Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe? Dowiedz się więcej o Adwords na sterydach

PPC

Jak uzyskać 40 000 zł/mc na kampanie AdWords Google Grants dla fundacji

5 min 5624
Aneta Piętoń | 30.01.2017

Zapoznaj się z poniższym artykułem, a dowiesz się, jak uzyskać darmową reklamę w Google o wartości 40 000 zł miesięcznie. Dzięki płatnym kampaniom AdWords będziesz mógł promować swoją organizację zupełnie za darmo.

Czym jest program Google Ad Grants?

Google Ad Grants to program stworzony w 2003 r. przez firmę Google. Wszystkie organizacje non-profit po spełnieniu wymogów formalno-prawnych mogą bezpłatnie promować swoją działalność w Google. Obecnie miesięczny budżet na kampanie płatne w Google AdWords wynosi 10 000$ miesięcznie.

Dla kogo jest przeznaczony program Google Ad Grants?

Z programu mogą skorzystać:

  • organizacje Pożytku Publicznego zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Ministerstwo Sprawiedliwości,
  • fundacje i stowarzyszenia niemające statusu Organizacji Pożytku Publicznego, ale zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Natomiast do programu nie mogą dołączyć:

  • podmioty i organizacje państwowe,
  • szpitale, firmy medyczne,
  • szkoły, placówki opiekuńczo-wychowawcze, uniwersytety (wyjątek stanowią działy instytucji edukacyjnych, które prowadzą działalność filantropijną  - one mogą starać się o uczestnictwo w programie Google Grants).

Jak zakwalifikować się do programu Google Ad Grants?

Aby skorzystać z programu Google Ad Grants należy spełnić kilka wymogów formalnych i prawnych.  Po pierwsze należy wypełnić odpowiedni wniosek o członkostwo na stronie Google:

Przejdź przez formularz krok po kroku: https://www.google.com/nonprofits/account/signup?hl=pl&locality=pl

W dalszej części formularza należy podać nazwę fundacji, dołączyć aktualny i ważny status  organizacji non-profit oraz opisać działalność organizacji. Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie działającej strony WWW z merytoryczną treścią. Po pozytywnej odpowiedzi można przystąpić do tworzenia nowego konta AdWords.

Ważne jest, że nie można działać w ramach istniejącego już konta. Bez względu na to, w jakim kraju będzie prowadzona kampania jako walutę należy ustawić dolar amerykański. Ponadto należy nie wpisywać żadnych informacji na temat sposobu rozliczenia. Po utworzeniu konta AdWords można przystąpić do tworzenia kampanii, a po zakończeniu należy poddać konto weryfikacji.

Jakie korzyści daje kampania Google Grants?

Reklamy płatne przestały być dostępne tylko dla dużych reklamodawców. Wykorzystując kampanie AdWords dla organizacji non-profit możemy:

  • przedstawić działalność stowarzyszenia/fundacji,
  • docierać do inwestorów, ofiarodawców i dobroczyńców,
  • pozyskać nowych wolontariuszy,
  • promować akcji specjalne, pomocowe, inicjatywy np. kampanie 1%.

Warunki prowadzenia kampanii AdWords

Konto i kampanie AdWords prowadzi się w taki sam sposób jak robią to inni reklamodawcy, którzy płacą za swoje reklamy. W przypadku uczestników Google Ad Grants prowadzenie kampanii jest bezpłatne oraz należy spełnić kilka ogólnych warunków:

  1. Kampanie prowadzone są tylko w sieci wyszukiwania i obejmują tyko kampanie tekstowe.
  2. Reklamy i słowa kluczowe muszą odzwierciedlać działalność organizacji non-profit.
  3. Reklamy mogą prowadzić tylko do jednej domeny witryny, którą podaliśmy w zgłoszeniu.
  4. Reklamy nie mogą mieć charakteru komercyjnego.
  5. Miesięczny budżet na kampanie wynosi maksymalnie 10 000$.
  6. Budżet dzienny kampanii może wynosić maksymalnie 329 USD (niewykorzystany budżet dzienny przepada, przez co nie można go wykorzystać innego dnia).
  7. Maksymalny koszt kliknięcia nie może przekroczyć 2$, chyba że strategia ustalania stawek zostanie zmieniona na: Maksymalizuj liczbę konwersji (w tej sytuacji system sam ustali stawkę, aby móc uzyskać jak najwięcej konwersji w danym budżecie).

