Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

PPC

Odkryj możliwości nowych rozszerzonych reklam tekstowych – czyli o sile Google AdWords

5 min 850
Aneta Piętoń | 06.10.2016

W lipcu 2016 roku Google wprowadził zmiany w wielkości reklam tekstowych, które sam określał jako „największe zmiany od premiery systemu AdWords w ciągu ostatnich 15 lat”. Nowe reklamy tworzone są w tym samym miejscu, co wcześniejsze, jednak zapewniają więcej miejsca na treść niż uprzednio istniejące, standardowe reklamy tekstowe. Dzięki temu możemy przekazywać bardziej skuteczne i precyzyjne teksty reklamowe.

Dlaczego taka zmiana?

Google na bieżąco wprowadza szereg modyfikacji. Po usunięciu prawej kolumny w sieci wyszukiwania, także wyświetlane reklamy tekstowe doczekały się aktualizacji. W świecie ciągłych rewolucji technologicznych użytkownicy coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych, mających dostęp do Internetu. Google chcąc nadążyć za zmianami, próbuje ułatwić korzystanie z wyszukiwarki także ze smartfonów. Celem stworzenia rozszerzonych reklam jest to, aby wyświetlały się one w ten sam sposób zarówno na desktopach, jak i na ekranach telefonów komórkowych.

Na czym dokładnie polega modyfikacja?

Rozszerzone reklamy tekstowe różni od standardowych reklam tekstowych kilka znaczących elementów:

  • Dwie linie nagłówka zamiast jednej – w wyniku wprowadzonych zmian zwiększyła się liczba nagłówków z jednego do dwóch. Dzięki temu w jednym nagłówku możemy wprowadzić większą ilość tekstu w ilości do 30 znaków, zamiast 25
  • Jedna linia tekstu zamiast dwóch – w nowych reklamach tekstowych występuje jedna linia tekstu do 80 znaków, zamiast dwóch po 35 znaków
  • Domena wyświetlanego URL zawiera adres URL docelowego adresu – w rozszerzonych reklamach tekstowych nie ma już pola, wymagającego wpisanie wyświetlanego adresu URL. Obecnie wyświetlany URL automatycznie zawiera docelowy adres URL, a dodatkowo możemy tworzyć dwie określone ścieżki po 15 znaków. Dzięki nim można pokazać, gdzie dotrze użytkownik po kliknięciu w reklamę
     

Podgląd z tworzenia rozszerzonej reklamy tekstowej:

Nowe, rozszerzone reklamy tekstowe zwiększają skuteczność swojego działania na urządzeniach mobilnych. Tworząc kolejne wersje reklamy, nie musimy już wybierać opcji dla urządzeń mobilnych, dzięki czemu reklamy tworzone są automatycznie w odpowiednim formacie zarówno na smartfony, jak i na komputery. Podgląd standardowej reklamy na komputerze:

Podgląd rozszerzonej reklamy na komputerze:

 

 Podgląd standardowej reklamy na mobile:  

Podgląd rozszerzonej reklamy na mobile: 

Jak wykorzystywać nowe rozszerzone reklamy tekstowe?

W nowych reklamach długość tekstu jest prawie dwukrotnie zwiększona. Pojawił się dodatkowy nagłówek. Dzięki temu możemy przekazać większą ilość informacji, poprawiając w ten sposób jeden z najważniejszych współczynników CTR. Tworząc reklamy tekstowe, pamiętaj o:

  • wykorzystaniu limitu wszystkich znaków – Google oferuje nam więcej miejsca na dotarcie do potencjalnych użytkowników, dlatego staraj się w pełni wykorzystać wszystkie znaki i w ten sposób dotrzeć do pożądanej grupy docelowej
  • optymalizacji nagłówków - dwa nagłówki są doskonałą okazją do zawarcia kluczowych informacji, które mogą zadecydować o kliknięciu Twojej reklamy. Pamiętaj, że właśnie nagłówki są najczęściej czytane przez użytkowników, dlatego umieszczaj w nich wartościowe słowa kluczowe. Dodatkowo warto przemyśleć konstrukcję tworzenia nagłówków, ponieważ na ekranie komputera wyświetlane są w jednej linii i oddzielane za pomocą myślnika, a w przypadku urządzeń mobilnych drugi nagłówek może zostać przeniesiony do drugiej linii tekstu.
  • dodaniu rozszerzeń reklam – dzięki nim nasza reklama będzie zawierała dodatkowe informacje, zwiększała zajmowaną pozycję reklamową, a tym samym wpływa na skuteczność i kliknięcia reklamy.
  • dodaniu CTA – w tekście reklamy, opisując szczegóły naszej oferty, warto zawrzeć słowa zachęcające do działania. Należy pamiętać, że wcześniej występował podział na urządzenia mobilne i desktopy, przez co mogliśmy różnicować CTA np. „Zadzwoń!”, „Sprawdź!” i tak dalej. Teraz tej funkcji nie ma, więc nasze przekazy powinny zostać ujednolicone i trafiać zarówno do właścicieli komputerów, smartfonów, jak i tabletów. 

