Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Jesteś z tej branży? Koniecznie zacznij działać na Pintereście!

6 min 525
Karina Węgrzyn | 02.06.2021

Z tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego Pinterest to kanał sm, którym warto się zainteresować,
  • jak wygląda komunikacja na Pintereście,
  • jakie branże powinny zacząć działać na portalu,
  • na co zwracać uwagę w działaniach.

Na czym polega skuteczna komunikacja marki w social media?

Profile firmowe w mediach społecznościowych wpływają pozytywnie na wizerunek marki, jej rozpoznawalność oraz budowanie zaufania i przychylności innych użytkowników. Coraz częściej obserwujemy, że w niektórych branżach Facebook, Instagram czy YouTube niestety przestały już wystarczać. Aby więc zdobywać nowe wyświetlenia, zwiększyć sprzedaż czy wypromować stronę, musisz zacząć szukać nowych rozwiązań i kanałów dotarcia do odbiorców. W ostatnim czasie w Polsce popularność zyskał amerykański serwis Pinterest.com, którego potencjał możesz wykorzystać do budowania swojej marki. Pamiętaj jednak, że wszystko, co umieszczasz na Pinterest może być przez innych użytkowników przepinane, reprodukowane oraz modyfikowane.

banner social media

Czym jest Pinterest?

Pinterest, to serwis społecznościowy oparty przede wszystkim o treści wizualne. Użytkownicy Pinteresta mogą znaleźć tam masę zdjęć, pomysłów i inspiracji na interesujące ich tematy. W jaki sposób przyciągnąć ich uwagę? Przede wszystkim używając wysokiej jakości atrakcyjnych zdjęć, które niosą ze sobą wartość.  Warto zaznaczyć, że Pinterest jest jedną z największych wyszukiwarek wizualnych zaraz po po Google i YouTube. A wyszukiwarka to słowa kluczowe, czyli działa podobnie, jak Google: gdy wpisujemy odpowiednie słowa kluczowe, algorytmy dopasowują je do naszych zainteresowań. Co więcej, Pinterest sugeruje nam dopasowane słowa kluczowe poszerzające już te wcześniej wpisane. Pamiętajmy, że Pinterest "czyta" obrazy, dlatego mają one ogromne znaczenie, w procesie komunikacji dedykowanej dla grupy docelowej. Użytkownicy Pinteresta rzadko używają ogólnych słów podczas wyszukiwania. Skupiają się na konkretnych problemach, które chcą rozwiązać, co oznacza, że używają związanych z nimi, często bardzo specyficznych haseł. Dlatego rozszyfrowanie najlepszych słów kluczowych oraz potrzeb z jakimi przychodzą Twoi odbiorcy, są istotną częścią sukcesu na Pintereście. Podsumowując, zanim cokolwiek zrobisz, musisz wiedzieć, jakie są Twoje najważniejsze słowa kluczowe.

Na czym polega Pinterest i jak wygląda komunikacja na tym portalu?

Na portal możemy spoglądać z poziomu użytkownika, lub w przypadku założenia konta biznesowego - z poziomu marki. Jak zapewne wiecie, Pinterest można przyrównać do wirtualnej tablicy korkowej, na której „przypina się” różnego rodzaju materiały (najczęściej zdjęcia). Na źródło inspiracji wskazuje też nazwa Pinterest.

Dlaczego właśnie Pinterest będzie odpowiedni dla Twojego biznesu?

Warto zaistnieć w serwisie Pinteresta

Pinterest to właściwy kanał do poszerzania zasięgu marki, rozpowszechniania treści i generowania ruchu dla sklepu, bloga, czy strony firmowej. Pinterest wpływa na to, które produkty ludzie kupują, na to, które marki wybierają i ile wydają. Duża liczba użytkowników Pinterest korzysta z platformy do badania decyzji zakupowych przed zakupem, a wielu kupuje coś, co znaleźli na stronie. Aby w pełni zrozumieć potencjał działań marki na Pintereście postanowiłam przyjrzeć się bliżej funkcjom, które serwis udostępnia zarówno użytkownikom jak i markom. 

Celem przeciętnego internauty korzystającego z Pinteresta nie jest publikowanie własnych pomysłów lub materiałów, lecz zapisywanie treści, które uzna za wartościowe, na później np. dla inspiracji, w celach zakupowych lub innych. Pinterest łączy w sobie medium społecznościowe, katalog oraz wyszukiwarkę treści.

Kim są użytkownicy portalu? 

Szczegółowe dane demograficzne wskazują, że 67% użytkowników serwisu stanowią kobiety. Najliczniejsza grupa to kobiety w wieku 40-54 lat (18% wszystkich użytkowników). Według danych Gemiusa Pinterest ma w Polsce 2 944 450 użytkowników. Warto się bliżej im przyjrzeć, ponieważ to właśnie z myślą o nich kreujemy komunikację na profilach firmowych.

Jakie branże najlepiej nadają się na Pinteresta?

Jednymi z najpopularniejszych kategorii branży na Pintereście są moda i uroda, podróże, kuchnia czy wystrój wnętrz. Dużą popularnością cieszą się przede wszystkim kategorie, w których zamieszczane są materiały charakteryzujące się wysoką estetyką i jakością wizualną. Użytkownicy zazwyczaj kolekcjonują zdjęcia, które ich inspirują, czy rzeczy, o których marzą. 

Najpopularniejsze kategorie branży na Pintereście

Badania pokazują, że 85% kobiet w wieku 25-54 lat wykorzystuje Pinteresta do planowania „momentów z życia”, takich jak dekorowanie nowego domu (43%), wyjazd na wakacje (50%) albo planowanie imprez - np. wesel lub urodzin. Pinterest jest więc źródłem inspiracji.

