Aukcja drugiej ceny (znana także jako aukcja Vickreya) to rodzaj licytacji, w której zwycięzca – czyli osoba oferująca najwyższą stawkę – nie płaci swojej oferty, lecz cenę drugiego najlepszego uczestnika, powiększoną o minimalny krok aukcyjny (np. 1 grosz lub 1 cent). Mechanizm ten został stworzony po to, aby zachęcać licytujących do składania szczerych ofert, odpowiadających realnej wartości, jaką są skłonni zapłacić.
Aukcja drugiej ceny – zwycięzca płaci mniej, bo jego koszt zależy od oferty drugiego uczestnika, a nie od jego własnej. Sprzyja to składaniu ofert bardziej zbliżonych do faktycznej wartości.
Aukcja pierwszej ceny – zwycięzca płaci dokładnie tyle, ile sam zaoferował. To często prowadzi do strategii ostrożnego licytowania i zaniżania ofert, by uniknąć przepłacenia.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail wspolpraca@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi.
Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracujemy w obszarach digital marketingu.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.