Każda firma dba o swoją widoczność w Internecie. W dobie smartfonów najpopularniejszą formą wyszukiwania firm w sieci są mapki Google. Dla użytkowników są one łatwo dostępne i szybkie w obsłudze, a dla właścicieli firm niezwykle proste do stworzenia.
Jak zatem stworzyć wizytówkę w Google Maps?
W przeglądarce internetowej przechodzimy do strony Google.pl i w wyszukiwarce wpisujemy „Google Moja Firma”. Musimy pamiętać, aby cały czas być zalogowanym na koncie Google (np. na poczcie Gmail).
Do naszej wizytówki możemy również dostać się poprzez zalogowanie się na naszą skrzynkę Gmail. Po zalogowaniu klikamy na kwadraciki w prawym górnym rogu, a następnie wybieramy ikonę strony G+.
Następnie w menu po lewej stronie klikamy „Strony”.
Teraz, gdy jesteśmy w panelu „Miejsca dla firm”, możemy zarządzać wszystkimi wizytówkami, jakie posiadamy. Aby dodać wizytówkę, należy kliknąć przycisk po prawej – „Utwórz stronę” .
Następnie wybieramy typ firmy, który pasuje do naszej działalności. Po wyborze typu firmy zostaniemy przekierowani do mapy Google, gdzie w pasku wyszukiwania będziemy musieli wprowadzić nazwę interesującej nas firmy. Gdy firma nie istnieje w mapach Google, pojawi się opcja „Dodaj informacje o swojej firmie”.
Po kliknięciu i wypełnieniu pól adresowych firmy klikamy przycisk „Dalej”. Zostaniemy poproszeni o weryfikację profilu, ale nie musimy tego robić od razu (możemy kliknąć przycisk „Zweryfikuj firmę później”).
Kolejnym etapem jest uzupełnianie informacji w wizytówce i osobnej stronie lokalnej na G+. Stronę tę będziemy mogli wzbogacić o firmowe logo, zdjęcia oraz opis firmy. Dodatkową opcją jest prowadzenie firmowego profilu Google +, co możesz robić, dodając nowe wpisy i zdjęcia. Po uzupełnieniu i optymalizacji wizytówki należy ją zweryfikować, klikając u góry strony „Zweryfikuj teraz”.
Dostępne są cztery sposoby weryfikacji wizytówki. Najprostszym sposobem jest otrzymanie kartki z kodem, którą Google wysyła na podany adres. Standardowy czas oczekiwania na kartkę to około dwa tygodnie. Podczas oczekiwania na PIN nasza wizytówka nie jest aktywna (nie jest widoczna w mapach Google). Dla wybranych firm możliwa jest też weryfikacja wizytówki przez telefon, weryfikacja natychmiastowa i weryfikacja zbiorcza.
W następnym wpisie opiszę, jak przejąć istniejącą wizytówkę i w jakich przypadkach jest to możliwe. Już dziś zapraszam do lektury!
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.