 

Przykład wyświetlania rozszerzonej reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania:

Przykład wyświetlania standardowej reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania:

W wyniku właściwej optymalizacji kampanii produktowej, przy wykorzystaniu rozszerzonych reklam tekstowych, zwiększamy efekt synergii - reklamy wzajemnie na siebie wpływają, docierając do naszych potencjalnych klientów. Zajmując większą powierzchnię reklamową, zwiększamy prawdopodobieństwo zobaczenia reklamy przez użytkownika i pozyskania nowego leada.

Przykład efektu synergii pomiędzy rozszerzonymi reklamami tekstowymi i reklamami PLA: 

Od kiedy obowiązują tylko rozszerzone reklamy?

Do 31 stycznia 2017 roku możemy tworzyć reklamy w wersji standardowej i rozszerzonej. Po tym czasie nie będzie można już stosować reklam standardowych, ale będą one nadal wyświetlane. Tylko rozszerzone reklamy tekstowe będzie można tworzyć i edytować. Na razie nie wiadomo, kiedy reklamy w wersji standardowej zostaną przez Google usunięte.

Jaka jest skuteczność nowych reklam?

Wprowadzone zmiany są ukłonem w stronę użytkowników i reklamodawców. W nowej wersji reklamy zawierają prawie o 50% więcej znaków, dodatkowo nie ma podziału na mobile i pozostałe urządzenia. Dzięki większej ilości znaków reklamodawcy mogą w sposób kreatywny przekazać treść reklamową, a użytkownicy otrzymują więcej informacji, co przekłada się wzrost wartościowego ruchu na stronie. Google na podstawie testów A/B stwierdził, że nowe, rozszerzone reklamy tekstowe mają nawet o 20% wyższy CTR niż reklamy standardowe.

Na co zwracać uwagę, wdrażając nowe reklamy?

Zmiany wprowadzone przez Google w zakresie tworzenia reklamy dają nam możliwość rozbudowy naszej reklamy tekstowej, ale z drugiej strony stawiają przed nami nowe wyzwania. Musimy przyzwyczaić się do tworzenia nowych reklam, a wszelkie wprowadzane przez nas zmiany muszą zostać przeanalizowane i przemyślane. Wdrażając rozszerzone reklamy pamiętaj o:

  • testowaniu – stwórz kilka reklam w grupie, aby sprawdzić skuteczność zróżnicowanych rozwiązań. Stosuj różne nagłówki i CTA, a następnie oceń ich efekty;
  • dodatkowym miejscu – wykorzystaj je z głową. Pamiętaj, że dodatkowe miejsce musi być spożytkowane w jak najlepszy sposób na rozwinięcie treści. Poinformuj potencjalnego klienta o konkretnych usługach i promocjach, używając chwytliwych tekstów;
  • jakości – nie dopisuj dodatkowych treści do reklam standardowych, jeśli stworzą one niespójne i nielogiczne nagłówki. Stwórz nowe rozszerzone reklamy tekstowe od początku.

Podsumowanie:

Wprowadzając nowe rozszerzone reklamy tekstowe, Google zwiększył ilość znaków możliwych do wykorzystania o prawie 50%. Ostatnie zmiany są dużym krokiem w kierunku urządzeń mobilnych. Musimy mieć jednak na uwadze, że samo zwiększenie powierzchni reklamowej nie czyni naszej reklamy sukcesem. Wszystkie wprowadzone zmiany wymagają czasu, testowania, mierzenia, sprawdzania, a przede wszystkim kreatywnego podejścia specjalisty Google AdWords.

Aneta Piętoń

Senior PPC Specialist

w PromoTraffic piastuje stanowisko starszego specjalisty PPC. Jest odpowiedzialna za planowanie, tworzenie i optymalizację kampanii płatnych w systemie Google Ads i Facebook Ads. W czasie wolnym preferuje aktywny wypoczynek – twierdzi, że fitness to zawsze dobry pomysł, a długim spacerom się nie odmawia.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.