Home Blog Google Page Experience Update – przygotuj się na aktualizację 2021!

Google Page Experience Update – przygotuj się na aktualizację 2021!

Czas czytania : 3 min
09 września 2020

Z tego artykułu dowiesz się:

Ledwo otrząsnęliśmy się po ostatnim updatcie, a tu już Google szykuje kolejny! Pod koniec maja tego roku Google zapowiedziało wprowadzenie nowego algorytmu, którego celem będzie weryfikacja stron pod kątem czynników mających wpływ na User Experience. Zapowiedziało, ponieważ po raz pierwszy w historii algorytm nie został wprowadzony od razu. W związku z panującą na świecie epidemią Covid-19 i związanymi z tym dużymi stratami jakie poniosła część firm, Google odłożyło wprowadzenie algorytmu na początek 2021 roku, dając tym samym czas na przygotowanie się do update`u. 

W aktualizacji Google Page Experience kładzie nacisk na czynniki UX, takie jak szybkość wczytywania stron, szybkość reakcji na kliknięcie użytkownika, bezpieczeństwo przeglądania oraz dostosowanie do urządzeń mobilnych, czyli działania, które można łatwo zmierzyć w milionach witryn na dużą skalę.

Instrukcja krok po kroku

Poniżej przygotowaliśmy krótką instrukcję, co należy sprawdzić i w jaki sposób, by mieć pewność, że Wasza strona jest odpowiednio przygotowana na update Google: 

1. Sprawdź, czy strona klienta jest przystosowana do urządzeń mobilnych – za pomocą Testu Mobile Friendly 

2. Sprawdź, czy strona klienta posiada zabezpieczenie w postaci protokołu “https”:

3. Sprawdź, czy strona jest bezpieczna dla użytkowników – nie powinna ona zawierać złośliwego oprogramowania, elementów wprowadzających w błąd, niechcianego oprogramowania. 

Elementy te sprawdzamy w raporcie bezpieczeństwa w Google Search Console -> Bezpieczeństwo i ręczne działania -> Problemy dotyczące bezpieczeństwa

4. Na potrzeby aktualizacji Google Update Experience w Google Search Console powstał nowy raport dla Webmasterów – Podstawowe wskaźniki internetowe. 

Czym są nowe wskaźniki Google?

Instrukcja korzystania z tego raportu: 

Otwieramy GSC -> Ulepszenia -> Podstawowe wskaźniki internetowe.

Otwieramy raport “urządzenia mobilne” i tutaj pojawiają się komunikaty:

Teraz za pomocą Page Seed Insights możemy sprawdzić na czym powinniśmy się skupić:

na stronach kategorii:

Tę samą czynność wykonujemy także dla wersji desktop.
Listę adresów sprawiających problemy (pobieramy z GSC) wraz z informacją, co należy poprawić, wysyłamy do klienta lub programisty 

5. Sprawdź, czy strona nie wyświetla natrętnych reklam pełnoekranowych

6. Sprawdź, czy nawigacja jest intuicyjna. Możesz tutaj skorzystać z porad naszych specjalistów w artykule SEO vs. UX: Jak poprawnie skonstruować nawigację na stronie?

Inne przydatne narzędzia:

Przedwczesna informacja o wdrożeniu nowego algorytmu przez Google jest nietypową sytuacją. Warto to wykorzystać i już teraz przygotować dla swoich stron raporty zawierające wymienione przez nas elementy wraz z wytycznymi. Z naszych doświadczeń wynika, że poprawa wskaźników dotyczących, np. prędkości strony może się okazać czasochłonna i wymagać dodatkowych kosztów (np. pracy programisty). Stąd też warto zaplanować i rozłożyć te prace na ostatni kwartał 2020. 

Na przygotowanie witryn na aktualizację Google Page Experience mamy czas do 2021 roku. Google nie podało jeszcze dokładnej daty, ale im szybciej tym lepiej! Dzięki temu zminimalizujemy ryzyko spadku widoczności po updacie. Zatem do dzieła! 🙂   

Udostępnij wpis jako PROtip

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 12 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.