Home Definicje Adblock

Adblock

Czym jest Adblock?

Adblock to oprogramowanie lub rozszerzenie do przeglądarek internetowych, które blokuje wyświetlanie reklam online – od banerów i wyskakujących okien, po reklamy wideo czy elementy śledzące. Jego głównym celem jest poprawa komfortu użytkownika podczas korzystania z internetu poprzez usunięcie natrętnych treści reklamowych, przyspieszenie działania stron oraz zwiększenie prywatności. Z czasem „Adblock” stał się pojęciem ogólnym, określającym każde narzędzie do blokowania reklam, nawet jeśli nie jest to oryginalne rozszerzenie AdBlock.


Jak działa Adblock?


Gdzie można używać Adblocka?


Dlaczego warto używać Adblocka?


Wpływ na strony internetowe

Blokowanie reklam wpływa bezpośrednio na przychody wydawców, którzy utrzymują się z reklam displayowych czy programmatic. Niektóre witryny wykrywają Adblocka i proszą o jego wyłączenie, inne ograniczają dostęp do treści, oferując w zamian płatne subskrypcje. Z perspektywy reklamodawców i wydawców, Adblock stanowi wyzwanie, szczególnie w kontekście reklamy programmatic oraz monetyzacji treści online.


Dlaczego potrzebujesz Adblocka?


Zalety i wady Adblocka

Zalety:

Wady:


Instalacja i konfiguracja


Podsumowanie

Adblock to przydatne narzędzie dla użytkowników ceniących komfort, prywatność i szybkość działania stron, ale jednocześnie stanowi wyzwanie dla twórców treści i wydawców. W dobie coraz bardziej zaawansowanej reklamy online i rozwiązań opartych o programmatic, rozwój Adblocków stawia przed rynkiem reklamy konieczność szukania nowych, mniej inwazyjnych i bardziej wartościowych form komunikacji z użytkownikiem.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o działaniach w obszarze Programmatic sprawdź naszą usługę.

Dzielimy się wiedzą

Sprawdź nasz blog

Jak uporządkować źródła z Facebooka w GA?

Optymalizacja grafik – jak zrobić to dobrze?

Google Analytics 4 – nowa epoka w świecie

Najczęstsze błędy w optymalizacji feedów

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi.
Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracujemy w obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.