eCPM

Czym jest eCPM?

eCPM (Effective Cost Per Mille, czyli efektywny koszt tysiąca wyświetleń) to wskaźnik pokazujący, ile faktycznie wydawca zarabia na każdych 1000 wyświetleń reklam – niezależnie od tego, w jakim modelu rozliczana jest kampania (CPC, CPM, CPA). Jest to „skuteczny” CPM, który pozwala precyzyjnie ocenić rentowność powierzchni reklamowej i efektywność działań monetyzacyjnych.


Dlaczego eCPM jest ważny dla wydawców?


Jak obliczyć eCPM?

Wzór:

eCPM = (Całkowity przychód / Liczba wyświetleń) × 1000

Przykład:
Jeśli wydawca zarobił 100 zł przy 25 000 wyświetleń, jego eCPM wynosi:

(100 / 25 000) × 1000 = 4 zł


Zastosowanie eCPM


Co wpływa na wysokość eCPM?


Różnica między eCPM a CPM

👉 Innymi słowy: CPM to koszt zakupu reklamy, a eCPM to rzeczywisty zarobek z emisji.


Podsumowanie

eCPM to jeden z najważniejszych wskaźników w reklamie programmatic, ponieważ pokazuje, jak skutecznie wydawca monetyzuje swoją powierzchnię reklamową. Umożliwia ocenę i porównanie przychodów z różnych źródeł, wspiera podejmowanie decyzji biznesowych i pomaga maksymalizować zyski w świecie programmatic.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o działaniach w obszarze Programmatic sprawdź naszą usługę.

Dzielimy się wiedzą

Sprawdź nasz blog

Jak uporządkować źródła z Facebooka w GA?

Optymalizacja grafik – jak zrobić to dobrze?

Google Analytics 4 – nowa epoka w świecie

Najczęstsze błędy w optymalizacji feedów

Porozmawiajmy

Opowiedz nam o swojej marce

Grzegorz
Maliszewski

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT

tel. +48 577 997 701

e-mail wspolpraca@promotraffic.pl

PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi.
Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.

Z przyjemnością rekomendujemy Agencję PromoTraffic
jako rzetelnego i kreatywnego partnera, z którym mamy okazję współpracujemy w obszarach digital marketingu.

Zaufaj jakości PRO

Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.