Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

Social Insider: główne źródło weryfikacji konkurencji w Social Mediach

490
Dagmara Konewecka | 12.01.2022

Z tego tekstu dowiesz się:

  • czym jest narzędzie Social Insider
  • czym jest analiza konkurencji
  • w jaki sposób przeprowadzić analizę konkurencji.

“Swoich przyjaciół trzymaj blisko, a wrogów jeszcze bliżej”

Social Insider: Benchmarking i narzędzie do analizy mediów społecznościowych

Czy jako specjalista mediów społecznościowych zadałeś sobie kiedyś pytanie: Co moi konkurenci robią w social media i czy ich strategia jest skuteczna?”.

W PromoTraffic patrzymy na biznes naszych klientów z szerokiej perspektywy, dlatego też obserwujemy również poczynania konkurencji naszych klientów. Pozwala nam to na bezpośrednie rekomendacje i wdrażanie skutecznych strategii marketingu internetowego. Analityka jest tym, co pomaga nam się rozwijać i ewoluować. To dzięki niej stajemy się lepsi w miarę upływu czasu. I nie chodzi tu tylko o analizę biznesu klienta, ale również o analizę jego konkurencji.

Przeprowadzając analizę konkurencji korzystamy między innymi z Socialinsider, narzędzia do analizy mediów społecznościowych, które zapewnia pełny wgląd w strategię cyfrową konkurencji na Facebooku, Instagramie i Twitterze.

Narzędzie dostarcza:

  • Analizę mediów społecznościowych
  • Statystyki wideo na Facebooku.
  • Analizę hashtagów.
  • Analizę historii na Instagramie.
  • Analizę konkurencji w mediach społecznościowych
  • Raportowanie w mediach społecznościowych
  • Raportowanie kampanii w mediach społecznościowych
  • Pomiar wielokanałowy.

Istnieje wiele powodów, aby dowiedzieć się, co robią Twoi konkurenci.

Dzięki Socialinsider możesz mierzyć, raportować i dokonywać kompleksowej analizy mediów społecznościowych w różnych kanałach, takich jak dla Twojej marki na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedIn, YouTube i TikTok., zrozumieć wydatki na reklamę, uzyskać dogłębny wgląd w dowolny profil społecznościowy lub hashtag, przeprowadzić benchmarking konkurencji i stworzyć gotowe raporty prezentacyjne.

źródło: Social Insider

Benchmarki branżowe w mediach społecznościowych:

  • sprawdzisz, jak Twoja skuteczność wypada w porównaniu z resztą Twojej branży w oparciu o takie dane, jak zaangażowanie, posty, interakcje itp.
  • sprawdzisz konkurencyjne hashtagi,
  • dowiesz się, jakich hashtagów używa Twoja konkurencja w mediach, społecznościowych i jak popularne są wśród jej odbiorców,
  • dowiesz się, które posty są organiczne, a które promowane i zauważysz różnice w zaangażowaniu,
  • zobaczysz liczbę obserwujących Twoją główną konkurencję na każdej platformie mediów społecznościowych oraz to, jak szybko rosną ich profile,
  • porównasz dowolną stronę na Facebooku lub profilu na Instagramie z wybraną branżą,
  • dowiesz się, które kanały konkurencji są najskuteczniejsze,
  • dowiesz się, jakie wskaźniki zaangażowania zyskują podobne konta w każdym kanale mediów społecznościowych, aby zrozumieć, która platforma oferuje więcej możliwości,

social insider a analityka

raportowanie kampanii w social insider

źródło: Social Insider

 

Czy Twoi konkurenci są lepsi od Ciebie w #socialmedia? Dowiedz się tego z @socialinsidera!

Wyszukaj profil, który chcesz monitorować, zaznacz go i wybierz zakres czasowy - możesz cofnąć się nawet o cały rok danych historycznych!

Kilka sekund później Twój raport jest gotowy. 

Zobacz przegląd aktywności profili i followersów:

przegląd aktywności profili w social insider

źródło: Social Insider

 

Sprawdź wszystkie najlepsze posty w wybranym okresie czasu, użyte hashtagi, typy postów oraz liczbę polubień, komentarzy i całkowite zaangażowanie:

social insider a najlepsze posty

źródło: Social Insider

 

źródło: Social Insider

Zobacz, jak często zamieszczane są nowe treści na dzień po dniu - to pomoże Ci ustalić, jak dużo powinieneś ich publikować:

źródło: Social Insider

Zaangażowanie według typu postu - pomoże zrozumieć,jakie typy treści wywołują większe zaangażowanie (obrazy, filmy, itp.):

śledzenie zaangażowania pod typami postów - wykres przykładowy

źródło: Social Insider

I wreszcie, dzięki Social Insider możesz również dokonywać porównań. Możesz porównać dwie marki obok siebie lub dokonać porównania kilku stron.

