Home Blog Poznaj zagraniczne rynki e-commerce: Słowacja

Poznaj zagraniczne rynki e-commerce: Słowacja

Czas czytania : 3 min
17 sierpnia 2021

Z tego artykułu dowiesz się:

– w jaki sposób z Internetu korzystają użytkownicy w Słowacji,

– jak wygląda oraz w jaki sposób rozwija się rynek e-commerce w Słowacji,

– czy warto zainwestować w rynek e-commerce na Słowacji.

W jaki sposób Słowacy korzystają z intranetu?

Według danych Internet World Stats z grudnia 2020 w Słowacji z internetu korzystało 4,6 mln użytkowników, co daje 84,8% penetracji. Liczba internautów na Słowacji między 2020, a 2021 wzrosła o ponad 111 tys. użytkowników (+2,4%). Zakłada się, że będzie ona miała tendencję wzrostową (Źródło).

W Słowacji użytkownicy korzystają z internetu zazwyczaj wybierając desktopy (55,8%) oraz urządzenia mobilne (42.2%), które z każdym rokiem zyskują na popularności. Liczba osób posługujących się telefonem komórkowym do surfowania po internecie wzrosła przeciągu roku ponad 17% według danych Data Reportal.

Źródło: DATA REPORTAL

Jak wygląda słowacki rynek e-commerce?

Rynek e-commerce w Słowacji w porównaniu do roku 2019 wzrósł o 17%. Zakupy online zostały dokonane przez 56,8%  użytkowników. Wartość rynku e-commerce w Słowacji w 2020 roku wyniosła 0,8 mld Euro. Szacuje się, że rynek e-commerce w Słowacji wzrośnie w 2021 roku do 1,4 mld Euro (Źródło).

Zakupy elektroniczne zostały dokonane przez ponad 2,6 mln użytkowników. Z zakupów online najczęściej korzysta grupa wiekowa 25-34 lata, a według Statistical Office Of The Slovak Republic  40% konsumentów wydaje średnio na zakupy od 100 – 500 Euro.

Słowacy w 2020 roku najchętniej kupowali odzież (67,4%) i kosmetyki. Trzecie miejsce na podium zajęły produkty spożywcze. Słowacy chętnie korzystają z możliwości rezerwacji online hoteli oraz podróży. Jest to dla nich wygodna i często najbardziej korzystna forma zakupów. 

Ścieżka zakupowa w Słowacji 

Konsumenci rynku e-commerce w Słowacji zwracają szczególną uwagę na ceny produktów. Chętnie korzystają z porównywarek cenowych oraz sprawdzają komentarze i oceny dotyczące produktów. Badania wykazały, że 75% użytkowników w Słowacji uważa za najważniejszą cechę strony internetowej łatwość w jej obsłudze. Startujące e-commerce powinny dostosować swoją stronę nie tylko pod względem wizualnym, ale też tworzyć ją zgodnie z dobrymi praktykami UX.

Czy Słowacy dokonują zakupów z zagranicy ?

Według Statistical Office Of The Slovak Republic 86,3 % osób, które w 2019 roku robiły zakupy online, wybrało w roku 2020 słowackiego sprzedawcę. 36,2% konsumentów zdecydowało się na zakupy produktów od sprzedawców z innych krajów UE. (Źródło)

Jakie metody płatności i dostawy preferują Słowacy?

Słowacja zajmuje czołowe miejsce pod względem wyboru metody płatności za pobraniem. Aż 72% wszystkich transakcji jest realizowanych poprzez wybór tej metody (Źródło). Słowacy korzystają również z możliwości płatności kartą oraz z bramek płatniczych. 

Preferowana dostawa przez Słowaków to dostarczenie przesyłki pod wskazany adres. Na drugiej pozycji wyklarowały się punkty odbioru zamówionych towarów. 

Wejście na słowacki rynek e-commerce

Na słowackim rynku e-commerce działa obecnie ponad 12 tys. sklepów internetowych. Jest to stosunkowo niewielki rynek, który z roku na rok dynamicznie wzrasta. Inwestując w słowacki e-commerce należy pamiętać o dostosowaniu sklepu pod względem językowym. W Słowacji popularny jest nie tylko język ojczysty, ale również bliskiego sąsiada. Ponad 47,7% osób korzysta na co dzień z języka Czeskiego. Warto uwzględnić go podczas chęci zainwestowania w Słowacji rynek e-commerce. 

Słowacja stanowi atrakcyjny rynek zbytu ponieważ:

Chcesz rozwinąć swój e-commerce poza granicami Polski? Chętnie pomożemy Ci stworzyć profesjonalną strategię opartą o nowoczesne narzędzia oraz zapewnimy fachowe prowadzenie działań marketingowych, które zwiększy efektywność Twojego e-biznesu. 

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic 
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.

Jak bardzo podobał Ci się ten wpis?

Kliknij i oceń

Średni rating 0 / 5. Głosowanie 0

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?