowiedzieć się m.in., na którym z rynków jest największy potencjał na określone produkty oraz jakie formy płatności i dostawy są najbardziej popularne w danym kraju. 

Na koniec spotkania Performance Director, Krystian Kucharski, przedstawił case naszego klienta SneakerStudio, u którego udało nam się wyskalować biznes na 20 rynków zagranicznych przy ponad 500% wzroście przychodów. 

Cieszy nas, że uczestnikami eventu było kilkanaście zaprzyjaźnionych z nami przedstawicieli branży eCommerce. Tych, którzy z różnych przyczyn nie mogli brać w nim udziału, uspokajamy: kolejne spotkanie odbędzie się we wrześniu w Krakowie. Zależy nam na wspieraniu polskiej branży eCommerce w wychodzeniu na zagraniczne rynki, dlatego chętnie bierzemy udział w tego typu inicjatywach.

Myślisz o wprowadzeniu swojej marki na rynki zagraniczne? Przeczytaj artykuł dotyczący potencjalnych kosztów z tym związanych: Jak wybrać rynek ekspansji zagranicznej i czy naprawdę sprowadza się to do CPC? 

 

Źródła:

1. eMarketer, Overview of Global Ecommerce

2. 23% of ecommerce in Europe is cross-border

PromoTraffic

PromoTraffic

Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie – w oczekiwaniu na nowe teksty polecamy przejrzeć nasze archiwum!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.