W celu zwiększenia przejrzystości i podniesienia standardów kampanii Google Grants od 1 stycznia 2018 r. wprowadzone są istotne zmiany zasad w prowadzeniu kampanii:

  1. Kampanie muszą mieć określone kierowane geograficznie, tak by reklamy wyświetlały się w lokalizacjach objętych działalnością organizacji
  2. Jedna kampania musi zawierać co najmniej dwie aktywne grupy reklam, a każda grupa dwa aktywne teksty reklamowe
  3. Konto musi posiadać minimum dwa rozszerzenia reklam z linkami do podstron
  4. Skuteczność konta AdWords będzie określana na podstawie minimalnego współczynnika klikalności w każdym miesiącu na poziomie co najmniej 5%. Jeśli przez 2 następne miesiące wymóg ten nie będzie spełniony, kont AdWords zostanie zawieszone.
  5. Kampanie AdWords muszą odpowiadać na intencje i zapytania użytkownika oraz uwzględniać misję organizacji. W związku z tym w reklamach nie można stosować:
  • słów uwzględniających brand konkurencji
  • słów kluczowych o wyniku jakości 2 lub mniej
  • jednowyrazowych lub ogólnych słów kluczowych, np. nazwy miejsc, wydarzeń, imion (za wyjątkiem słów określających własną markę.

  6. Średni koszt za kliknięcie na poziomie 2$ przestanie obowiązywać, jeśli zmienimy na automatyczne strategie ustalania stawek: Maksymalizuj liczbę konwersji. Wszyscy uczestnicy, którzy nie dostosują się do powyższych zaleceń zostaną usunięci z programu.

Czy można promować drugą witrynę w ramach programu Google Ad Grants?

W ramach programu Google Ad Grants można wnioskować o możliwość promocji drugiej witryny w ramach tego samego konta AdWords. W tym celu należy wypełnić stosowny wniosek ze strony https://support.google.com/grants/contact/grants_v oraz uzasadnić swoją prośbę. Zgłoszenie jest sprawdzane w ciągu 10 dni roboczych.

Podsumowanie

Kampanie Google Grants są doskonałą formę reklam dla organizacji non-profit. Wykorzystując 40 000 zł miesięcznie na kampanie płatne można dotrzeć do osób potrzebujących, wolontariuszy czy darczyńców. Jednakże ze względu na wprowadzane zmiany w programie, kampanie będą wymagały wielu ulepszeń i modyfikacji.

Google tłumaczy swoje zmiany chęcią podniesienia standardów jakościowych oraz wykluczeniu mało efektywnych działań. Wiele organizacji, które do tej pory same  prowadziły działania będą musiały skorzystać z pomocy Agencji, aby program Google Grants nie został im cofnięty, a konto AdWords nie zostało zawieszone.

Bardzo ważne jest doświadczenie w odpowiednim zaplanowaniu i ustawieniu kampanii, co przełoży się na możliwość kontynuowania programu Google Grants, a w konsekwencji na realne efekty. Chcesz się dowiedzieć więcej o kampaniach dla fundacji Google Grants? Zobacz, w czym możemy Ci pomóc

Aneta Piętoń

Senior PPC Specialist

w PromoTraffic piastuje stanowisko starszego specjalisty PPC. Jest odpowiedzialna za planowanie, tworzenie i optymalizację kampanii płatnych w systemie Google Ads i Facebook Ads. W czasie wolnym preferuje aktywny wypoczynek – twierdzi, że fitness to zawsze dobry pomysł, a długim spacerom się nie odmawia.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "od briefingu do kickoffu - Jak dobrze zacząć współpracę (nie tylko z agencją)" bezpośrednio na Twoją skrzynkę.