Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Organizujemy E-Commerce Export Summit - przeczytaj naszą relację z wydarzenia!

2 min 886
PromoTraffic | 12.12.2019

Pod koniec listopada nasza agencja zorganizowała w Krakowie event poświęcony internacjonalizacji polskich firm z branży e-commerce. Wśród uczestników znaleźli się zarówno przedsiębiorcy, którzy już odnotowali pierwsze sukcesy na rynkach zagranicznych, jak i ci, którzy dopiero planują postawienie pierwszych kroków w tym obszarze. Jak przebiegło całe wydarzenie? Przeczytaj naszą relację!

Promotraffic o prowadzeniu biznesu na rynkach zagranicznych

Podczas eventu swoje wystąpienie pt. "Jak zaplanować i uruchomić kampanię eksportowe dla ecommerce w oparciu o narzędzie Google Market Explorer i nie tylko" zaprezentował CEO Promotraffic - Robert Stolarczyk. Celem prezentacji było przede wszystkim ukazanie procesu, jaki należy przejść w obszarze planowania, realizacji i optymalizacji, przygotowując się do eksportu.

Nasz CEO omówił tendencje dotyczące handlu internetowego na arenie międzynarodowej, pokazał dane dotyczące sprzedaży transgranicznej dla 16 największych rynków w Europie oraz procentowe wyliczenia obejmujące odsetek ludzi korzystających na co dzień z internetu i zamawiających przesyłki online. 

Następnie przedstawił narzędzia, które są pomocne w prowadzeniu biznesu na rynkach zagranicznych:

  • Google Analytics,
  • Keyword Planner,
  • Consumer Barometer,
  • Google Trends,
  • Similar Web,
  • Google Market Explorer.

Z wystąpienia można było również dowiedzieć się wielu przydatnych informacji o metodach płatności, tendencjach związanych z zachowaniem użytkowników w sieci oraz tego, jak obsługa klienta wpływa na decyzje zakupowe.

W dalszej części spotkania swoje wystąpienie "Case study ekspansji Sneakerstudio.pl na 20+ rynków zagranicznych w 18 miesięcy" wygłosił Krystian Kucharski, wiceprezes Promotraffic. Podzielił się z uczestnikami czynnikami stojącymi za sukcesem prowadzonych przez nas działań na rynkach międzynarodowych dla klienta SneakerStudio. Z tym brandem rozpoczęliśmy prace na rynku polskim, dołączając kolejne rynki do działań reklamowych zgodnie z rentownością i lejkiem zakupowym. Głównym obszarem były działania PPC w Google Ads i Facebook Ads.

Kampanie Google Ads i Facebook Ads wspierane są narzędziami opartymi o maszynowe uczenie się tj. Whoop Apps, ROIHunter, Revealbot, PPC Bee, Orbiter, Spaceboost oraz Feedink.

W celu weryfikacji potencjału rynków i priorytetów z nimi związanych, PromoTraffic wykorzystuje rozwiązanie  Google Market Explorer, które precyzyjnie potrafi zarekomendować rynki do ekspansji w danej kategorii e-commerce. Chęć osiągania coraz lepszych wyników nie maleje: celem marki jest dynamiczny wzrost przychodów idący w parze z otwarciem nowych rynków zagranicznych. 

Nie było Cię na spotkaniu? Zainteresowane osoby kuluarami tej współpracy, zapraszamy do obejrzenia poniższego wideo:

Wyjątkowi goście i inspirujące rozmowy 

W programie wydarzenia nie mogło zabraknąć również interesujących wystąpień pozostałych uczestników! O czym toczyły się rozmowy?

Agata Barczyk (Product Marketing Manager Google) przedstawiła prezentację "Cyfrowy eksport - dlaczego powinieneś w to zainwestować", a Marcin Cejmer (Sales Director marki Świat Przesyłek) w czasie wystąpienia "Jak opanować logistykę na rynki zagraniczne w ecommerce" opowiedział o obszarach nowoczesnych rozwiązań logistycznych dla e-commerce.

Miłosława Gwóźdź (Partner GP Kancelaria) skupiła się na rynku niemieckim, analizując go pod kątem aspektów prawnych dla e-commerce. Uczestnicy mogli dowiedzieć się, jakie faktycznie kroki warto podjąć, zanim zacznie się sprzedawać na tym rynku, co robić, a czego unikać.

W przerwach między wystąpieniami było wystarczająco dużo czasu, aby się lepiej poznać, wymienić się doświadczeniami i omówić wyzwania, przed którymi stoi branża.

Internacjonalizacja w branży e-commerce - wyzwania i szanse 

Naszej agencji przyświeca idea wspierania i popularyzacji wiedzy na temat prowadzenia biznesu na rynkach zagranicznych, czego zorganizowany event E-commerce Export Summit jest najlepszym dowodem. Nie byłoby to oczywiście możliwe bez naszej znajomości tych zagadnień i posiadania właściwych narzędzi i  odpowiednich kompetencji. Sprawdź, dlaczego warto postawić na naszą agencję, jeśli planujesz kampanię na rynkach zagranicznych.

Powodzenie wydarzenia dało nam pewność, że takie spotkania są potrzebne, dlatego osoby, których nie było z nami w tym roku, już teraz zapraszamy na następną edycję! 

O szczegółach poinformujemy w stosownym momencie, a teraz zachęcamy do obejrzenia video prosto z E-Commerce Export Summit: 

PromoTraffic

PromoTraffic

Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie – w oczekiwaniu na nowe teksty polecamy przejrzeć nasze archiwum!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.