Rok 2022 był czasem wielu zmian i zawirowań ekonomicznych i politycznych.
Nastroje w kraju i na świecie przełożyły się również na działania w branży nieruchomości i meblarskiej. Przed nami więc wyzwania:
inflacja, wojna na Ukrainie i spadek zainteresowania remontami i przeprowadzkami.
Black Red White to firma oferująca meble i dodatki do domu i wnętrz. Posiadająca zarówno sklep internetowy, jak i salony stacjonarne.
Jako PromoTraffic rozpoczęliśmy współpracę z Klientem w kwietniu 2021 roku.
Obecnie wspieramy markę, aktywnie uczestnicząc w marketingu firmy, głównie poprzez działania SEO oraz content marketingowe.
O co
musieliśmy zadbać?
Już w 2021 roku Polacy mierzyli się z rosnącą inflacją.
W grudniu 2022 roku, w porównaniu do grudnia 2021 roku, inflacja wyniosła 16,6%. Spowodowało to m.in. wzrost stóp procentowych w kredytach hipotetycznych oraz rosnące ceny materiałów budowlanych, co wpłynęło również na odkładanie w czasie zakupu mieszkania lub budowy domu.
Do tego wojna na Ukrainie i kryzys na rynku mieszkaniowym wpłynął na zawyżenie ceny mieszkań, co opóźniło wśród konsumentów decyzję o przeprowadzkach.
Do tego należy dodać naturalny spadek zainteresowania remontami, który nastąpił po pandemicznym bumie na remonty.
Powyższe czynniki spowodowały zmianę w zachowaniach konsumentów, przez co osiąganie celów, zakładających wzrost ruchu oraz przychodów, wymagało zmiany założeń strategii SEO & CM.
Jakie
działanie wdrożyliśmy?
Kluczem do sukcesu było połączenie działań contentowych i SEO. Postawiliśmy na kreatywny content marketing.
Dla każdej z grup zostały stworzone dedykowane cykle tematyczne.
Obszary tematyczne zostały podzielone na konkretne etapy lejka zakupowego (zauważenie, zainteresowanie, rozważenie, konwersja, lojalizacja), tak, by zaopiekować wszystkie potrzeby użytkowników poprzez zdiagnozowanie problemu, wskazanie rozwiązań i produktów z oferty Black Red White oraz dostarczenie treści przydatnych już po zakupie.
Content
oparty na danych
1. Zoptymalizowaliśmy starsze treści blogowe, by wzmocnić ich pozycje w TOP 1-3 i tym samym ściągnąć na bloga więcej ruchu i nowych użytkowników.
2. Kwartalnie badaliśmy nastroje konsumenckie naszej grupy docelowej (przy użyciu TGI).
3. Wyłoniliśmy również w strategii frazy trendujące, które pomimo kryzysu nadal angażowały grupę docelową (Keyworld Planner).
Optymalizacja
SEO
W ramach działań SEO zrealizowaliśmy m.in.:
– optymalizację linkowania wewnętrznego, również między kategoriami;
– aktualizację opisów i weryfikację pozycji w danych kategoriach;
– wdrożenie działań optymalizacyjnych dla wizytówek Google;
– pracę nad indeksacją zwiększającego się asortymentu w sklepie;
– linkowanie zewnętrzne;
– stopniowe optymalizacje techniczne po stronie serwisu.
Optymalizacja
wizytówki Google
Jednym z niestandardowych działań dla Klienta, było skupienie się na optymalizacji wizytówek w Google. Sieć salonów Black Red White, to nie tylko sklep internetowy, ale właśnie salony stacjonarne.
Dlatego w działaniach SEO uwzględniliśmy:
– optymalizację wizytówek i poprawę ich widoczności,
– zbudowanie systemu do linkowania wewnętrznego w autorskim CMS Klienta (poprzez mechanizm nazwany reguły SEO)
Badania grupy docelowej, oparliśmy o narzędzie TGI (Target Group Index)
Dynamiczna sytuacja na światowym rynku (kolejna po pandemii) pokazała nam, że niezależnie
od specyfiki prowadzonego biznesu oraz planów strategicznych najważniejsi są nasi odbiorcy
oraz ich zachowanie w obliczu kryzysu. Postanowiliśmy więc skupić się na ich potrzebach oraz nastrojach.
Pomogło nam w tym narzędzie TGI, które jest podstawą naszych projektów contenetowych.
Zobacz, co o naszej współpracy mówi Klient.
Współczesny marketing to nie tylko działania performance. W dobie wysokiej konkurencji i niestabilności rynku, siłą staje się silna marka i działania organiczne, które przynoszą efekty. Dlatego cieszy nas wzrost, który odnotowujemy dzięki przemyślanej strategii contentowej oraz niestandardowym działaniom SEO. Skuteczna optymalizacja wizytówek Google wpłynęła istotnie na nasz biznes zarówno w obszarze online, jak i offline. Kluczem do rozwoju jest, by trafić do Klienta, a właśnie taki cel mają nasze działania optymalizacyjne. Odpowiednia strategia odgrywa znaczącą rolę szczególnie w biznesach jak nasz – gdy e-Commerce łączy się z salonami stacjonarnymi, a za wszystkim stoi silna i spójna marka.
Mariusz Nowak
Dyrektor ds. E-commerce i Strategii Omnichannel
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.
Kamil Bobka
SneakerStudio
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Łukasz Gwóźdź
Picodi