...
Home Zoologiczna

Optimeal – Social Media budujące markę

Klient: Optimeal

Wyzwanie

Wzrost świadomości marki na rynku polskim oraz ekspansja wizerunkowa

Głównym celem działań stał się wzrost świadomości marki wśród wymagającej grupy odbiorców. Dobrze funkcjonująca marka wysokojakościowych karm bytowych dla psów i kotów na Ukrainie, do tej pory nie posiadała zaangażowanej grupy odbiorców na terenie Polski. Działania w social mediach miały wpłynąć nie tylko na sam kanał, ale na wzrost odwiedzin strony marki oraz ruchu na marketplace Allegro.pl

Klient

Opitmeal to producent wysokiej jakości karmy dla psów i kotów z segmentu Premium. Marka posiada sieć dystrybucji do 40 krajów, trafiając w gusta najbardziej wymagających zwierzęcych Klientów i ich właścicieli.
Kieruje się ideą „Silny układ odpornościowy – zdrowe zwierzę”

Efekty

Wyniki kampanii 2021 vs. 2022

1590% wzrostu zasięgu organicznego

1974,44%wzrost zasięgu kampanii płatnych

2602% wzrostu zaangażowanych użytkowników

o 3955% wzrosło zaangażowanie na profilu

1

O co

musieliśmy zadbać?

Przed Zespołem stanęły następujące wyzwania:
– Wzrost zasięgów organicznych na Fanpage’u o 30% rok do roku;
– Wzrost zasięgów płatnych na Fabpage’u o 40% rok do roku
– Wzrost zaangażowanych użytkowników na Fanpage o 40% rok do roku
– Wzrost użytkowników na stronie docelowej oraz zewnętrznym marketplace (allegro.pl) o 40% rok do roku
Dodatkowo:
– Brak dedykowanej platformy sprzedażowej na rynku polskim;
– adaptacja ukraińskich materiałów brandowych na rynek polski;
– wysoka konkurencja w obszarze karm weterynaryjnych.

2

Jakie

działanie wdrożyliśmy?

Działania rozpoczęliśmy od rozszerzonej analizy planu marketingowego dla kanałów social media. Analiza obejmowała:
a) działania konkurencji według przeliczników cenowych;
b) analizę skuteczności brandu, dla poszczególnych grup (właściciele psów/kotów)
c) analizę rynku karm bytowych i weterynaryjnych w Polsce według półki cenowej;
d) Analizę Target Grupy rezonującej z marką

3

Co

wydarzyło się po drodze?

1. W trakcie działań istotną rolę odegrało stopniowe zwiększanie budżetu i jego optymalizacja. Na bieżąco weryfikowaliśmy zachowanie użytkowników, by skutecznie administrować kampaniami. Średni CPC wyniósł 0,63 zł.

2. Przygotowaliśmy kilka linii postów dopasowanych do brandu marki: okazjonalne, edukacyjne, sprzedażowe, budujące zaangażowanie, poradnikowe.

3. Ze względu na brak platformy e-commerce uruchomiliśmy katalog maketplace na Facebooku. Ruch z fanpage kierowaliśmy natomiast na Allegro.pl

4

Jaki

był rezultat?

1. Efektem działań jest wzrost parametrów uwzględniających skuteczność fanpage: 0 1590% większy niż w 2021 ruch organiczny.
Wzrost zasięgu kampanii płatnych o 1974% oraz 70332 zaangażowanych użytkowników (wzrost o 2602% r/r)

2. Wzrost zaangażowania na profilu o 3955%, a średniego zaangazowania na post o 1270%.

3. Zwiększenie częstotliwości publikacji w okresie od maja 2022 o 195% w stosunku do całego roku 2021.

4. Kreatywny fanpage przyciągnął o 64% więcej followersów r/r.

Sprzedaż online w 2022 roku, wzrosła o 374% w porównaniu do 2021 roku. Nasza aktywna komunikacja i kampanie reklamowe w mediach społecznościowych miały znaczące wpływ. Największy wzrost sprzedaży online, zbiegł się w IV kwartale z rozwojem mediów społecznościowych.

Kampania nagrodzona w Global Social Media Awards

Z jakich narzędzi korzystaliśmy?

Badanie TGI

Badania grupy docelowej, oparliśmy o narzędzie TGI (Target Group Index)

Analizowaliśmy dwie grupy targetowe odbiorców posiadających psy lub koty, ale posiadający różny status materialny. Badanie pozwoliło określić nam wiek, płeć, stan cywilny, sytuację materialną i grupy zawodowe potencjalnych odbiorców marki. Analizowaliśmy również lokalizację, którą porównaliśmy z danymi statystycznymi dla branży zoologicznej w naszym kraju.

Okiem Marki

Zobacz, co o naszej współpracy mówi Klient.

Dzięki współpracy z firmą PromoTraffic udało nam się wypracować wspólną wizję wizualnej reprezentacji marki. Głównym celem uruchomienia SM w Polsce było zbudowanie wiedzy o marce i stworzenie dodatkowego punktu styku z konsumentem końcowym, ponieważ w 2022 roku nie prowadzono żadnej innej komunikacji. Zespołowi PromoTraffic udało się dostosować SM do atrybutów marki Optimeal i przekazać nasz główny cel – budowanie wizerunku jako eksperta w dziedzinie petfood.

Porozmawiajmy

Pora, by opisać Twoją historię

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl

To Agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie.

Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.