Your browser does not support JavaScript!

Zależy nam na tym, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Państwa komfortowe. W związku z tym staramy się dostosować dostępne w nim treści do Państwa preferencji i zainteresowań. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Państwa przeglądarkach plików cookies oraz przetwarzaniu przez PromoTraffic Sp.z.o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Korzystając nadal z naszego serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażają Państwo zgodę na zapisywanie w przeglądarce plików cookies. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. W celu uzyskania dodatkowych informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym prawach prosimy o zapoznanie się z treścią naszej Polityki prywatności

Poznaj szczegóły kampanii PPC dla Ekomaluch, która została uznana najlepszą w Europie w kategorii Best Low Budget Campaign (PPC)

SEO

Google Page Experience Update - przygotuj się na aktualizację 2021!

5 min 1877
Monika Śmigla | 09.09.2020

Z tego artykułu dowiesz się:

  • co należy sprawdzić i w jaki sposób, by mieć pewność, że strona jest odpowiednio przygotowana na update Google
  • czego można się spodziewać po aktualizacji Google Page Experience

Ledwo otrząsnęliśmy się po ostatnim updatcie, a tu już Google szykuje kolejny! Pod koniec maja tego roku Google zapowiedziało wprowadzenie nowego algorytmu, którego celem będzie weryfikacja stron pod kątem czynników mających wpływ na User Experience. Zapowiedziało, ponieważ po raz pierwszy w historii algorytm nie został wprowadzony od razu. W związku z panującą na świecie epidemią Covid-19 i związanymi z tym dużymi stratami jakie poniosła część firm, Google odłożyło wprowadzenie algorytmu na początek 2021 roku, dając tym samym czas na przygotowanie się do update`u. 

W aktualizacji Google Page Experience kładzie nacisk na czynniki UX, takie jak szybkość wczytywania stron, szybkość reakcji na kliknięcie użytkownika, bezpieczeństwo przeglądania oraz dostosowanie do urządzeń mobilnych, czyli działania, które można łatwo zmierzyć w milionach witryn na dużą skalę.

Instrukcja krok po kroku

Poniżej przygotowaliśmy krótką instrukcję, co należy sprawdzić i w jaki sposób, by mieć pewność, że Wasza strona jest odpowiednio przygotowana na update Google: 

1. Sprawdź, czy strona klienta jest przystosowana do urządzeń mobilnych - za pomocą Testu Mobile Friendly 

2. Sprawdź, czy strona klienta posiada zabezpieczenie w postaci protokołu “https”:

3. Sprawdź, czy strona jest bezpieczna dla użytkowników - nie powinna ona zawierać złośliwego oprogramowania, elementów wprowadzających w błąd, niechcianego oprogramowania. 

Elementy te sprawdzamy w raporcie bezpieczeństwa w Google Search Console -> Bezpieczeństwo i ręczne działania -> Problemy dotyczące bezpieczeństwa

4. Na potrzeby aktualizacji Google Update Experience w Google Search Console powstał nowy raport dla Webmasterów - Podstawowe wskaźniki internetowe. 

Czym są nowe wskaźniki Google?

Instrukcja korzystania z tego raportu: 

Otwieramy GSC -> Ulepszenia -> Podstawowe wskaźniki internetowe.

Otwieramy raport “urządzenia mobilne” i tutaj pojawiają się komunikaty:

  • ponad 2000 adresów URL ma wskaźnik CLS ponad 0,25  (powinno być poniżej 0,1)  Wskaźnik CLS jest taki wysoki na tych adresach, ze względu na zmieniający się układ wyskakującego pop-upu. 
  • 14 adresów URL ma wskaźnik LCP 4s (powinno być max 2,5 sekundy). Podstrony ładują się za wolno.

Teraz za pomocą Page Seed Insights możemy sprawdzić na czym powinniśmy się skupić:

  • na stronie głównej:

na stronach kategorii:

Tę samą czynność wykonujemy także dla wersji desktop.
Listę adresów sprawiających problemy (pobieramy z GSC) wraz z informacją, co należy poprawić, wysyłamy do klienta lub programisty 

5. Sprawdź, czy strona nie wyświetla natrętnych reklam pełnoekranowych

6. Sprawdź, czy nawigacja jest intuicyjna. Możesz tutaj skorzystać z porad naszych specjalistów w artykule SEO vs. UX: Jak poprawnie skonstruować nawigację na stronie?

Inne przydatne narzędzia:

Przedwczesna informacja o wdrożeniu nowego algorytmu przez Google jest nietypową sytuacją. Warto to wykorzystać i już teraz przygotować dla swoich stron raporty zawierające wymienione przez nas elementy wraz z wytycznymi. Z naszych doświadczeń wynika, że poprawa wskaźników dotyczących, np. prędkości strony może się okazać czasochłonna i wymagać dodatkowych kosztów (np. pracy programisty). Stąd też warto zaplanować i rozłożyć te prace na ostatni kwartał 2020. 

Na przygotowanie witryn na aktualizację Google Page Experience mamy czas do 2021 roku. Google nie podało jeszcze dokładnej daty, ale im szybciej tym lepiej! Dzięki temu zminimalizujemy ryzyko spadku widoczności po updacie. Zatem do dzieła! :)  
 

Monika Śmigla

SEO Team Leader

Doświadczenie zdobywała prowadząc duże projekty, głównie e-commerce. Oprócz zamiłowania do SEO jest także certyfikowaną specjalistką User Experience i podczas pracy stara się łączyć ze sobą te dwie dziedziny. Po pracy śledzi nowinki branżowe, urządza dom oraz realizuje się jako mama rocznego urwisa.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
ebook image

Darmowy ebook

Zapisz się do naszego newslettera, a my podeślemy Ci e-booka "Digital marketing dla e-commerce " bezpośrednio na Twoją skrzynkę.