Infografika – jest to graficzna wizualizacja określonych danych czy różnego rodzaju informacji. Infografiki są projektowane tak, aby w maksymalnym stopniu ułatwić odbiorcom przyswajanie wiedzy. Zawierają dane liczbowe, teksty i elementy graficzne. Mogą się na nich również znaleźć różnego rodzaju wykresy, diagramy, tabele, mapy czy wypunktowania. Ze względu na swoją skuteczność infografiki są często wykorzystywane w działaniach content marketingowych i publikowane w mediach społecznościowych.
Zgodnie z literaturą branżową, formalna definicja infografiki brzmi: „wizualizacja danych lub myśli, która pozwala przekazać odbiorcom złożone informacje w taki sposób, by można je było szybko przyswoić i z łatwością zrozumieć”[1].
Zalew informacji, z którym mamy obecnie do czynienia, z każdej strony sprawia, że tracimy zdolność utrzymania koncentracji przez dłuższy czas. Biorąc to pod uwagę, wyraźnie rysuje się przewaga infografik nad innymi środkami przekazu. Jakie zalety infografik można wyróżnić?
W dobie szumu komunikacyjnego infografiki zaspokajają potrzebę dostarczenia wartościowych informacji w skondensowany sposób oraz w łatwo przyswajalnej formie.
Krótki i jasny przekaz sprawia, że odbiorcy chętniej przekazują sobie infografikę niż długi komunikat. Jeśli odpowiada na potrzeby odbiorców, jest duże prawdopodobieństwo, że będzie naturalnie przekazywana kanałami elektronicznymi.
Za infografikami przemawia estetyka – są atrakcyjnym sposobem przekazywania informacji.
Widać więc, że infografiki mogą znaleźć swoje zastosowanie w budowaniu marki „zwiększając widoczność i stymulując aktywność, prezentując osobowość oraz podkreślając fachowość czy też przywództwo intelektualne”.[2]
Kto jest odbiorcą Twojej infografiki?
Czemu ma służyć infografika? Co stanowi esencje przekazu?
Czy dane są wciąż aktualne?
Skąd czerpiesz dane do infografiki – czy masz pewność, że to wiarygodne źródło? Czy masz przemyślane miejsce publikacji infografiki?
Dlaczego Twój przekaz ma wartość dla odbiorców? Co im daje?
Czy Twój przekaz jest jasny dla odbiorcy?
Internet jest doskonałym miejscem do znalezienia twórczego natchnienia, jak również zdobycia przydatnych wskazówek dotyczących tworzenia infografik.
Przykładowe strony, na których można szukać inspiracji:
[1] Mark Smiciklas, Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie., Wydawnictwo Helion, 2014.
[2] Tamże, s.131.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.