Home Blog Marketing aplikacji mobilnych 2022 – skuteczne sposoby promocji aplikacji mobilnej

Marketing aplikacji mobilnych 2022 – skuteczne sposoby promocji aplikacji mobilnej

Czas czytania : 5 min
28 lutego 2022

Z tego artykułu dowiesz się:

Stworzenie interesującej, innowacyjnej i dobrze działającej aplikacji mobilnej jest na pewno bardzo czasochłonne, ale to tylko początek pracy, jaką musimy wykonać, aby odnieść sukces w świecie mobile. Wielu przedsiębiorców wie, w jaki sposób stworzyć aplikację, ale nie ma pojęcia, jak ją wypromować. Rynek aplikacji mobilnych jest bardzo konkurencyjny, a reklamowanie aplikacji w odpowiedni sposób może być niezwykle trudne, zwłaszcza gdy chcemy zaistnieć w mocno konkurencyjnej branży lub nie posiadamy ogromnego budżetu marketingowego. Łatwo jest wyobrazić sobie efekt końcowy – miliony użytkowników pobierających aplikację i opowiadających o niej swoim znajomym. Niestety, osiągnięcie takiego rezultatu udaje się nielicznym. 

Na początku jednak odpowiedzmy sobie na pytanie: “Czy warto próbować?”.

Potencjał rynku aplikacji mobilnych

Obecnie w sieci dostępne jest prawie 5 milionów aplikacji mobilnych, z czego:

Według danych ze statisica.com aplikacje mobilne mają wygenerować ponad 935 miliardów dolarów przychodów do 2023 roku.

Kilka ciekawostek na temat aplikacji mobilnych

Powyższe dane pokazują, że aplikacje mobilne już na dobre zagościły w naszej świadomości, a ich popularność stale rośnie. Brak obecności firm w sklepach mobilnych może skutkować ogromnymi stratami finansowymi i wizerunkowymi dla wielu z nich, a dla przynajmniej części z nich jest to być albo nie być wśród użytkowników.

statystyki pobrań aplikacji moblinych

Dlaczego marketing aplikacji mobilnych jest ważny?

Prawda jest taka, że większość aplikacji mobilnych w sklepie Play oraz App Storze nie generuje żadnego ruchu. W związku z tym istnieje nikła szansa, że bez dodatkowych, przemyślanych działań marketingowych uda nam się podbić rynek aplikacji mobilnych. Z jednej strony jest to demotywujące, ponieważ nawet najlepsza aplikacja ma niewielkie szanse obronić się samą jakością. Z  drugiej większa bariera wejścia na rynek może być korzystna np. w sytuacji, w której to konkurenci muszą nadrabiać straty wobec naszej aplikacji. Dzięki podjęciu odpowiednich działań promocyjnych jesteśmy w stanie wyróżnić się spośród tłumu i zachęcić użytkowników do pobrania właśnie naszej aplikacji.

Marketing aplikacji mobilnych – 5 sprawdzonych sposobów promocji

1. Pozycjonowanie aplikacji mobilnych, czyli ASO

App store optimization to nic innego jak działania, których celem jest poprawa widoczności aplikacji mobilnych w sklepie Google czy Apple. Podobnie jak w przypadku pozycjonowania stron, również tutaj istotną rolę odgrywają słowa kluczowe, które powinny się znaleźć w odpowiednich miejscach na stronie naszej aplikacji m.in w tytule aplikacji, adresie URL czy jej opisie. Aby wiedzieć, czego szukają potencjalni użytkownicy, warto wykonać analizę słów kluczowych i dopiero na jej podstawie wykonać działania optymalizacyjne. W trakcie analizy można posiłkować się wynikami wyszukiwania, konkurencyjnymi landing pagami/opisami aplikacji podobnych, jak również profesjonalnymi narzędziami do ASO takimi jak np. AppTweak. Podobnie jak w przypadku tradycyjnego pozycjonowania, również w ASO istnieje wiele czynników, które mają wpływ na pozycję naszej aplikacji. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują:

Ze względu na stopień skomplikowania całego procesu w konkurencyjnych branżach warto usługę pozycjonowania aplikacji powierzyć firmom specjalizującym się w ASO.

2. Stworzenie strony internetowej promującej aplikację mobilną

Oprócz działań prowadzonych w sklepach, warto zadbać o stworzenie strony internetowej promującej aplikację. Dzięki niej możemy bezpośrednio i pośrednio wpływać na widoczność aplikacji. W ramach działań contentowych (na przykład w formie bloga) powinniśmy tworzyć treści przeznaczone dla naszej grupy docelowej i w ten sposób gromadzić przyszłych użytkowników aplikacji. Własna strona tworzy ogrom możliwości i daje szansę na zwiększenie widoczności w sieci na dodatkowe słowa kluczowe.  Dodatkowo mamy szansę “zająć” więcej miejsca w wynikach wyszukiwania np. dla części zapytań w wyszukiwarce Google wyświetlają się zarówno propozycje aplikacji do pobrania, jak i klasyczne wyniki:

aplikacja mobilna w wynikach wyszukiwania

Oczywiście, własna strona internetowa to świetne miejsce do umieszczenia linków do swojej aplikacji, a przypomnijmy, że jest to jeden z czynników rankingowych.

