Home Blog Social Insider: główne źródło weryfikacji konkurencji w Social Mediach

Social Insider: główne źródło weryfikacji konkurencji w Social Mediach

Czas czytania : 5 min
07 stycznia 2022

Z tego tekstu dowiesz się:

“Swoich przyjaciół trzymaj blisko, a wrogów jeszcze bliżej”

Social Insider: Benchmarking i narzędzie do analizy mediów społecznościowych

Czy jako specjalista mediów społecznościowych zadałeś sobie kiedyś pytanie: Co moi konkurenci robią w social media i czy ich strategia jest skuteczna?”.

W PromoTraffic patrzymy na biznes naszych klientów z szerokiej perspektywy, dlatego też obserwujemy również poczynania konkurencji naszych klientów. Pozwala nam to na bezpośrednie rekomendacje i wdrażanie skutecznych strategii marketingu internetowego. Analityka jest tym, co pomaga nam się rozwijać i ewoluować. To dzięki niej stajemy się lepsi w miarę upływu czasu. I nie chodzi tu tylko o analizę biznesu klienta, ale również o analizę jego konkurencji.

Przeprowadzając analizę konkurencji korzystamy między innymi z Socialinsider, narzędzia do analizy mediów społecznościowych, które zapewnia pełny wgląd w strategię cyfrową konkurencji na Facebooku, Instagramie i Twitterze.

Narzędzie dostarcza:

Istnieje wiele powodów, aby dowiedzieć się, co robią Twoi konkurenci.

Dzięki Socialinsider możesz mierzyć, raportować i dokonywać kompleksowej analizy mediów społecznościowych w różnych kanałach, takich jak dla Twojej marki na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedIn, YouTube i TikTok., zrozumieć wydatki na reklamę, uzyskać dogłębny wgląd w dowolny profil społecznościowy lub hashtag, przeprowadzić benchmarking konkurencji i stworzyć gotowe raporty prezentacyjne.

źródło: Social Insider

Benchmarki branżowe w mediach społecznościowych:

social insider a analityka

raportowanie kampanii w social insider

źródło: Social Insider

 

Czy Twoi konkurenci są lepsi od Ciebie w #socialmedia? Dowiedz się tego z @socialinsidera!

Wyszukaj profil, który chcesz monitorować, zaznacz go i wybierz zakres czasowy – możesz cofnąć się nawet o cały rok danych historycznych!

Kilka sekund później Twój raport jest gotowy. 

Zobacz przegląd aktywności profili i followersów:

przegląd aktywności profili w social insider

źródło: Social Insider

 

Sprawdź wszystkie najlepsze posty w wybranym okresie czasu, użyte hashtagi, typy postów oraz liczbę polubień, komentarzy i całkowite zaangażowanie:

social insider a najlepsze posty

źródło: Social Insider

 

źródło: Social Insider

Zobacz, jak często zamieszczane są nowe treści na dzień po dniu – to pomoże Ci ustalić, jak dużo powinieneś ich publikować:

źródło: Social Insider

Zaangażowanie według typu postu – pomoże zrozumieć,jakie typy treści wywołują większe zaangażowanie (obrazy, filmy, itp.):

śledzenie zaangażowania pod typami postów - wykres przykładowy

źródło: Social Insider

I wreszcie, dzięki Social Insider możesz również dokonywać porównań. Możesz porównać dwie marki obok siebie lub dokonać porównania kilku stron.

źródło: Social Insider

Podstawy analizy konkurencji w mediach społecznościowych

Podczas opracowywania strategii marketingowej w mediach społecznościowych, jedną z rzeczy, od których powinieneś zacząć, jest analiza konkurencji. Pomoże Ci to stworzyć własną, skuteczną kampanię, ale także podpowie, czego unikać i jak wyróżnić się na tle konkurencji. Prawidłowo analizę konkurencji należy rozpocząć od  stworzenia charakterystyki i poznania produktu lub usługi, który chcemy promować – jaki ma charakter, do czego ma służyć i komu. W ten sposób będzie nam łatwiej stworzyć listę podmiotów, które świadczą podobne usługi lub mają w ofercie produkty zbliżone do oferowanych przez nas. Po dokonaniu wyboru i zapoznaniu się z ofertą lub usługami konkurencji możemy już przystąpić do analizy. Powinna ona zawierać wszystkie informacje, które będą przydatne do dalszego planowania i realizacji strategii naszych działań.

Przede wszystkim warto sprawdzić, gdzie pojawia się nasza konkurencja – czy ogranicza się do najpopularniejszego Facebooka, czy może posiada również konta na innych portalach społecznościowych, takich jak Instagram, Twitter, YouTube, czy Tik Tok. Jeśli działa to w danym medium, może to oznaczać, że jest tam grupa docelowa, na których również możemy skupić nasze działania. Warto również pochylić się nad jednym z najważniejszych punktów działań mediów społecznościowych – zaangażowaniem fanów. Ważniejsza od liczby fanów jest informacja o ilości komentarzy i polubień filmów czy postów. Jeśli fani niechętnie wchodzą w interakcje z naszą konkurencją, może to oznaczać, że profil jest albo źle prowadzony i mało atrakcyjny, albo społeczność zainteresowana treścią nie jest zbyt chętna do działania, nie identyfikuje się z marką – a to także wskazówka dla nas. Dobrze sprawdzić, jakie treści publikuje konkurencja – zdjęcia, karuzele, animacje, czy filmy oraz jak poszczególne formaty angażują społeczność.

źródło: Social Insider

Kiedy należy wykonać analizę konkurencji: 

pages summary - screen

źródło: Social Insider

Podsumowanie

Każda analiza konkurencji ma jeden cel – wyciągnięcie wniosków. Jest praktycznie niemożliwe, aby stworzyć udaną strategię brandu bez znajomości swoich konkurentów oraz tego, gdzie i co robią. Dzięki analizie konkurencji jesteśmy w stanie określić, gdzie mamy szansę, aby się pokazać, a gdzie jest luka i gdzie powinniśmy podjąć dodatkowy wysiłek, aby zostać zauważonym, na tle konkurenta, bądź konkurencji. Warto zadać sobie pytanie, które narzędzia powinniśmy stosować, a które nie przynoszą wymiernych rezultatów?

Po opracowaniu i wdrożeniu strategii social media nie możemy jednak zapomnieć o późniejszej cyklicznej analizie konkurencji. Powinniśmy stale monitorować zachowania naszych konkurentów i w razie potrzeby dostosowywać do nich nasze działania. Nasi konkurencji rosną w siłę lub słabną, dokonują restrukturyzacji, a czasem przebranżowienia. Ale też na rynku pojawiają się nowi potencjalni konkurencji, którzy mogą wykorzystać moment nieuwagi i wbić się w pewną niszę, której nie zauważyliśmy wcześniej.  Media społecznościowe obecnie są na tyle dynamiczne, że trzeba reagować zarówno szybko, jak i skutecznie na pojawiające się zmiany.

 

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic 
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracować w kilku obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.

Jak bardzo podobał Ci się ten wpis?

Kliknij i oceń

Średni rating 0 / 5. Głosowanie 0

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?