Storytelling – w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego, jest to opowiadanie historii. Niektórzy określają storytelling nawet mianem sztuki tworzenia opowieści. To umiejętność, która znajduje zastosowanie w content marketingu. Dzięki storytellingowi wszelkiego rodzaju teksty są znacznie bardziej intrygujące i angażujące dla odbiorcy, a co za tym idzie – skuteczne. Storytelling to też sztuka prowadzenia narracji w taki sposób, by utrzymać uwagę użytkownika, co dziś jest szczególnie ważne i trudne.
Aby storytelling był skutecznym narzędziem w działaniach marketingowych, warto bazować na szablonach. Nie chodzi jednak o sztampowe rozwiązania, a o takie podanie treści, aby były zrozumiałe i wywołujące skojarzenia. Rodzaje szablonów:
Gdy za konstrukcją marki stoi storytelling zyskujemy przestrzeń do tworzenia angażujących treści, ponieważ są one podparte emocjami. Stają się łatwiejsze do zapamiętania, a z samym przekazem łatwiej nam jest się utożsamić.
[1] Justyna Bakalarska – Stankiewicz, Content marketing. Od strategii do efektów, Helion SA, 2020.
Grzegorz
Maliszewski
HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT
tel. +48 577 997 701
e-mail g.maliszewski@promotraffic.pl
PromoTraffic to przede wszystkim wysoki standard obsługi. Jest to agencja, która podchodzi do zagadnienia marketingu w sposób kompleksowy.
Przeprowadzane przez PromoTraffic kampanie są kluczowe dla naszego biznesu. Razem skutecznie realizujemy je na ponad 20 rynkach.
Ponad 13 lat doświadczenia, nieustanny #PROgress i sukcesy naszych Klientów.