źródło: Social Insider

Podstawy analizy konkurencji w mediach społecznościowych

Podczas opracowywania strategii marketingowej w mediach społecznościowych, jedną z rzeczy, od których powinieneś zacząć, jest analiza konkurencji. Pomoże Ci to stworzyć własną, skuteczną kampanię, ale także podpowie, czego unikać i jak wyróżnić się na tle konkurencji. Prawidłowo analizę konkurencji należy rozpocząć od  stworzenia charakterystyki i poznania produktu lub usługi, który chcemy promować – jaki ma charakter, do czego ma służyć i komu. W ten sposób będzie nam łatwiej stworzyć listę podmiotów, które świadczą podobne usługi lub mają w ofercie produkty zbliżone do oferowanych przez nas. Po dokonaniu wyboru i zapoznaniu się z ofertą lub usługami konkurencji możemy już przystąpić do analizy. Powinna ona zawierać wszystkie informacje, które będą przydatne do dalszego planowania i realizacji strategii naszych działań.

Przede wszystkim warto sprawdzić, gdzie pojawia się nasza konkurencja - czy ogranicza się do najpopularniejszego Facebooka, czy może posiada również konta na innych portalach społecznościowych, takich jak Instagram, Twitter, YouTube, czy Tik Tok. Jeśli działa to w danym medium, może to oznaczać, że jest tam grupa docelowa, na których również możemy skupić nasze działania. Warto również pochylić się nad jednym z najważniejszych punktów działań mediów społecznościowych - zaangażowaniem fanów. Ważniejsza od liczby fanów jest informacja o ilości komentarzy i polubień filmów czy postów. Jeśli fani niechętnie wchodzą w interakcje z naszą konkurencją, może to oznaczać, że profil jest albo źle prowadzony i mało atrakcyjny, albo społeczność zainteresowana treścią nie jest zbyt chętna do działania, nie identyfikuje się z marką - a to także wskazówka dla nas. Dobrze sprawdzić, jakie treści publikuje konkurencja - zdjęcia, karuzele, animacje, czy filmy oraz jak poszczególne formaty angażują społeczność.

źródło: Social Insider

Kiedy należy wykonać analizę konkurencji: 

  • gdy chcesz zoptymalizować stronę internetową
  • wprowadzić na rynek nowy produkt, czy rozwiązanie 
  • wzmocnić strategię marketingową w social media

pages summary - screen

źródło: Social Insider

Podsumowanie

Każda analiza konkurencji ma jeden cel - wyciągnięcie wniosków. Jest praktycznie niemożliwe, aby stworzyć udaną strategię brandu bez znajomości swoich konkurentów oraz tego, gdzie i co robią. Dzięki analizie konkurencji jesteśmy w stanie określić, gdzie mamy szansę, aby się pokazać, a gdzie jest luka i gdzie powinniśmy podjąć dodatkowy wysiłek, aby zostać zauważonym, na tle konkurenta, bądź konkurencji. Warto zadać sobie pytanie, które narzędzia powinniśmy stosować, a które nie przynoszą wymiernych rezultatów?

Po opracowaniu i wdrożeniu strategii social media nie możemy jednak zapomnieć o późniejszej cyklicznej analizie konkurencji. Powinniśmy stale monitorować zachowania naszych konkurentów i w razie potrzeby dostosowywać do nich nasze działania. Nasi konkurencji rosną w siłę lub słabną, dokonują restrukturyzacji, a czasem przebranżowienia. Ale też na rynku pojawiają się nowi potencjalni konkurencji, którzy mogą wykorzystać moment nieuwagi i wbić się w pewną niszę, której nie zauważyliśmy wcześniej.  Media społecznościowe obecnie są na tyle dynamiczne, że trzeba reagować zarówno szybko, jak i skutecznie na pojawiające się zmiany.

 

Dagmara Konewecka

Social Media Executive

W pracy zajmuje się prowadzeniem social mediów. Skupia się na działaniach opartych o analitykę, nie zapominając o kreatywności, niesztampowych rozwiązaniach i biznesowym podejściu. Jej największą pasją są sneakersy, które kolekcjonuje, kultura Japonii oraz literatura.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Pobierz bezpłatny e-book

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.