Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

SEO

Tworzymy wizytówkę w mapach Google

5 min 1153
Krzysztof Krzeczowski | 31.08.2015

Każda firma dba o swoją widoczność w Internecie. W dobie smartfonów najpopularniejszą formą wyszukiwania firm w sieci są mapki Google. Dla użytkowników są one łatwo dostępne i szybkie w obsłudze, a dla właścicieli firm niezwykle proste do stworzenia.

Czemu służą i czym są wizytówki w mapach Google?

  1. Przede wszystkim potwierdzają wiarygodność firmy. Zainteresowany użytkownik dostaje rzetelną informację: „jesteśmy firmą X, zajmujemy się tą branżą, nasze biuro znajduje się w tym miejscu”. Dodatkowo wszystkie te informacje przedstawione są graficznie i zawierają dane dodatkowe, jak np. godziny otwarcia.
  2. Wizytówki to skuteczna forma reklamy. Pozwalają graficznie odróżnić się od konkurencji i zwrócić uwagę użytkownika.
  3. Dobrze zoptymalizowana wizytówka ma wpływ na działania SEO. Jeżeli dobrze ją sformatujesz, istnieje możliwość, że pojawi się ona również w ogólnych wynikach wyszukiwania, np. na hasło „weterynarz kraków”.

Jak zatem stworzyć wizytówkę w Google Maps?

W przeglądarce internetowej przechodzimy do strony Google.pl i w wyszukiwarce wpisujemy „Google Moja Firma”. Musimy pamiętać, aby cały czas być zalogowanym na koncie Google (np. na poczcie Gmail).

Do naszej wizytówki możemy również dostać się poprzez zalogowanie się na naszą skrzynkę Gmail. Po zalogowaniu klikamy na kwadraciki w prawym górnym rogu, a następnie wybieramy ikonę strony G+.  

 

 

Następnie w menu po lewej stronie klikamy „Strony”.  

Teraz, gdy jesteśmy w panelu „Miejsca dla firm”, możemy zarządzać wszystkimi wizytówkami, jakie posiadamy. Aby dodać wizytówkę, należy kliknąć przycisk po prawej - „Utwórz stronę” .

Następnie wybieramy typ firmy, który pasuje do naszej działalności. Po wyborze typu firmy zostaniemy przekierowani do mapy Google, gdzie w pasku wyszukiwania będziemy musieli wprowadzić nazwę interesującej nas firmy. Gdy firma nie istnieje w mapach Google, pojawi się opcja „Dodaj informacje o swojej firmie”.

Po kliknięciu i wypełnieniu pól adresowych firmy klikamy przycisk „Dalej”. Zostaniemy poproszeni o weryfikację profilu, ale nie musimy tego robić od razu (możemy kliknąć przycisk „Zweryfikuj firmę później”).  

Kolejnym etapem jest uzupełnianie informacji w wizytówce i osobnej stronie lokalnej na G+. Stronę tę będziemy mogli wzbogacić o firmowe logo, zdjęcia oraz opis firmy. Dodatkową opcją jest prowadzenie firmowego profilu Google +, co możesz robić, dodając nowe wpisy i zdjęcia. Po uzupełnieniu i optymalizacji wizytówki należy ją zweryfikować, klikając u góry strony „Zweryfikuj teraz”.

  

Weryfikacja firmowej wizytówki na Google Maps

Dostępne są cztery sposoby weryfikacji wizytówki. Najprostszym sposobem jest otrzymanie kartki z kodem, którą Google wysyła na podany adres. Standardowy czas oczekiwania na kartkę to około dwa tygodnie. Podczas oczekiwania na PIN nasza wizytówka nie jest aktywna (nie jest widoczna w mapach Google). Dla wybranych firm możliwa jest też weryfikacja wizytówki przez telefon, weryfikacja natychmiastowa i weryfikacja zbiorcza.

W następnym wpisie opiszę, jak przejąć istniejącą wizytówkę i w jakich przypadkach jest to możliwe. Już dziś zapraszam do lektury!    

Krzysztof Krzeczowski

PromoTraffic

Pełni żalu i bólu zawiadamiamy, że osoby piszącej ten tekst nie ma już wśród nas, pracowników PromoTraffic. Jesteśmy pewni, że doświadczenie zdobyte w naszej firmie sprawiło, że radzi sobie ona wyśmienicie w dalszym życiu zawodowym i wszystko u niej dobrze. Spodobał Ci się ten artykuł? Dołożyliśmy starań, by pozostałe były równie dobre i ciekawe! Piszemy o aktualnych tematach branżowych, śledzimy najnowsze trendy, analizujemy rynek i dzielimy się doświadczeniem. Wpisy na PromoBlogu pojawiają się mniej lub bardziej regularnie, ale nie uświadczycie tu „martwej ciszy”, jesteśmy pełni życia!

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.