– w jaki sposób z Internetu korzystają użytkownicy w Słowacji,
– jak wygląda oraz w jaki sposób rozwija się rynek e-commerce w Słowacji,
– czy warto zainwestować w rynek e-commerce na Słowacji.
Według danych Internet World Stats z grudnia 2020 w Słowacji z internetu korzystało 4,6 mln użytkowników, co daje 84,8% penetracji. Liczba internautów na Słowacji między 2020, a 2021 wzrosła o ponad 111 tys. użytkowników (+2,4%). Zakłada się, że będzie ona miała tendencję wzrostową (Źródło).
W Słowacji użytkownicy korzystają z internetu zazwyczaj wybierając desktopy (55,8%) oraz urządzenia mobilne (42.2%), które z każdym rokiem zyskują na popularności. Liczba osób posługujących się telefonem komórkowym do surfowania po internecie wzrosła przeciągu roku ponad 17% według danych Data Reportal.
Źródło: DATA REPORTAL
Rynek e-commerce w Słowacji w porównaniu do roku 2019 wzrósł o 17%. Zakupy online zostały dokonane przez 56,8% użytkowników. Wartość rynku e-commerce w Słowacji w 2020 roku wyniosła 0,8 mld Euro. Szacuje się, że rynek e-commerce w Słowacji wzrośnie w 2021 roku do 1,4 mld Euro (Źródło).
Zakupy elektroniczne zostały dokonane przez ponad 2,6 mln użytkowników. Z zakupów online najczęściej korzysta grupa wiekowa 25-34 lata, a według Statistical Office Of The Slovak Republic 40% konsumentów wydaje średnio na zakupy od 100 – 500 Euro.
Słowacy w 2020 roku najchętniej kupowali odzież (67,4%) i kosmetyki. Trzecie miejsce na podium zajęły produkty spożywcze. Słowacy chętnie korzystają z możliwości rezerwacji online hoteli oraz podróży. Jest to dla nich wygodna i często najbardziej korzystna forma zakupów.
Konsumenci rynku e-commerce w Słowacji zwracają szczególną uwagę na ceny produktów. Chętnie korzystają z porównywarek cenowych oraz sprawdzają komentarze i oceny dotyczące produktów. Badania wykazały, że 75% użytkowników w Słowacji uważa za najważniejszą cechę strony internetowej łatwość w jej obsłudze. Startujące e-commerce powinny dostosować swoją stronę nie tylko pod względem wizualnym, ale też tworzyć ją zgodnie z dobrymi praktykami UX.
Według Statistical Office Of The Slovak Republic 86,3 % osób, które w 2019 roku robiły zakupy online, wybrało w roku 2020 słowackiego sprzedawcę. 36,2% konsumentów zdecydowało się na zakupy produktów od sprzedawców z innych krajów UE. (Źródło)
Słowacja zajmuje czołowe miejsce pod względem wyboru metody płatności za pobraniem. Aż 72% wszystkich transakcji jest realizowanych poprzez wybór tej metody (Źródło). Słowacy korzystają również z możliwości płatności kartą oraz z bramek płatniczych.
Preferowana dostawa przez Słowaków to dostarczenie przesyłki pod wskazany adres. Na drugiej pozycji wyklarowały się punkty odbioru zamówionych towarów.
Na słowackim rynku e-commerce działa obecnie ponad 12 tys. sklepów internetowych. Jest to stosunkowo niewielki rynek, który z roku na rok dynamicznie wzrasta. Inwestując w słowacki e-commerce należy pamiętać o dostosowaniu sklepu pod względem językowym. W Słowacji popularny jest nie tylko język ojczysty, ale również bliskiego sąsiada. Ponad 47,7% osób korzysta na co dzień z języka Czeskiego. Warto uwzględnić go podczas chęci zainwestowania w Słowacji rynek e-commerce.
Słowacja stanowi atrakcyjny rynek zbytu ponieważ:
Chcesz rozwinąć swój e-commerce poza granicami Polski? Chętnie pomożemy Ci stworzyć profesjonalną strategię opartą o nowoczesne narzędzia oraz zapewnimy fachowe prowadzenie działań marketingowych, które zwiększy efektywność Twojego e-biznesu.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.