3. Promocja aplikacji mobilnych na stronach zewnętrznych

Część działań związanych z promocją aplikacji może pełnić kilka funkcji. I tak na przykład pozyskiwanie linków do strony aplikacji chociażby z for internetowych czy publikacji artykułów sponsorowanych może być świetnym sposobem na dotarcie do nowych użytkowników.

reklama aplikacji mobilnej w formie artkułu sponsorowanego

Pozyskiwaniu nowych klientów może się odbywać w różnych miejscach w internecie i poza nim. 

3. Jak promować aplikację mobilną dzięki influencerom?

Niezwykle korzystne może być również skupienie się na budowaniu relacji z influencerami. Są to osoby z Twojej branży, które mają wpływ na rynek poprzez media społecznościowe np. poprzez Facebook, Instagram, YouTube, Tiktok czy własny blog. Pojedyncza wzmianka od influencera z odpowiednimi zasięgami może natychmiast doprowadzić do tysięcy pobrań Twojej aplikacji, a także długofalowo wpłynąć na sukces kampanii. Oczywiście, taka współpraca to również świetna okazja na pozyskanie kolejnych linków do Twojej strony czy aplikacji.

4. Reklama aplikacji w mediach społecznościowych

Podobnie jak marketing innych rodzajów biznesu, reklama aplikacji mobilnych wymaga interakcji z przedstawicielami grupy docelowej – i nie ma lepszego sposobu na zaangażowanie niż własne profile w mediach społecznościowych. 

Są one doskonałą okazją do wprowadzenia aspektu człowieczeństwa w interakcji z użytkownikami. W rezultacie strona aplikacji w mediach społecznościowych może być wypełniona wspaniałymi zdjęciami klientów, komentarzami użytkowników, historiami, które angażują fanów i zwolenników. Finalnie, “social proof” przełożą się na pobrania aplikacji.

Media społecznościowe to miejsce, w którym komunikacja marketingowa rozkwita ponieważ nasze komunikaty mają okazję rezonować. Użytkownikom Twojej aplikacji zapewniamy miejsce, w którym mogą zadawać pytania, czerpać inspirację i angażować się w społeczność podobnie myślących osób. Osiągnięcie wymaganego rezultatu wymaga zaangażowania, tworzenia odpowiedniego contentu oraz czasem wsparcia reklamami Facebook Ads. 

5. Reklama aplikacji – wykorzystanie PR

Sposób, w jaki przedsiębiorstwo jest przedstawiane przez media, odgrywa dużą rolę w tym, jak konsumenci postrzegają samą markę i aplikację. Podczas jej reklamowania ważne jest, aby media nie tylko mówiły o aplikacji, ale aby mówiły w pozytywnym świetle. Aby wykorzystać relacje z mediami na wczesnym etapie, możesz rozważyć wynajęcie agencji PR. Przekonanie dziennikarzy do Twojej aplikacji będzie połową sukcesu w działaniach wizerunkowych.

6. Promocja swojej aplikacji mobilnej dzięki reklamom

Aby wypromować swoją aplikację mobilną i przyspieszyć jej rozwój, zharmonizuj ASO z reklamami. Dwa główne płatne kanały reklamowe sklepu App Store to Apple Search Ads i Google App Campaign. W obu przypadkach można uruchomić kampanie instalacji aplikacji, tak aby nakłonić większą liczbę użytkowników do jej pobrania. 

Dzięki reklamom możemy tworzyć grupy odbiorców na podstawie m.in demografii, a także zainteresowań. W odróżnieniu do tradycyjnego pozycjonowania, reklamy aplikacji mobilnych mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie aplikacji. 

Główna pułapka w promocji aplikacji mobilnej

Marketing aplikacji mobilnych to niełatwe zadanie, w którym czyha na nas wiele pułapek. Główną jest zbytnia koncentracja na promocji aplikacji przy jednoczesnym zapominaniu o usprawnianiu i rozwoju samej aplikacji. Użyteczność, przyjazność i wyjątkowości samej aplikacji powinna być w każdym momencie na pierwszy miejscu – w końcu ciężko zachęcać użytkowników do korzystania z aplikacji, której nikt nie potrzebuje. Liczba instalacji aplikacji, koszt pozyskania użytkownika, efektywność i analityka kampanii oraz wiele inne kwestii nigdy nie powinny przysłonić samego rozwoju aplikacji.

 

 

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic 
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.