• 0
    • 5 min
    Magdalena Majewska
    Napisane przez
    Magdalena Majewska

    Sieć reklamowa Google to ponad 2 mln witryn, filmów i aplikacji, w których można wyświetlać swoje reklamy. W jej ramach możemy kierować na zainteresowania, tematy, miejsca docelowe czy słowa kluczowe. Ogromny zasięg tego narzędzia sprawia, że wybór kierowania jest skomplikowany, a wyniki często nie są satysfakcjonujące.

    Mnogość urządzeń, z których korzystamy sprawia, że nasza uwaga jest rozproszona. Z tego powodu ważne jest, aby docierać do właściwych osób we właściwym momencie.

    Zautomatyzuj wszystko!

    Z pomocą przychodzi Smart Display Campaign. To narzędzie pozwalające tworzyć inteligentne kampanie w sieci reklamowej, zarządzające złożonymi zmiennymi, których sami nie jesteśmy w stanie w tak krótkim czasie przeanalizować. Dzięki automatycznemu kierowaniu reklam, Google wyświetla reklamy użytkownikom, którzy z większym prawdopodobieństwem skonwertują na stronie.

    Brzmi ciekawie i nierealnie? Zautomatyzowane jest także tworzenie samych reklam. Zamiast normalnych banerów do kampanii, reklamy tworzymy na koncie w częściach. Osobno wgrywamy nagłówki, opisy, obrazy oraz logo. Później na ich podstawie algorytm testuje i dobiera, która kombinacja uzyskuje najlepsze wyniki jako reklama.

    Pozostaje jeszcze ustalenie stawki CPA oraz budżetu i kampania może zacząć naukę. Według Google, kampania SDC może dostarczyć 20% więcej konwersji przy takim samym CPA niż inne kampanie w sieci reklamowej.

    Jak pewnie zauważyłeś nie wspomniałam o wyborze kierowania. SDC robi to sam – oprócz automatycznych stawek oraz kreacji, zautomatyzowane jest także kierowanie.

    To gdzie i kiedy wyświetli się reklama dobierane jest na podstawie różnych danych tj.:

    • istniejące targetownie i kreacje w pozostałych kampaniach,
    • treści na stronie docelowej,
    • listy odbiorców,
    • zainteresowania utworzonych list odbiorców.

    Na podstawie danych historycznych, dobierane są pierwsze kierowania reklam, a cała optymalizacja zachodzi w czasie rzeczywistym.

    Aby kampania osiągnęła satysfakcjonujące wyniki, trzeba:

    • mieć ustawione śledzenie konwersji oraz uzyskać przynajmniej 50 konwersji w GDN lub 100 w sieci wyszukiwania w przeciągu ostatnich 30 dni;
    • ustawić dzienny budżet, który jest przynajmniej 10-krotnością zakładanego CPA;
    • zadbać o wykluczenia miejsc docelowych na poziomie kampanii.

    Aby utworzyć kampanię SDC, wystarczy wybrać cel marketingowy, zachęcenie do działania oraz jedną z opcji – Zakupy w Twojej witrynie lub Wykonanie czynności w Twojej witrynie. Jeśli konto jest dopuszczone do testowania, to niżej powinna pojawić się opcja z kampanią SDC.

    Screenshot_1

    Teoria teorią, ale jak to wygląda w praktyce?

    Kampanie przetestowałam na kilku kontach. Jak się można było spodziewać, na jednych działała lepiej, a na innych gorzej. Kluczem do sukcesu jest jednak jej dobre przygotowanie.

    Ważnym czynnikiem jest stawka CPA. Nie może być zbyt niska ani zbyt wysoka. Za mała sprawia, że reklamy wyświetlają się rzadko, a budżet dzienny w większości jest niewykorzystany. Jeśli natomiast ustawimy zbyt wysoką stawkę, kampania szybko skończy naukę, ale nie wyciśniemy z niej wszystkiego na co ją stać.

    Na początku najlepiej wybrać stawkę podobną do tej, jaką uzyskują pozostałe kampanie w sieci reklamowej. Następnie zwiększać lub zmniejszać ją na podstawie uzyskiwanych wyników.

    wykres

    Jeśli dobrze ją ustawimy, będzie widoczne jak kampania się uczy, a budżety będą zwiększały się stopniowo wraz z długością trwania kampania.

    Kolejnym ważnym aspektem są reklamy. Im bardziej zróżnicowane nagłówki, opisy oraz obrazy w kreacji tym lepiej. Kampania SDC daje możliwości przetestowania wielu kombinacji w bardzo krótkim czasie. Dzięki wyciągniętym na tej podstawie wnioskom, można później przenieść najlepsze połączenia na pozostałe kampanie GDN na koncie.

    Screenshot_2

    SDC to nie Zosia Samosia

    Inteligentna kampania powinna radzić sobie sama, ale dzięki naszej pomocy będzie uzyskiwać dużo lepsze wyniki. Zdarza się, że SDC wybierze miejsce docelowe, które nie jest dla nas korzystne, np. nie chcemy pojawiać się na tej stronie lub wiemy, że konwersje pochodzące z niej są “sztuczne” lub wykonywane przypadkowo. Jeśli współczynniki konwersji będą duże, zatrzyma się na nim i nie będzie szukać więcej.

    Kontrolę nad kierowaniem kampanii dają nam wykluczenia miejsc docelowych na poziomie konta. Dlatego, przed startem, najlepiej przeanalizować wcześniejsze wyniki. Nie ma sensu przepalać budżetu na miejsca, które wcześniej się nie sprawdziły lub zaburzały wyniki kampanii.

    Przyszłość GDN

    Inteligentna kampania w sieci reklamowej będzie na pewno dobrym dodatkiem do każdego konta, które generuje większą liczbę konwersji. Brak konieczności gotowych grafik oraz wyboru kierowań powoduje, że nie sprawia kłopotu, a jej utworzenie będzie łatwe i szybkie.

    Kampania umożliwia także przetestowanie wielu kierowań oraz rodzajów grafik w krótkim czasie, dlatego będzie dobra zarówno na początku przygody z siecią reklamową, jak i jako uzupełnienie dla rozbudowanej struktury konta.

    Magdalena Majewska
    Napisane przez
    Magdalena Majewska

    Dodaj komentarz

    Bądź pierwszy!

    Powiadom o
    avatar
    wpDiscuz

    Zapisz się do newslettera

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną od Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) dotyczących produktów i usług Promotraffic zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. oświadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1219 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych przez Promotraffic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), ul. Wadowicka 8a (dalej: „Promotraffic”) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.). Zapoznałem/zapoznałam się z klauzulą informacyjną. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez Promotraffic.