Moda i Uroda:

Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych

Jeśli zajmujesz się branżą Fashion, możesz przedstawiać za pomocą pinów w najlepszym świetle produkty, które będą inspiracją dla osób szukających pomysłów na stylizacje. Warto wspomnieć, że Pinterest daje wiele możliwości prezentowania produktów w najlepszej odsłonie. Dodatkowo w przypadku sklepu e-commerce, masz opcję płatnej promocji pinów z nastawieniem na założony cel biznesowym jakim może być np. ruch na stronie lub dokonanie konwersji.

Podróże:

Wyszukiwarka obrazów w social media

W branża turystycznej to właśnie fotografia jest nieodłącznym elementem, który bez wątpienia wpływa na klientów oraz ich decyzje zakupowe. Przed wykupieniem wymarzonego wyjazdu, podróż potencjalnego klienta zaczyna się właśnie od przeglądania interesujących zdjęć. Wybór miejsca podróży właściwie opiera się na wizualnym przedstawieniu atrakcji, dlatego profil na Pintereście będzie elementem strategii promocyjnej każdego hotelu czy agencji turystycznej.

Kuchnia:

Zacznij budowanie kulinarnego profilu

Fotografia kulinarna wywołuje wiele emocji, obraz jest ucztą zmysłów, ale także przekazuje informacje o jakości i stylu życia. Dlatego prowadzenie konta przez firmy gastronomiczne ma ogromną wartość dając możliwość zaprezentowania oferty kulinarnej jak z najlepszej strony.

Wystrój wnętrz:

Wykorzystaj potencjał swojej branży

Branże wnętrzarskie także mają spory potencjał zaistnieć na kanale Pinteresta. Materiały wizualne są kluczem do sukcesu i ważną częścią komunikacji firm oraz architektów. Bez wątpliwości warto zainwestować czas i energię w zorganizowanie profesjonalnej sesji zdjęciowej, której celem będzie promocja w mediach, czy reklama produktu. Idealna oprawa wizualna, może przynieść zaskakujące efekty.

Zrób to sam:

Podobno jeden obraz potrafi powiedzieć więcej niż tysiąc słów. Dlatego taką popularnością cieszą się piny w postaci samouczków- ikonografik, które przedstawiają, jak w prosty sposób, ręcznie wykonać ozdobę, poduszkę, czy dekorację ścienną. Potencjałem do komunikacji będą branże typu e-commerce, które w swojej ofercie posiadają akcesoria niezbędne do wykonania tego typu dekoracji.

Czym są piny?

Przykładowy pin

Piny, to w głównej mierze zdjęcia, grafiki, animacje, które są publikowane na poszczególnych tablicach. Są określane również jako wizualne zakładki, które zachowują w Pintereście łącza do innych stron z ilustrującym je zdjęciem i opisem. Funkcja pinów jest zbliżona do działania postów na Facebooku. Zastanawiasz się, jaka powinna być najlepsza grafiką do pina? Odpowiedź jest prosta: możesz wykorzystać zwykłe zdjęcie z sesji, zdjęcie produktowe ze sklepu, zdjęcie używane. W przypadku, gdy nie mają one proporcji skutecznych na Pintereście, możesz je w łatwy sposób zmienić bezpośrednio w panelu tworzenia pina.

Czym są tablice na Pintereście?

Przykładowe tablice pinteresta, marka H&M

Tablice to przestrzeń na profilu, w której dodawane są piny według uznanych i przypisanych kategorii. Każdy użytkownik Pinteresta, może publikować własne tablice lub łączyć publikowane materiały z innymi użytkownikami za pomocą tablic grupowych. Jeśli natomiast chcemy, aby tablice były widoczne tylko dla nas, możemy stworzyć tablice ukryte, które będą zablokowane dla pozostałych użytkowników.

Konto biznesowe dlaczego warto je założyć ?

Założenie konta firmowego daje administratorowi dostęp do zaawansowanych statystyk (Pinterest Analytics), umożliwia dodanie lokalizacji, czy też adresu strony internetowej.  To tylko kilka z licznych zalet, które towarzyszą tej funkcji. Serwis ciągle się rozwija i umożliwia użytkownikom konta firmowego prowadzenie płatnych kampanii oraz sprzedaż katalogową, poprzez wgrywanie całych katalogów produktów, które następnie prezentowane są użytkownikom w formie pinów.

Czym jest Tag Pinteresta?

 

Wykorzystaj Tag Pinteresta jak tylko chcesz

To nic innego, jak fragment kodu, który dodaje się do witryny, aby umożliwić Pinterestowi śledzenie osób odwiedzających witrynę oraz działań podejmowanych przez nich w witrynie po wyświetleniu reklamy na Pintereście. Dzięki temu możesz zmierzyć skuteczność reklam na Pintereście i zrozumieć podejmowane przez użytkowników w witrynie działania, zwane również konwersjami, po wyświetleniu reklamy lub po zareagowaniu na nią. Składa się z:

  • Kodu podstawowego: kod podstawowy to najważniejszy element tagu Pinteresta i należy umieścić go na każdej stronie witryny.
  • Kodu zdarzenia: kody zdarzeń umieść na stronach, na których chcesz śledzić określone konwersje, czyli działania podejmowane przez użytkowników w witrynie.

Jeśli zainteresował Cię ten temat i chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszam do obejrzenia mojego webinaru na YouTube: http://bit.ly/_Pinterest_dla_E-commerce

Karina Węgrzyn

Promotraffic

W pracy skupia się na nieszablonowym podejściu do każdego z realizowanych projektów. Z branżą social media związana od ponad dwóch lat. Jej pasją jest makijaż i analiza kolorystyczna. W wolnych chwilach szlifuje swoje umiejętności językowe.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.